Miten työssäkäyvät vanhemmat

meillä mies on töissä (välitysfirman kautta, joten ei voi oikein tietää millon hommat loppuu :/ ), itse olen kotona kahen lapsen kanssa. Ja ollaan rahattomia. Puolet palkasta menee vuokraan ja sitten vielä kaikki laskut päälle. meikäläinen on minimiäippärahalla, joten sillä ei paljoa juhlita. Pitää vissiin irtisanoa vakuutukset että jäis elämiseen rahaa..

Mee
Pärjätään ainakin ihan hyvin, mistään ei oo puutetta, aina kaikki ostetaan uutena, ruokaa on pöydässä vaikka kuinka, kaapissa, ylipäätään kaikkee mitä tarvitaan, sitten ostetaan kun taas tarvii jotain :D Mä en valita, olen onnellinen työssäkäyvä äippä, varmasti on mieskin, yksi hemmoteltu pilalle 5 v poika, lisää ei tule =)

vieraz
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:16 vieras kirjoitti:
valittavat täällä niin paljon rahattomuuttaan? Ennen lapsilisien tuloa ym... Mihin te käytätte rahanne, kun ne loppuvat kesken? Ettekö budjetoi niitä tasaisesti ja jätä pahanpäivän varaa? Muistan kuinka opiskelijanakin pärjäsin. Jaoin kesätyörahat tasaisesti talven kuukaisille käytettäväksi, enkä heti ostanut kaikkea, kun hetkellisesti oli rahaa enemmän. Miksi juuri sinä olet rahaton?
Minä olen periaatteessa samoilla linjoilla. Noin yleistäen. Eli jos perheessä kaksi työssäkäyvää aikuista niin pitäisi rahat riittää. Jos ei riitä, niin jossain mättää, eli ei osata elää tulojen mukaan. Sitten on tietysti eri syitä, sairaudet, yksinhuoltajuus, työttömyys, jotka tietysti vaikuttavat talouteen ja niihin voi olla etukäteen vaikea varautua.
Samaa mieltä jälkimmäisen vieraan kanssa. Kannattaisi katsoa peiliin, jos kahdella työssäkäyvällä vanhemmalla rahat ei riitä.

Yhteistyössä