Löysin tällaisen ketjun ja jäin silmät ymmyrkäisenä ihmettelemään vastauksia. Miten voitte antaa jollekin ompelusta kiinnostuneelle sellaisen kuvan, että ompelu on muka vaikeaa? Ei sen helpompaa olekaan kuin ommella!
Askel nro1: opettele käyttämään ompelukonetta (tämän ap. ilmeisesti osaa jo). Peruskonetta on todella helppo käyttää ja niiden kanssa esiintyvät ongelmat ovat yleensä sitä luokkaa, että niistä selviää aina itse.
Askel nro 2: hae kankaita, lankoja, ja neuloja (nuppineulat, neulat ompelukoneeseen), ja huolehdi, että sakset ovat terävät ja oikeanmalliset, ja ratkoja on varmuuden vuoksi käden ulottuvilla.
Askel nro 3: ala harjoittelemaan. Tee vaikka patalappu ensimmäiseksi työksesi ja kun ompelu tuntuu jo varmemmalta, voit siirtyä vaikeampiin töihin. Muista, että ommellessa niin kuin kaikessa käsityössä LUOVAT RATKAISUT ovat sallittuja. Eli käytä maalaisjärkeä, äläkä takerru orjallisesti yhteen tapaan suorittaa jokin tehtävä. Jos jokin ei perinteiseen tapaan onnistu, luo tilalle oma tapasi. Vain taivas ja mielikuvitus on rajanasi!
Ja sitten se tärkein: ole KÄRSIVÄLLINEN JA HUOLELLINEN. Ompelu on askare, jossa vauhti ei ratkaise. Onnea ompeluun kaikille, joilla on toiveena ompeluharrastuksen aloittaminen! Minä olen juuri ompelemassa koko perheelle kevätmallistoa

Teen suurimman osan kesävaatteista mittatilaustyönä itse.