Miten vaikuttaa vauvan ruoka-aikoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoiseen totutteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoiseen totutteleva

Vieras
Hei!

Olen lueskellut palstalta ohjeita, että vauvan syöntivälit tulisi olla 2-3h. Mutta miten tämä onnistuu? Meillä iltaisin tissuteltais tunnin välein ja joskus jopa pienemmälläkin aikavälillä. Vauva nyt 3 viikkoa.

Kysyisin myös onko normaalia, että toisinaan vauva valvoo pitkään päivällä ja nukkuu parit päikkärit.. kerran kolme tuntia ja muut lyhyitä. Ja taas kuten tänään on nukuttu koko päivä. Silti yöt nukkuu kahen tai kolmen tunnin jaksoissa.

Nuo 2-3 tunnin syöntivälit on vanhentuneita ohjeita! Anna vauvan syödä juuri niin usein ja niin kauan kun haluaa niin imetys jatkuu. Jos imetysvälejä rupeaa vauvaa kiusaamalla pidentämään jatkuvasti, niin maidon tulo vähenee kun stimulaatio vähenee!

Ja ihan normaalia, että tuon ikäinen vastasyntynyt nukkuu miten sattuu!!

JOs vauva on pienikokoinen ja voi olla ettei maitoakaan tule niin paljon, niin imetysvälit voivat olla vain tunnin. Itse henkkoht en jaksaisi jatkaa sitä pitkään ellei imetysvälit muuttuisi esim kolmeen tuntiin, vaan alkaisin antaa korviketta. Pitkään tiheinä jatkuvat imetysvälit voivat olla vain merkki, että vauva ei saa riittävästi maitoa.

Mutta seuraile vielä tilannetta josko se muuttuu. Syö ja juo hyvin, jotta maitoa tulisi mahd paljon.

Unirytmi voi olla mitä vain, ei siitä kannata murehtia..

Toi on aivan normaalia et illalla syödään tiheesti. Vauva ikäänkuin tankkaa yötä varten -läheisyyttä ja maitoa. Ovat tosiaan vanhentuneita noi 2-3h syöttöväli kommentit. Anna syödä niin usein kuin haluaa ja itse jaksat. Sitten vasta jos jaksamisessasi tulee raja vastaan anna korviketta.

Ja noin pieni nukkuu silloin kun nukuttaa. Hyvä jos kuitenkin pitempi pätkä sattuu yölle - vaikkakin imetystuokioiden jaksottamana.

Tsemppiä!

Toki voi tissiä noin pienelle vauvalle antaa ihan koska hän sitä haluaa, mutta ilmeisesti olet lueskellut siitä, että jos vauvalla on vatsavaivoja niin silloin olisi hyvä pitää ainakin parin tunnin ruokailuvälit, jotta masu saa rauhoittua välillä eikä sinne ole koko ajan maitoa tulossa. Vauvalla kun voi olla pelkästään imemisen tarve, eikä aina nälkä.

Yhteistyössä