Miten vaikeaa on oppia kutomaan sukkia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei se kauhean vaikeaa voi olla kun niin monet sitä tekee. Mä en ole neuloja tyyppiä joten en ole opetellut(sukkia), ajattelin kyllä sitten kun lapset on isompia yrittää jälleen kerran. Osaan neuloa (sukkia en ole tehnyt) mutta kyllästyn enkä jaksa/ehdi joten sit ne kesken eräiset tekeleet jää roikkuun pitkin laatikoita ja heitän ne pois kun puolet silmukoista on karannu yms.
 
vierailija
Kyllä sukat on helppo tehdä, kutomista voi opetella youtube-videoista ja kantapäähän löytyy tarkat ohjeet myös. Toki alkuun se on hidasta, niin helposti jää kesken..
 
vierailija
Ei ole vaikeaa mutta vaatii kärsivällisyyttä, huolellisuutta ettei silmukat putoile, ja jostain pitää saada opastusta eli joko osaat lukea kirjoitettua ohjetta tai kysyt neuvoa joltakulta.
Mulla homma tökköö kärsimättömyyteen ja siihen että teen niin löysää että puikot putoilee.
 
vierailija
Täss'ä aika perusteelliset ohjeet:
 
vierailija
Mä en ollut 20 vuoteen kutonut, niin katsoin tosiaan youtubesta video-ohjeet miten luodaan silmukat ja oikein/nurin jne kun ihan kaikki oli unohtunut sitten kouluaikojen..
 
vierailija
Ei ole vaikeeta kunhan pääsee vauhtiin. Youtubesta vaan videoo kehiin ja siitä harjoittelemaan. Opettelin ite uudestaan pari vuotta sitten ja innostus hieman lähtenyt lapasesta. Nyt tulee kaikenmaailman pitsisukkia, pipoja, paitoja jne.
 

Yhteistyössä