Miten ottaisitte?

"vieras"
Olisin ilahtunut ja kiittäisin miestäni. Ja lähipäivinä keksisin vuorostani miehelle jotain kivaa hemmottelua. Meillä mies on ahkerampi järjestämään mulle tuollaisia yllätyksiä, mä en oikein jaksa panostaa ruuanlaittoon vaan se on vähän niin kun pakollinen paha, en viihdy keittiössä yhtään enempää kuin on pakko. Mutta mä voin vaikka pestä auton tai valmistella miehelle saunan ja hieronnan.
 
"moi"
Jos mä olen töissä ja mies kotona, niin on itsestäänselvyys että mies on hoitanut lapset, kodin ja ruuanlaiton. Sama toisinpäin.

Mutta olisin mä iloinen jos olis jotain erityistä niinkuin sydänkurkut ( :D ) tai kynttilät. Mä saan tosi usein aamupalaa sänkyyn. Viimeksi tänään, leivät, kahvin ja miehen ja lasten tekemää uunituoretta pannukakkua :)
 
  • Tykkää
Reactions: FreeFall
rietas
Normaalistikin mies on laittanut ruuan valmiiksi ja huolehtinut lapset (jos on vapaalla/aamu- tai yövuorossa) siihen kun tulen kotiin. Tosin kynttilät tai sydämenmuotoiset kurkut olisivat häneltä todella outo veto, kysyisin varmaan, onko hän ihan terve :D
 
Mun viimeisimmästä parisuhteesta on selkeesti liian kauan. Mä en osaa ees kuvitella että joku tekis tolleen. Ja eniten mua häiritsee kun takerruin ajatukseen että sä oisit tehny niit sydänleipii mulle :ashamed::whistle:

P.s. piparimuotti on näppärä apu tollasessa, saa leivän särpimineen sydämen muotoon.
 
  • Tykkää
Reactions: imperial
tylsä ja totinen
Jaa, mä en oikein ymmärrä tuota "palkitaan hyvästä käytöksestä seksillä"-ajatusta vaikka se varmasti tehokas keino onkin. Kääntäen niin huonosta käytöksestä saa rangaista pihtaamalla, eikö?

Mun mielestä ruuanlaittaminen työssäolevalle osapuolelle on itsestäänselvä asia. Samoin lasten hoitaminen.
 
mrriign
[QUOTE="motha";26278832]Sori mutta mä en ymmärrä tota että jos mies kokkaa ja hoitaa lapset (wooooah) niin saanti on taattu. Eli mies ostaa seksiä tollaisella.[/QUOTE]

Nainen rahastaa seksistä avioliitossakin...
 
juu ei iske romantiikka
Ällöä sanoisin minä! Minuun tekee vaikutuksen paljon ennemminkin joku juttu jonka mies tekee johon minä en pysty tai mitä en kiireessä ole vaan mitenkään jaksanut. Tuosta ruuanlaitosta ensimmäinen ajatukseni olisi vaan, että mikä sotku keittiössä onkaan eikä se kiihota mua yhtään. Työpäivän jälkeen siivoisin sit keittiötä ja panot jäis sikseen. Ja jos haluaa tolla tavalla huomioida niin tallentaa mulle jotain mitä telsusta tulee mitä en töiltäni ehdi nähdä ja avaa oluen kun tulen kotiin, siinäpä se mikä mua kiinnostaa. Vai sydämenmuotoiset kurkut, hyi hitto!
 
tylsä ja totinen
Minusta ihmissuhteissa ei saisi olla itsestäänselvyyksiä.
Vai niin. No me ollaan sitten asiasta eri mieltä. Mun mielestä se on itsestään selvää et aikuiset hoivaa ja huolehtii vastasyntyneestä. Että vanhemmat tukevat lastensa kasvua ja kehitystä eikä tarkoituksella vahingoita. Että aviopuolisot auttavat ja tukevat toisiaan ja molemmat vastaavat perheen ja kodin hoidosta. Mulle nämä tosiaan ovat itsestäänselviä asioita. Silti mä tiedän, että tämä ei toteudu kaikissa ihmissuhteissa, mutta mä haluan nähdä, että ne ovat ne poikkeukset. Oletusarvona on vastaankantaminen ja huolenpito.
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä ja totinen;26287803:
Vai niin. No me ollaan sitten asiasta eri mieltä. Mun mielestä se on itsestään selvää et aikuiset hoivaa ja huolehtii vastasyntyneestä. Että vanhemmat tukevat lastensa kasvua ja kehitystä eikä tarkoituksella vahingoita. Että aviopuolisot auttavat ja tukevat toisiaan ja molemmat vastaavat perheen ja kodin hoidosta. Mulle nämä tosiaan ovat itsestäänselviä asioita. Silti mä tiedän, että tämä ei toteudu kaikissa ihmissuhteissa, mutta mä haluan nähdä, että ne ovat ne poikkeukset. Oletusarvona on vastaankantaminen ja huolenpito.
Eli jos toinen esim. laittaa ruokaa (oli kotona tai töissä), se on selviö, eikä sitä tarvitse erikseen huomata mitenkään?

Ajatellaan työpaikan näkökulmasta. Jokaisella työntekijällä on omat oikeudet ja velvollisuudet. Vaikka olisi oletettavaa ihan pelkästään työsopimuksen nojalla, että kukin tekee osansa töissä, on työilmapiiri paljon parempi, jos joskus sanoo työkaverille että "hoiditpas tuon hienosti" tai muuten otat huomioon. Ettei kenestäkään tule itsestäänselvyys, vaikka tehtävänjako sitä periaatteessa olisikin, ihminen ei koskaan.
 

Yhteistyössä