Miten usein pesette 2-vuotiaan tytön alapään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kysymys on varmaan taas täysin typerä mutta kun oikeasti askarruttaa. Meillä reilu 2v tyttö jonka kanssa ollaan päivisin vaipattomia, mutta päiväunilla ja yöunilla käytetään edelleen vaippaa. Alapää pestään sekä aamu- että iltatoimien yhteydessä + yleensä kakan jälkeen (jos kotona). Nyt tuntuu että tuo tytön alapaa haisee usein pissalle ja "naiselle". Ei kai sitä alapäätä nyt voi tuon enempää pestä kun eikös sitten vasta alakin tottua siihen...? Ja ei kai sinne mitään ainettakaan saa käyttää - vesipesu vaan?

Eli kuinka usein teillä pestään tyttölasten alapää?

Peset kuule sitä liikaa :/ pesetkö omaasi useita kertoja päivässä? Ja kyllähän se alapää haisee alapäälle, eikä 2v:n alapää voi haista naiselle :o koska se on vauva.

Meillä sinänsä erilainen tilanne kun tyttö on jo yökuiva eli alapää ei "muhi" pissaisessa vaipassa mutta meillä tyttö käy iltaisin suihkussa niin siellä pestään, aamuisin ei enää vaipattomuuden jälkeen olla pesty, pissii pottaan ja paperilla pyyhin. Omaakaan värkkiäni en pese aamusin :) Toki jos vielä vaippa yön niin pesisin aamuin ja illoin. Ja kakan jälkeen meilläkin pestään vielä.

Onko tosiaan liian usein? Synnäriltä asti kun opetettiin pesemään aamuin ja illoin ja kakan yhteydessä niin kai se sitten on jäänyt vaan päälle vaikka ei ole enää vauva.

Joo, ei tarvitse sarkasmia, yritin vain selittää että se alapää haisee muullekin kuin pissalle ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Peset kuule sitä liikaa :/ pesetkö omaasi useita kertoja päivässä? Ja kyllähän se alapää haisee alapäälle, eikä 2v:n alapää voi haista naiselle :o koska se on vauva.

2-vuotias ei todellakaan ole vauva. Ja kyllä, lastenkin alapäät tuoksahtelee ja se on ihan normaalia.

Musta ap pesee ihan normaalisti, näin meilläkin kun vielä oli vaippa käytössä. Yön jäljiltä ei kiva vetästä vaan pikkareita jalkaan jos on pissinen vaippa ollu jalassa, kyllä siinä on ihan hyvä huuhtasta.

Ja ei, saippuoita ei suositella lasten eikä aikuisten alapäiden pesuun, pelkkä vesi riittää hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipsunen:
Meillä sinänsä erilainen tilanne kun tyttö on jo yökuiva eli alapää ei "muhi" pissaisessa vaipassa mutta meillä tyttö käy iltaisin suihkussa niin siellä pestään, aamuisin ei enää vaipattomuuden jälkeen olla pesty, pissii pottaan ja paperilla pyyhin. Omaakaan värkkiäni en pese aamusin :) Toki jos vielä vaippa yön niin pesisin aamuin ja illoin. Ja kakan jälkeen meilläkin pestään vielä.

No niin eli sittenhän just niin kuin meillä. Tuntuu tosiaan että yön jälkeen on pakko pestä kun pissa tullu usein vielä ylikin vaipasta ja pissa pestävä pois. Ja juu, mä pesen oman värkkini myös aamuisin eli 2 kertaa päivässä :)

1v8kk tyttö, iltaisin käydään suihkussa ja aamuisin huuhdellaan yövaipan jäljiltä alapää. Muuten tarpeen mukaan. "Naiselle" ei haise, mutta tunkkaiselle pissalle tuoksahtaa tosi helposti, varsinkin näin lämpimällä.

Nuuskase ap omaasi et kyllä siellä on sellanen alapään haju ihmisellä ja kuuluuki olla. Ei sen paikan kuulukkaan olla täysin hajuton, ihan ihme ajatus tuo :o Jos peset noin usein niin alapään oma bakteeritasapaino järkkyy ja alapää ärtyy. Äläkä nyt herrajee mitää pesuaine pesuja suunnittele.

Kysymys on varmaan taas täysin typerä mutta kun oikeasti askarruttaa. Meillä reilu 2v tyttö jonka kanssa ollaan päivisin vaipattomia, mutta päiväunilla ja yöunilla käytetään edelleen vaippaa. Alapää pestään sekä aamu- että iltatoimien yhteydessä + yleensä kakan jälkeen (jos kotona). Nyt tuntuu että tuo tytön alapaa haisee usein pissalle ja "naiselle". Ei kai sitä alapäätä nyt voi tuon enempää pestä kun eikös sitten vasta alakin tottua siihen...? Ja ei kai sinne mitään ainettakaan saa käyttää - vesipesu vaan?

