Miten uskaltaisi olla eri mieltä asioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AnneK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"AnneK"

Vieras
No, aloitetaan kertomalla, että minulla on ollut elämäni aikana todella vähän ystäviä ja muita tällaisia läheisiä ihmissuhteita. Ja tämän tuloksena minusta on tullut aivan ylettömän varovainen ja diplomaattinen ja kaikkia kahnauksia välttelevä.

Siis silloin kun minulle on jotain ystävyydeksi kutsuttavaa osunut kohdalle, olen aivan tolkuttoman varovainen kaikessa mitä sanon. Aivan liian toista ihmistä myötäilevä ja kaikkea erimielisyyttä varova. Siis en kerta kaikkiaan vain uskalla sanoa , että olen jostain asiasta erimieltä, saati että lähtisin kiistelemään asiasta, sillä pelkään aina, että ystävyys päättyy siihen. Että jos olen eri mieltä, ystäväni ei enää halua olla missään tekemisissä kanssani ja alkaa vihata minua.

Siis miten oikein voi oppia luottamaan siihen, että asioista voi olla eri mieltä, eikä se tarkoita sitä, että muut ihmiset alkavat inhota minua sen takia ja/tai ota kaikkea erimieltä olemista kuolemanvakavana henkilökohtaisena loukkauksena.

[QUOTE="AnneK";26463617]No, aloitetaan kertomalla, että minulla on ollut elämäni aikana todella vähän ystäviä ja muita tällaisia läheisiä ihmissuhteita. Ja tämän tuloksena minusta on tullut aivan ylettömän varovainen ja diplomaattinen ja kaikkia kahnauksia välttelevä.

Siis silloin kun minulle on jotain ystävyydeksi kutsuttavaa osunut kohdalle, olen aivan tolkuttoman varovainen kaikessa mitä sanon. Aivan liian toista ihmistä myötäilevä ja kaikkea erimielisyyttä varova. Siis en kerta kaikkiaan vain uskalla sanoa , että olen jostain asiasta erimieltä, saati että lähtisin kiistelemään asiasta, sillä pelkään aina, että ystävyys päättyy siihen. Että jos olen eri mieltä, ystäväni ei enää halua olla missään tekemisissä kanssani ja alkaa vihata minua.

Siis miten oikein voi oppia luottamaan siihen, että asioista voi olla eri mieltä, eikä se tarkoita sitä, että muut ihmiset alkavat inhota minua sen takia ja/tai ota kaikkea erimieltä olemista kuolemanvakavana henkilökohtaisena loukkauksena.[/QUOTE]

että ei ystävien kanssa riidellä! Itse olen vasta rannan kiiski! Se tarkottaa sitä että olen aina oikeassa! Luovutan jos tiedän jonkun ees yrittävän! Yritän myötäillä mutta vähän vi..taaa!

Kai se lähtee tuosta, että tiedostat asian.
Kun ihminen on vilpitön ja avoin niin yleensä siitä pidetään.
Itse olin ennen samanlainen kuin sinä. Sitten jouduin elämässä niin tiukille, että en pystynyt enää kätkemään omia tunteitani ja ajatuksiani. Siitä mun vapautumiseni alkoi.
Jos joku ei tykkää sinusta omanlaisenasi niin sitten on tykkäämättä. Ei maailma siihen kaadu.
Sitäpaitsi maailmassa/ihmisissä on oikeesti paljon rakkautta. Pitää vaan uskaltaa avata sille sydämensä.
Sekava kirjoitus, sori ja tsemppiä! :)

[QUOTE="Merja";26463711]Kai se lähtee tuosta, että tiedostat asian.
Kun ihminen on vilpitön ja avoin niin yleensä siitä pidetään.
Itse olin ennen samanlainen kuin sinä. Sitten jouduin elämässä niin tiukille, että en pystynyt enää kätkemään omia tunteitani ja ajatuksiani. Siitä mun vapautumiseni alkoi.
Jos joku ei tykkää sinusta omanlaisenasi niin sitten on tykkäämättä. Ei maailma siihen kaadu.
Sitäpaitsi maailmassa/ihmisissä on oikeesti paljon rakkautta. Pitää vaan uskaltaa avata sille sydämensä.
Sekava kirjoitus, sori ja tsemppiä! :)[/QUOTE]

viherpiirpertäjä joka ajattelee muitakin kuin itseä ja ihmisiä? Mutta miten voit sovittaa kaiken yhteen! Sen vääryyden ja liikaa ajattelun! oisin vaan yks mielinen!

Eihän ystävyys ole sitä, että ollaan kaikesta samaa mieltä. Voisin kuvitella sellaisen melko tylsäksi ystävyydeksi.. Loukkaannutko sinä, jos joku on asioista erimieltä kanssasi?
Ihmisiä varmasti ärsyttää enemmän se, että myötäilet heidän mielipiteitään kuin se, että sanot reilusti oman mielipiteesi. Ja eihän eriävä mielipide tee toisen mielipiteestä sen huonompaa.

Pienissä asioissa on helppo sanoa oma mielipide. Voit mennä ystäväsi kotiin ja aidosti ihastella hänen kaunista maalaisromanttista sisustusta. Samalla voit kertoa, että sinun kotisi on sisutettu modernin askeettisesti. Molemmat kodit kauniita, mutta vain toinen tyyli sopii sinulle. Tai kun ystävän siro lapsi on puettu metsolan retroon froteehaalariin, voit kehua miten syötävän suloiselta lapsi näytää ja samalla nauraa, ettei sinun rotevaa pikkupoikaa voisi ikinä pukea ks vaatteeseen. Pojalle sopii jussipaita ja collegehousut kuin nyrkki silmään :D

Tarkoitan siis, että oman mielipiteen voi ilmaista siten, että samalla kunnioittaa toisen mielipidettä.

Yhteistyössä