Miten tutustua ihmisiin?

• Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
"kyselijä"
Niin ongelma tulikin jo otsikossa esille, eli miten tutustua ihmisiin? Ollaan nyt asuttu uudella paikkakunnalla parisen viikkoa ja en tunne täältä ketään - eikä ihmekään kun vasta kaks viikkoa asuttu. Mutta ollaan käyty kerhoissa yms. ja nähty leikkipuistoissakin paljon äitejä ja lapsia. En keksi mitään sanottavaa millä aloittais tutustumaan... Kerran yritin: -Onpas täällä kylmä. -Niin on, ihan kamala tuuli. Hiljaisuus! Ja sitten hetken päästä kyselin minkä ikäinen lapsi on. -Vuosi ja 4 kk:tta. Entäs sun? -1,5 vuotta. Siihen se sitten jäi kun en keksinyt muuta.
Toisella kerralla: -Ihana ilma. -Joo, niin on, kiva syksyinen ilma. Hiljaisuus! Ja hetken päästä taas kokeilin: -Minkäs ikänen sun lapsi on? -Täyttää kohta kaks, mites sun? -1,5 vuotta. Toisen lapsi alkaa kitisemään. -Meidän täytyy lähteä syömään ja nukkumaan. Hei hei. -Hei!
Hyvä alku ehkä kun aikaa on mennyt vasta pari viikkoa, mutta edellisellä paikkakunnalla asuttiin sentään 2,5 vuotta ja tunnen sieltä ainoastaan työkaverit ja kuukautta ennen muuttoa osasin tutustua yhteen ihmiseen. En tiedä miksi se on niin vaikeeta, mitä pitäisi sanoa tai jättää sanomatta. Tehdäkö aloite vai odottaako sitä toiselta jne. Auttakaa!

"vieras"
Mä en osaa auttaa sua, koska mulla on sama ongelma. Eli minä myös ottaisin vinkkejä vastaan! Minun on aina ollut vaikea saada ystäviä tai edes tuttavia. En ole epäsosiaalinen, mutta en osaa varmaan sosiaalisen käyttäytymisen pelisääntöjä oikein hyvin... Usein tuntuu myös, että tapaan todella harvoin ihmisiä, joiden kanssa minulla tuntuu olevan edes kohtalaisesti yhteistä. Toisaalta ei minua haittaa jos ystäväni ovat ihan erilaiisia ihmisiä kuin minä.

*
Siinähän sitä pikkuhiljaa tutustuu, kun näkee niitä samoja äitejä useamminkin. Juttelet aina jotain pientä ja jos joku vaikuttaa puheliaalta, niin voithan kysellä esim. harrastusmahdollisuuksista tai missä kampaajalla kannattaisi käydä tms. ja pyydä vaikka kahville tai elokuviin kanssasi. Itse löydän parhaiten uusia tuttavuuksia harrastusten parista.

Yh-äippä
Täällä on hyvin samanlaisia kokemuksia. En tiedä mikä mussa on vikana, kun ihmiset karsastavat. Tällä hetkellä olen yksin lasten kanssa ja parisuhteen aikana kaikki muut kaverit ja ystävät jäivät, vain kaksi pitivät kiinni kynsin ja hampain. On niin ikävä sitä edellistä elämää ennen parisuhdetta.

Nyt pelään tutustua uusiin ihmisiin. Missä päin te asutte?

"annika"
kuules ens kerralla kun meet sinne leikkikentälle niin sittenhän tunnet sieltä jo jonkun kenen kaa oot vaihtanu pari sanaa, voit moikata sitä heti kun näät, ,jos kerta on samanikäiset lapset niin puheenaiheitahan on loputtomasti alkaen vaatetuksesta jen pottailusta, käytösongelmista, ruokahalusta tms.

Yh-äippä
[QUOTE="kyselijä";24847807]Siis tuo edellinen teksti tarkoitettu nimimerkille "vieras". Vantaalta olen itse. Onko sopivaa vai epäsopivaa kysyä, asuuko toinen tässä lähellä?[/QUOTE]

Mekin asutaan vantaalla. Poika on kohta vuoden ikäinen.

Yh-äippä
[QUOTE="kyselijä";24847849]voi kun siellä oliskin aina ne samat tyypit, mutta kun eri ihmiset aina.[/QUOTE]

Yritän nyt sitkeästi :) Missä puistossa te käytte ja monelta?

Yh-äippä
[QUOTE="kyselijä";24847936]Onnittelut, niin mekin. :)[/QUOTE]

Kyselin jo aikaisemmin missä puistossa te käytte? Meille on toistaiseksi riittänyt oma piha, mutta tylsää siellä on seistä yksin ja ne harvat kerrat, kun on puistoon eksyt niin yksin siellä on saanut itteä jututtaa.
Me ollaan asuttu täällä nyt kohta 9v. Eli nuo puistoilut on tapahtuneet koululaisten ollessa pieniä ja muutaman kerran tänä kesänä tuli käytyä tekemässä kuopukselle kakkuja.

"kyselijä"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-äippä;24847963:
Kyselin jo aikaisemmin missä puistossa te käytte? Meille on toistaiseksi riittänyt oma piha, mutta tylsää siellä on seistä yksin ja ne harvat kerrat, kun on puistoon eksyt niin yksin siellä on saanut itteä jututtaa.
Me ollaan asuttu täällä nyt kohta 9v. Eli nuo puistoilut on tapahtuneet koululaisten ollessa pieniä ja muutaman kerran tänä kesänä tuli käytyä tekemässä kuopukselle kakkuja.
Tämän kotitalon puistossa tietty ja sitten onkos se joku kaupungin puisto, missä on se sorsalampi vieressä? Siinä ollaan pari kertaa käyty. Ei mitään tiettyjä aikatauluja milloin käydään. Silloin kun siltä tuntuu. Toki sitä vois sopia jonkun ajan joskus.

Yh-äippä
[QUOTE="kyselijä";24847991]Tämän kotitalon puistossa tietty ja sitten onkos se joku kaupungin puisto, missä on se sorsalampi vieressä? Siinä ollaan pari kertaa käyty. Ei mitään tiettyjä aikatauluja milloin käydään. Silloin kun siltä tuntuu. Toki sitä vois sopia jonkun ajan joskus.[/QUOTE]

Mulle kyllä seura kelpaisi. Onko sulla täällä nimimerkkiä? Pitää poistua nyt koneelta, mutta voisin tulla kurkkaaman myöhemmin onko ketjuun tullut vastauksia.

Se puisto on illenpuisto :)

"kyselijä"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-äippä;24848027:
Mulle kyllä seura kelpaisi. Onko sulla täällä nimimerkkiä? Pitää poistua nyt koneelta, mutta voisin tulla kurkkaaman myöhemmin onko ketjuun tullut vastauksia.

Se puisto on illenpuisto :)
On mulla nimimerkkikin, mutta en tahdo sitä näin julkisesti nyt tuoda esille. Jos haluat sähköpostia laittaa niin osoite olis: an-helen@netti.fi

Yh-äippä
[QUOTE="kyselijä";24848054]Joo, ehkä pitäis olla oikeessa paikassa oikeaan aikaan, mutta kun semmosta ei tunnu tapahtuvan kun kerran parissa vuodessa korkeintaan...[/QUOTE]

Sovitaanko treffit?

Yhteistyössä