Miten vaatetat lapsesi/perheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peppi

Vieras
Tulipa mieleen tuolla ostoskeskuksessa, kun katselin ohikulkijoita:

Tykkäätkö, että koko perhe on sävy sävyyn pukeutunut, tai ainakin tyylillisesti samanlaisissa vaatteissa?

Entäs voitko laittaa lapsesi päälle eri sarjaa/merkkiä (esim maastohousut ja supermies-paidan, eri väriä, Legon housut ja Lotta&Lassi-paidan)?

Pitääkö kenkien sopia vaatteisiin, vai laitetaanko helteellä sandaalit ja kylmemmällä kävelykengät/lenkkarit, vaikkei sopisi vaatteisiin?

Itse laitan mieluiten joka lapselle omanlaisensa vaatteet: esikoiselle erähenkistä/urheilullista tyyliä, kakkoselle pitää olla kirkkaita värejä, kolmoselle hempeitä sävyjä. Näin on ollut vauvasta saakka, koska nuo vaan sopii kyseisille lapsille. Ylä- ja alaosan pitää olla yhteensopivat, mutta ei tarvii olla samaa merkkiä, kengät olisi hyvä sopia vaatteen väreihin, mutta se ei ole pääasia (lapsilla on kyllä useammat kesä- ja talvikengät, niin että voi vähän valitakin). Itselläni on yleensä farkut, ja paidan ja kengät valitsen jonkun lapsen vaatteihin sopiviksi, ettei ihan kirjavaa olla. Mies saa valita itse omansa (tai no, mä ne vaatteet yleensä olen alunperin kaupassa valinnut ;)) Eli ei ihan sävy sävyyn perhe olla, mutta siistinä kuitenkin.

Jos minä valitsen vaatteet niin värit sointuvat yhteen. Mutta ei tosiaankin ole aina samaa merkkiä. Kengät ei välttämättä sitten soinnu, kun lapsilla ei ole paljoa erilaisia kenkiä. Lapset puen samantyylisesti, mutta en sävy sävyyn. Jos mies vaatettaa lapset niin tulos voi olla mitä vain. Yleensä en viitsi puuttua asiaan.

Ja mies pukee mitä lystää ja minä samoin. Me saatetaan olla välillä ihan eriparia. :D

Kyllä mä katson, että tytön vaatteet sopii yhteen keskenään. Sama juttu omien vaatteiden kanssa. Ja meille kelpaa kyllä H&M:n vaatteet....tytöllä osa vaatteista käytettyjä, mutta hyväkuntoisia.

Meri-Kaislaa peesaten. Mä puen pojan yhteen sopivilla vaatteilla. Mies taas pukee mikä ekana tulee kaapista vastaan. Kyllä huomaa aina vaatetuksesta, että kumpi vanhemmista on lapsen pukenut.
Miehen kanssa puetaan mitä lystää. Ihmisten ilmoille lähdettäessä hieman katson miten pukeudun ja et onko mies minkälaisissa vetimissä. :)

Puen lapset niin, että värit sopivat yhteen ja vaatteiden tyyli on sama. Sillä, että vaatteet ovat samaa merkkiä ei ole väliä. Mulle riittää pitkälti se, että asukokonaisuus on siisti, vaatteet ehjiä ja puhtaita. Sama koskee omaa vaatetustani.

olen kyllä tarkka vaatettaja.eli pihalla saavat kirmata kuten haluavat mutta jos jonnekkin kaupungille,kylään tms.lähdetään minä laitan vaatteet ja tarkistan että ovat sävysävyyn-tytöt jo tosin saavat valita useista vaihtoehdoista.olen ostanut asuja niin että myös takkeja ja kenkiä on vaikka muille jakaa....olen tarkka näissä vaateasioissa.ja kun ostaa vaan laadukasta , niiden yhdistely helppoa.eikä meillä kukaan lapsista edes ole halunnut mitään spiderman,my little pony vaatteita koskaan(niitä prittikuteita meillä on mökillä ja yöpukuina).itse suosin lapsilla kenzoa,timberlandia,legoa,espritiä,elleä yms. ja käyn varta vasten tholmassa pari krtaa vuodessa ostoksilla.

