Miten usein saatte vapaata aikaa ilman lapsia/töitä/velvoitteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nnoin kerran tai pari kuussa vapaa ilta mulla... ja pari kertaa vuodessa saan olla koko viikonlopun ilman lapsia. Meillä on sellainen ihana naisporukka, jonka kanssa käydään mökillä pari kertaa vuodessa. Sinne otetaan pitopalvelusta ruoka ja muuten ollaan vain, jutellaan ja ulkoillaan ja saunotaan, älyttömän hienoja viikonloppuja. Mies patistaa mua menemään, sekin hyvä juttu ja tiedän että hän pärjää loistavasti noiden kuuden kanssa. =)

Oma aika vain lisääntyy, kun lapset kasvavat. Meillä ovat nyt 10, kohta 13 ja 16v ja hyvin usein ovat omissa menoissaan, että talo tuntuu tosi hiljaiselta. Tyty kohta 13v on nyt kotona (sairaana ja viettää aikaansa tietokoneella), mutta pojat omissa menoissaan, esikoinen 16v tyttökaverinsa luona ja kuopuspoju 10v lähti kaverilleen yöksi, kun tämä tuli pyytämään.
Mutta - mun vapaa-aika ilman töitä tai velvoitteita... sitä on lopulta aika niukasti, kun opiskelenkin työn ohessa. Kolmena päivänä viikossa olen työ/koulu-akselilla klo 7.00-21.00. Loppu vapaa-aika kuluu koulutehtävien tekemisessä ja kotitöissä. Ehkä muutama tunti viikossa on sellaista aikaa, että voin kokea sen ihan omaksi ajakseni :)

Melkein silloin kun haluan.

Esim. nyt vetän viikonloppua yksin kun mies ja lapset läks karhunkierrokselle miehen veljen ja tämän lasten kera.

Muutoinkin saan lähteä milloin haluan yksin leffaan, kaupungille, mökille. Mökille toki vain jos on viikonloppu, viikolla kuitenkin pitää töihin aamulla keritä. Joskus on myös niin että mies lähtee lasten kanssa mökille ja minä jään kotiin yksin.

Jos kaikki toimis kuten kuuluisi, niin joka toinen viikonloppu 2 vrk. Mutta kun ei toimi, niin sitten "otan" sitä omaa aikaa tarvittaessa viemällä lapsen mun vanhemmille, jotka pitää häntä ihan mielellään ja vaikka useamminkin, jos kehtaisin pyytää... :ashamed: Niinä hetkinä yleensä vaan olen ja nautin hiljausuudesta, lenkkeilen tmv... ;) Baareissa en käy, kun joskus ja jouluna jos on joku mielenkiintoinen yhtye.

Kun lapset ovat koulussa eli omaa aikaa ma-pe 9-13. Silloin menen salille ja kauppaan tai olen vain :) Joka toinen viikonloppu mennaan mieheni kanssa kahdestaan ulos, joku kavereiden kanssa tai elokuviin ym.

Minulla ei ole "omaa aikaa", mutta en sitä tarvitse. Töissä ollessani lapsi on hoidossa ja isä hakee kotiin 6-tunnin päivän jälkeen. Aina kun olen kotona, lapsikin on. Meillä isän työajat eivät ole tavalliset, joten olemme lapsen kanssa kahdelleen kotona ja harrastushommissa. En tarvitse omaa aikaa, töissä sitä riittää.

Periaatteessa koska tahansa: isoimmat lapset ovat 16 ja 14 ja he pärjäävät hetken "normiaikaan" 10, 9 ja 5-vuotiaiden kanssa, jos haluan käydä vaikkapa kaupungilla ja mies on töissä. Ravintolailta on osaltani vain ilmoitusasia ( pari kertaa vuodessa)jos mies on kotona. Yhdessä käymme todella harvoin! Jos haluamme lähteä yhdessä jonnekin pyydän äitini "pomoksi". Syksyllä lähden Saksaan viikoksi - siitä piti hieman neuvotella miehen kanssa, siis lähinnä kuopuksen eskaan viennistä.

"Saisin" varmaan useamminkin, tällä hetkellä ehkä kerran viikossa pari tuntia. Silloin yleensä nukun tai menen lenkille tai kaverille, miten nyt sattuu innostamaan. Sen lisäksi ehkä kerran kuussa tai vähän harvemminkin, käyn vaikka baarissa tai istun ystävällä iltaa. No jaa, lasken kyllä vapaa-ajaksi illat lapsen mentyä nukkumaan ja kun kotihommat on tehty, silloin on aikaa tuijottaa telkkaria tai lukea joku naistenlehti. Eli vastaan että joka ilta :)

Silloin kun on tarvetta/halua ja mies kotona tai mummo tms. vapaana. Viikolla käyn muutamana iltana omissa liikuntaharrastuksissa ja noin suurin piirtein kerran jossain muussa menossa, esim. leffassa, syömässä tms.

Olen yh. Ei vapaa-aikaa. Ei ole halua palkata hoitajia eikä toisaalta olisi siihen liiemmälti rahaakaan. Mutta tilanne oli jotakuinkin samanlainen jo avioliitossakin, joten ongelmaa tämän vapaa-ajattomuuden suhteen ei ole.
Olen hetken "vapaalla" näin ilta- ja yöaikaan, kun lapset nukkuvat. :-D

En ole yh, joten mulle ei kuulu vapaa-aikaa. :( Viime kuussa olin yhden päivän aamusta-iltaan siis pois kotoa, aiempaa kertaa en edes muista. Aina on lapset mukana jos jonnekkin pitää mennä.

No kyllä mä saan melkein milloin haluan. Jumpistani/lenkeistäni pidän kyllä kiinni, mut muuten en niin hirveenä tartte "omaa aikaa". Lapset menee iltaisin aikasin nukkumaan eli joka ilta sitä ehtii rauhassa istuskella.
Välillä on jotain pileitä, tai sit käydään miehen kanssa leffassa/syömässä. Pari kertaa vuodessa mökkireissu naisporukalla.

Meillä on hyvä tukiverkko =)

Minulla ei ole "vapaata aikaa ilman lapsia". Hartaasti toivon, ettei sitä tulekaan ainakaan kymmeneen vuoteen. Kysyin mieheltäni eikä hänkään tunne tuollaista käsitettä. Hän mainitsi, että kun hän käy raveissa tai katsomassa jonkin matsin, se on hänen mielestään vapaata aikaa ilman lasta.

[QUOTE="hih";24736786]En ole yh, joten mulle ei kuulu vapaa-aikaa. :( Viime kuussa olin yhden päivän aamusta-iltaan siis pois kotoa, aiempaa kertaa en edes muista. Aina on lapset mukana jos jonnekkin pitää mennä.[/QUOTE]

Oliko tää olevinaan joku piikki, vai miten tuo ensimmäinen lause pitäsisi ymmärtää...? :whistle: ;) No totta hitossa sullakin on "oikeus" vapaa-aikaan / omaan aikaan, vaikka kuinka olisit parisuhteessa. Siis niinkin, että lähdet totaalisesti sieltä oman kodin seinien ulkopuolelta pois. Mitäs se ukkos sit puuhaa, jos hän ei voi välillä pitää muksuja, vaikka vaan esim. kävelylenkin ajan.

Yhteistyössä