Kyllä minä pesin vaippa-aikoina aamuin illoin sekä vielä kakat erikseen ja pelkällä vedellä. Eikä muulle haissut kun pissalle. Onko lapsi muuten ollut antibiottikuurilla? Saattaisi sen seurauksena olla hiivaa..

myös vaipattomana ollaan päivät, päikkäreille ja yöunille sitten vaippa. Pesen tytön alapään aina aamuisin en muutoin. Mielestäni peset tyttösi alapäätä aivan liikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vähennä pesua:
Nuuskase ap omaasi et kyllä siellä on sellanen alapään haju ihmisellä ja kuuluuki olla. Ei sen paikan kuulukkaan olla täysin hajuton, ihan ihme ajatus tuo :o Jos peset noin usein niin alapään oma bakteeritasapaino järkkyy ja alapää ärtyy. Äläkä nyt herrajee mitää pesuaine pesuja suunnittele.

No kuule, miepä yritän mutta kun hankala taipua tän mahan kanssa nuuskimaan :-) No joo, siis mä ihan oikeasti kysyin mutta taitaa tosiaan olla, että kyllä siellä jonkinlainen haju saa olla. Juu ja ei pesuaineita, ei. Ja kun just yritin kysyä, että onko oikeasti liian usein: aamuisin on huuhtaistava pissat pois ja illalla pestään suihkussa. Ja kakan jälkeen pesen siksi kotona usein koska tuolla tytöllä tuo kakka on yleensä sellaista että pyyhkimällä jää pitkin pyllyä. Kosteuspyyhkeellä saa paremmin pois. Ja en siinä toki erikseen pesekään etupuolta mutta kyllähän se siinä vähän kastuu.

Kiitos vastanneille kuitenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja :

Kyllä minä pesin vaippa-aikoina aamuin illoin sekä vielä kakat erikseen ja pelkällä vedellä. Eikä muulle haissut kun pissalle. Onko lapsi muuten ollut antibiottikuurilla? Saattaisi sen seurauksena olla hiivaa..

No itse asiassa oli ab-kuuri n. kuukausi sitten mutta mun mielestä tuo hajuongelma on ollut kyllä ikään kuin aina. Mutta ei sitä nyt muuten huomaa mutta just päiväunille vaippaa laittaessa ja vaippaa poisottaessa haiskahtaa jos selälleen laitan teippi-vaipan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :

No itse asiassa oli ab-kuuri n. kuukausi sitten mutta mun mielestä tuo hajuongelma on ollut kyllä ikään kuin aina. Mutta ei sitä nyt muuten huomaa mutta just päiväunille vaippaa laittaessa ja vaippaa poisottaessa haiskahtaa jos selälleen laitan teippi-vaipan.

Hiiva usein ilmaantuu 3-4 viikon jälkeen antibiooteista. Onko tyttö muuten kärttyinen? oma tyttöni yritti selvästi raapia alapäätään vaikka oli vaipoissa ja soitin neuvolaan kysyäkseni mitä voisi olla. Hiivalääkkeellä lähti hajut ja kutinat.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Anna lapselle maitohappobakteereja, ei tule niin helposti noita hiivoja yms. Meillä toimii :)

Jees, saa päivittäin jo.

Tyttö ei ole mitenkään erityisen kärttyinen mutta haluaa kyllä kosketella alapäätänsä. Olen ajatellut sen kuitenkin kuuluvan muuten vaan tähän ikään. Ei tee sitä joka päivä joten en usko alapään kutisevan.

Sun lapsi on liian puhdas siks pienikin pissa tippa voi alkaa haisemaan tai no en mä tiiä mutta peset kyllä lapsesi liika max siis ihan aiva MAX. kerran päivässä tytön alapää kun se menee vessaan niin pyyhkiminen riittää kun olin armejassa, metsässä niin siellä ei päässy peppua huuhtelemaan pyyhittiin peppua puun lehdillä hmm..-mm nice blä!!! Ei tiedä mitä tauteja niillä lehdillä oli no vastustuskysky vahvistui jo pesee ja pesee ja saatana pesee niin se pimppi tulehtuu ja vastustuskyky heikkenee siks keho ei voi itse puollustaa kehoa sit tulee kuume ja tulehruu ja kaikenlaista siis ei liika pesua kerran päivässä MAX.

Jees, saa päivittäin jo.

Tyttö ei ole mitenkään erityisen kärttyinen mutta haluaa kyllä kosketella alapäätänsä. Olen ajatellut sen kuitenkin kuuluvan muuten vaan tähän ikään. Ei tee sitä joka päivä joten en usko alapään
Jees, saa päivittäin jo.

Tyttö ei ole mitenkään erityisen kärttyinen mutta haluaa kyllä kosketella alapäätänsä. Olen ajatellut sen kuitenkin kuuluvan muuten vaan tähän ikään. Ei tee sitä joka päivä joten en usko alapään kutisevan.
Jep miten sitten kun tulee siihen ikään ett saa poika ystävän ja vakavempaa siitä tulee suhteesta siis sit alkaa se kaunis ihana seksi sitten likainen haiseva kulli tunkeutuu pimppiin sit jos koskaan niin tulee tulehduksia siskoni sai virtsaputken tulehduksen jos pesisi vähän vähemmän niin vastustuskyky ois vahvempi eikä tulis pimppi "ongelmia"

Yhteistyössä