mieheni on aina ollut hyvä pukeutuja ja ymmärtää että pitää pukeutuu "oikein" joten sen asian kanssa en ole joutunut tekemään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja miisa:
olen kyllä tarkka vaatettaja.eli pihalla saavat kirmata kuten haluavat mutta jos jonnekkin kaupungille,kylään tms.lähdetään minä laitan vaatteet ja tarkistan että ovat sävysävyyn-tytöt jo tosin saavat valita useista vaihtoehdoista.olen ostanut asuja niin että myös takkeja ja kenkiä on vaikka muille jakaa....olen tarkka näissä vaateasioissa.ja kun ostaa vaan laadukasta , niiden yhdistely helppoa.eikä meillä kukaan lapsista edes ole halunnut mitään spiderman,my little pony vaatteita koskaan(niitä prittikuteita meillä on mökillä ja yöpukuina).itse suosin lapsilla kenzoa,timberlandia,legoa,espritiä,elleä yms. ja käyn varta vasten tholmassa pari krtaa vuodessa ostoksilla.

mieheni on aina ollut hyvä pukeutuja ja ymmärtää että pitää pukeutuu "oikein" joten sen asian kanssa en ole joutunut tekemään mitään.

Niin, näyttäähän se ihastuttavalta katsella. Tätä juuri ajattelin, että toisaalta kiva elämäntyö, mutta me ei ainakaan käydä niin usein "ihmisten ilmoilla" että viitsisin siihen aikaa ja rahaa laittaa. On meillä jotain merkkivaatteita, mutta kun lapset niin usein tahraa ja repii leikkiessään, että mieluummin halvempaa ja useammin uusia, kuin kalliita ja tahraisia (en raaskisi heittää legon t-paitaa roskiin kolmen käyttökerran jälkeen). Juhlavaatteet on sitten erikseen, niihin satsaan, mutta eihän niitä usein tarvii.

Koko perhettä on ihan mahdoton sävysävyyn pukea, kun mies ja esikoinen päättävät ihan itse pukeutumisestaan :D
Kuopukselle kyllä yritän laittaa yhteen sopivan värityksen, mutta aina ei kaapissa oo sopivan värisiä sukkia :whistle:
Vaatteiden merkillä ei niinkään oo väliä, kunhan on kivan näköinen.

niin,tiedän tämän olevan turhanmaista.mutta minkäs teet kun näin minut on kasvatettu.jo lapsena äiti opetti kuinka pukeudutaan ja missä käydään ostoksilla.joskus harmitta kun kallis paita saman tien tuhriintuu,mutta sitten tajuan että saahan niitä lisää ja aina ne on jollekkin kelvannut hieman tahroissakin. en koe tätä elämäntyönä,olen vaan perfektionisti ja sama pätee sisustamiseeni ja autoihin.kaikki täytyy olla oikein ja yhteensopivaa.ja kun ajattelen tämä taitaa olla koko sukumme vika.onneksi nain miehen jolla suvussa sama vika.

itse en kyllä muiden ihmisten pukeutumisia kaupungilla seuraile.toki tuttuja kun nähdään katson mitä uutta on jos jotain ideaa saisi.

ja ei meilläkään menoja niin paljon ole mutta tosiasiaassa minä en kyllä itse pihamaalle mene kukkiani kitkemäänkään ihan missä asussa vaan.verkkareita en edes omista,vaikka urheilua harrastankin.

hassua,

Ei tosiaan pukeuduta sävy sävyyn,mut kyllä mä tytöllä katson et jos esim. farkurt tai muut housut,niin pusero&sukat sopii väreiltään...
ettei oo keltasta&punasta tai vihreää&lilaa...
Itsellä siistimmät housut(kotona verkkareis yleensä) ja puserokin suht siisti,ettei kovin kulahtanu.
Merkkivaatteita meillä ei olekaan. Kelpaa muumi ym. paidatkin tytölle,mut H&M,Ellos on mm. paikkoja josta tilaan. Nättejä/siistejä lasten vaatteita molemmis,pienempi tuloisille kelpaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puen lapset niin, että värit sopivat yhteen ja vaatteiden tyyli on sama. Sillä, että vaatteet ovat samaa merkkiä ei ole väliä. Mulle riittää pitkälti se, että asukokonaisuus on siisti, vaatteet ehjiä ja puhtaita. Sama koskee omaa vaatetustani.

