Miten tuommosen ruukku-persiljan sais säilymään pisimpään?

gab
Istuta isompaan ruukkuun ja muista kastella. Tai sitten silppuat persiljan pakastusrasiaan ja pistät silpun pakastimeen. Sieltä sitten otat tarvittavan määrän kun haluat, maistuu ja näyttää ihan samalta kuin tuore persilja.
 
Siis varmaan se pakastus sitten. Siis istuttaa? En tiiä selitinkö huonosti, mutta kyseessä tuommonen kaupasta ostettu pussukka, jossa jonkinmoinen ruukku siinä pohjalla. Tavallisesti oon heittäny vaan jääkaappiin, mutta ei kyllä kauan nahistumatta kestä siellä.
 
mie
Ei se jääkaapissa kestäkkään :) laita ikkunalle ja kastele, sehän on yrtti paleltuu siellä jääkaapissa. Sen voi muuten kesällä istuttaa ulos penkkiin ja tekee nopsaan satoa =)
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Siis varmaan se pakastus sitten. Siis istuttaa? En tiiä selitinkö huonosti, mutta kyseessä tuommonen kaupasta ostettu pussukka, jossa jonkinmoinen ruukku siinä pohjalla. Tavallisesti oon heittäny vaan jääkaappiin, mutta ei kyllä kauan nahistumatta kestä siellä.
Minusta pakastaminen on paras konsti, mutta jos päädyt istuttamaan uuteen multaan ja ruukkuun, niin ota se pieni muoviruukku pois. Kaverini tekee niin, että istuttaa kaikki kaupan yrttiruukkujen jämät kevättalvella multaan, ja siirtää ne sitten keväällä kasvimaansa reunaan. Kasvavat yleensä tosi suuriksi puskiksi kesän aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei se jääkaapissa kestäkkään :) laita ikkunalle ja kastele, sehän on yrtti paleltuu siellä jääkaapissa. Sen voi muuten kesällä istuttaa ulos penkkiin ja tekee nopsaan satoa =)
Siis johonkin kuppiin ja kastellaan? Oon mä kyllä aikamoinen tumpelo näissä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Siis varmaan se pakastus sitten. Siis istuttaa? En tiiä selitinkö huonosti, mutta kyseessä tuommonen kaupasta ostettu pussukka, jossa jonkinmoinen ruukku siinä pohjalla. Tavallisesti oon heittäny vaan jääkaappiin, mutta ei kyllä kauan nahistumatta kestä siellä.
Minusta pakastaminen on paras konsti, mutta jos päädyt istuttamaan uuteen multaan ja ruukkuun, niin ota se pieni muoviruukku pois. Kaverini tekee niin, että istuttaa kaikki kaupan yrttiruukkujen jämät kevättalvella multaan, ja siirtää ne sitten keväällä kasvimaansa reunaan. Kasvavat yleensä tosi suuriksi puskiksi kesän aikana.
Täytyykin kokeilla, meillä kun tuota kasvimaatilaa löytyy =)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei se jääkaapissa kestäkkään :) laita ikkunalle ja kastele, sehän on yrtti paleltuu siellä jääkaapissa. Sen voi muuten kesällä istuttaa ulos penkkiin ja tekee nopsaan satoa =)
Siis johonkin kuppiin ja kastellaan? Oon mä kyllä aikamoinen tumpelo näissä :ashamed:
Niin niin, istuta vähän suurempaan ruukkuun ilman sitä pikku ruukkua ja vähän multaa lisää, sehän on elävä kasvi =)
 
Iivi
Kun olet esim. paistanut pullaa/leipää esim. 200 asteessa, ota uunista pois virta. Kun uunissa lämpöä noin alle astetta (ei siis virtaa päällä), laita sinne leivinpaperilla vuoratulle uunipellille yrttejä sikinsokin harvakseltaan silputtuna tai revittynä. Anna olla siellä niin kauan kunnes uuni on kylmä.

Tai ihan peruskeissi pullan / leivän kuivatukseen. Jälkilämmöllä tai uuni päälle noin 50 asteeseen, pellille pitkopalasia ja uuni raolleen päälle koko yön ajaksi. Meillä kyllä fanitetaan aina itsetehdyistä leivistä tai pullista tehtyä korppuja, on sikahyviä. Varsinkin jos pitkon viipaloituaan sumuttaa siivuja kevyesti vedellä ja pyöräyttää niitä sokeri-kaneliseoksessa. NAM :)
 

Yhteistyössä