Miten tukea miestä, kun oma hermo menee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimonmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimonmami

Jäsen
13.10.2008
609
0
16
Mieheni syöttää 3,5kk vauvaamme aina sitterissä. Minä taas sylissä. Kun kysyin syytä tähän, hän vastasi että ei pidä siitä, kun tuntee itsensä kömpelöksi. Jos tytsi on kovin nälkäinen, hän ei aina heti tajua alkaa syömään, vaan huutaa vielä hetken ennenku pullolla sohii tarpeeksi kauan suussa. Oon koittanut tukea miestäni ottamaan likan syliin, viettämään kivan läheisen syöttöhetken (oma lempparini).

Päivän dumb- ass question: Pitääkö vauvaa aina syöttää sylissä, tuleeko siitä turvaton olo jos se nassuttaa sitterissä? Mä kuitenkin hoidan suurimman osan syötöistä, kotona kun olen, ei kai se nyt siitä rikki mene? Muuten mies kyllä hellii ja pitelee ja kantelee vauvaa, ei ole kyse kuitenkaan siitä että heidän yhteytensä olisi jotenkin huono. Taisinkin jo vastata omaan kysymykseeni... :D

Entä kakkapyllyn peseminen? Mieheni mukaan "siitä tulee vaan ihmisuhreja, sukat kastuu aina." Eli hän aina onnistuu sohlaamaan vettä joka paikkaan, ja kylppäri kieltämättä on aina ihan pommin jäljiltä kun mies vaihtaa kakkavaippaa. Onko siitä haittaa, jos se pepun putsaa vaan kunnolla wipereillä? Itse en näin toimi, mut voinko antaa ukon touhuta omalla tavallaan, ilman et vauvalle on haittaa?

no siis, ei se sitterissä syöttäminen maailmanloppu ole. itse syöttelin soseita siinä kun oli helppoa niin. sai lapseen katsekontaktin ja omat kädet vapaaksi. pääasia että syöttää ja hoitaa lasta...kaikki ei niin tee, valitettavasti. kyllä mä aina kakkapyllyn pesisin, voisithan näyttää miten homma toimii niin ettei jokapaikka kastu.

Yhteistyössä