Näin meilläkin Niin pitkään kuin mahdollista vältän ostamasta pikkutytöille liian "teinimäistä" vaatetta, myös suurimmat, kimaltelevimmat ja rumimmat printti- ja tai logopaidat jää kaupan hyllyyn. Löytyy tasaisesesti ns. oikeita merkkejä + naaurimaan ketjujen antia :whistle:

No eipä ole tullut edes mieleen, että KOKO perhe oltais välttämättä vaatteiden väreiltä yhteensopivia...Mutta siis tilanteen mukaan lapset puetaan, juhliin juhlavaattet, kaupungille kaupunkivaatteet, kotivaatteet erikseen. Merkit on mitä on. Puhdasta on päällä aina, ja ihan riemunkirjavissa ei olla, paitsi joskus kotona. Mistä vaan ostettu vaate kelpaa, jos on siisti ja käytännöllinen ja sopii lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tytönjapojanmamma:
No eipä ole tullut edes mieleen, että KOKO perhe oltais välttämättä vaatteiden väreiltä yhteensopivia...Mutta siis tilanteen mukaan lapset puetaan, juhliin juhlavaattet, kaupungille kaupunkivaatteet, kotivaatteet erikseen. Merkit on mitä on. Puhdasta on päällä aina, ja ihan riemunkirjavissa ei olla, paitsi joskus kotona. Mistä vaan ostettu vaate kelpaa, jos on siisti ja käytännöllinen ja sopii lapselle.

Tätä peesailen...meillä ei merkillä oo välillä.
Kunhan on puhdasta ja ehyttä, jonku verran tietenki kiinnitän huomiota värien yhteen sopivuuteen,mutten ala pilkkua viilaan.

Harvemmin isossa kaupungissa käydäkään,että meidän pikku citys kyllä välttää vähä kuluneemmatki kuteet. :D
Onhan täälläki tietenki viimesen päälle pukeutujia,mutten oo sitä ikään kokenu omaksi jutuksi...
EN vaan OSAA hienostella. ;)

meillä lapset 4v ja 6v valitsevat itse mitä päälleen haluavat. sen verran jeesaan että kerron mitä tarvitsee päälleen valita sään mukaan mutta sen ohjeen mukaan valikoivat mitä kaapista löytyy eli välillä ollaan aivan riemun kirjaviakin mutta so what?

Koko perhettä en esim samaan sävyyn ala pukemaan, mutta sen verta katson, että tytön vaatteet on yhteensopivat värimaailmaltaan ja että vaatteet on siistit....samoin itselläni. Mies osaa kyllä pukeutua ihan itse, yleensä ;) joskus heittäny paidan täysin väärinpäin päälle eikä itse ole huomannu, niin oon ihan myötätunnosta hiukan valottanu asian suhteen B) Ns merkkivaatteita en oo koskaan metsästäny, käytössä on esim tytöllä suurimmaks osaks rivivaatteet esim Lindexiltä tai henkkamaukalta, marketeistakin löytää välillä kivoja. En vaan katso järkeväks maksaa pienestä lapsen vaatteesta montaa kymppiä kappale, kun vähintään yhtä nättejä saa muutamalla eurolla!

Nyt kun aloin ajattelemaan, niin periaatteessa me pukeudutaan koko poppoo saman tyylisesti... varsinkin näin kesällä. Kaikilla on farkut ja t-paita, jalassa lenkkarit.
Mut joo, ei se niin tarkkaa oo mitä päälle laittaa, kyl mä koitan kattella yhteensopivia vaatteita lapsille. Mut kolmen pienen ulos saamisessa moni muu asia ku vaatteiden yhteensopivuus on tärkeempi. Esim se, että kaikilla ylipäänsä on vaatteet...

Mies pukeutuu grungetyyliin, ts. kulahtaneita farkkuja, ruutupaitoja, neuleita ja t-paitoja. Minä suosin "heviäijä"-tyyliä, eli mustaa ja melko epänaisellista. Lapsi kun syntyy, ajattelin pukea hälle ihan tavallisia lastenvaatteita, mieluusti mahdollisimman sukupuolineutraaleja ja kirkkaan värisiä. Eli epämääräisenä joukkona aijomme liikkua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tätä sakkia ei Erkkikään pue silleen, että kaikki sointuu toisiinsa, tavoitteena on kuitenkin se, että kaikilla ois jotain vaatetta päällä... ja mieluusti vielä puhdasta ja ehjääkin ;) :whistle:

:D hyvä kommentti. meillä ei ihan noin isoa joukkuetta ole, mutta vähän samoilla linjoilla kyllä olen. jos vaatteet löytyy kaikilta niin hyvä on.

no jos kotona ollaan päällä on mitä on... jos johki lähetään niin koitan vähän kattoo mitä pojat hakee kaapistaan... keskari yleensä kun tuppaa ottaa yöhousut,kun ne ovat sopivasti alahyllyllä. 5vuotias osaa jo sitten itse ottaa vaatteensa ja tykkää pukee vaatteet jotka sopii yhteen,väriltään. itte kuljen mis kuljen

Uusimmat

Yhteistyössä