Miten usein kissan tulisi ulostaa ja minkälaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no aika yksilöllistä kuinka monesti käy hädällään, mutta kerran, pari päivässä, ja kiinteää pitää olla eikä verta mukana. jos on ripulia, kissa kuivuu todella nopeasti, ripulilla sitten kissa käykin monta kertaa potalla.

Jos on ripulilla keitä puuroriisiä ja lisää joukkoon seitä. Se rauhoittaa ja kovettaa vatsan.

No sitten tuo kissa kyl ulostaa liian harvoin, viimeksi tiistaina kävi kakksohädällä ja se oli koostumukseltaan tummaa ja kovaa. Nyt oon antanut kahtena päivänä ensiavuksi parafiiniöljyä.

hyvä, tuo parafiiniöljy on hyvä tuohon. koita vaihtaa ruokaa mahdollisimman "kosteisiin" eli jos annat purkkiruokaa niin sellaista missä se on kastikkeessa, ite ottaisin hetkeksi ainakin kuivaraksut pois. Juoko kunnolla?

Hyvä että oot parafiiniöljyä antanut, sen pitäis auttaa
Eikä mitään hätää pitäis olla, jos kissa on normaali, eikä vaikuta mitenkään kipeältä
Juohan kuitenkin ?

Joo vettä juo n.2 dl päivässä. Ikää kollilla on 15 vuotta joten varmaan vanhuuden vaivoja..? Netistä luin että myös levolacia voi antaa kans? Kuivaruokaa ei syö ollenkaan kun niistä saa heti virtsakiviä, yleensä annan purkkiruokaa, silakoita tai jauhelihaa raakana. Kissa on pitkäkarvainen ja on viime päivät syönyt paljon ruohoa, voi olla että karvapalloja olis kertynyt. Mutta aattelin odottaa viel huomiseen että josko sieltä tulis jotain jos ei tuu niin sit lääkäriin.

sulla on sitten samaa ikää kun mun vanhat pojat ja tytöt, mulla on 15-22 vuotiaita koko mun kissajengi. Vanhemmiten se voi välillä olla aika nyhräämistä tuon kakan kanssa, mutta käyttäisin kyllä ihan tsekkauksessa, että kaikki on varmasti ok.

Mä hoidin vanhan kissani ummetusta parafiiniöljyllä ja joskus laitoin myös ruiskulla vettä suoraan peräsuoleen. Pieni ruisku, lämmintä vettä ja hitaasti, rasvatulla ruiskunpäällä. Mutta toki parempi aina lääkärin kanssa jos ei itse osaa, tai kissa ei suosiolla tuohon suostu.

Ootko siä saanut vasta sen kissaherran vai..?

Ei varmasti levolacia kannata antaa, ennnekun seuraat sen parafiinin vaikutusta
Voi kyllä olla soitto eläinlekurille paikallaan, kun noin iäkkäästä kissaherrasta on kyse

Joo mä luin kans tuosta suolihuuhtelusta. Ilmeisesti se olis sitten hoitona tuohon. Onneks kissa vaikuttaa muuten ihan ok:lta. Ei arista vatsaa kun painelen ja vatsanseutu tuntuu ihan normaalilta. Mutta kakkaa odotellessa!

Miten nopeasti tuon parafiinikuurin pitäis vaikuttaa? Ja kissa on tosiaan mun mummun, se on ollut meillä nyt 3 kk. Palvelutaloon kun ei voi ottaa kissoja. Eli aika tumpelo olen näissä kissa asioissa vielä :ashamed:

No tuossa purkin mukana tulleessa paperissa luki että 2 milliä (tuommoinen pienen pieni ruisku) kerran vuorokaudessa aikuiselle kissalle. Netissä kyllä luki isommista määristä jopa 5 millistä kaksi kertaa vuorokaudessa. Voi vitsit jos mä oon nyt antanut tuota sitten liian vähän :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tuossa purkin mukana tulleessa paperissa luki että 2 milliä (tuommoinen pienen pieni ruisku) kerran vuorokaudessa aikuiselle kissalle. Netissä kyllä luki isommista määristä jopa 5 millistä kaksi kertaa vuorokaudessa. Voi vitsit jos mä oon nyt antanut tuota sitten liian vähän :(

Miä oon antanut ekana sen 2 ml ja jos ei ole vaikuttanu, niin parin tunnin päästä toiset 2 ml

Mulla on noita pitkäkarvasia kissoja, niin ihan ite on joutunut ohjeet "säveltämään"

Mutta jos kissalla itellään ei oo huono olo, niin oottele nyt ihan rauhassa
Annat vaikka huomenna hieman enemmän sitä öljyä
Tuo öljy auttaa myös siihen, että karvapallot "liukenee", ettei oksentele sitten niitä

meille eilen tullut kaksi kissanpentua joista toinen ei ole ollenkaan käynyt laatikolla... toinen jo kahdesti käynyt kakkosella... Pitäisikö huolestua, kun aika kovan tuntoinen on reppanan mahakin...

Yhteistyössä