miten totutan uuden kissanpennun jo talossa olevaan pentuun

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
ja toisinpäin =)

eli siis jotain käytännön vinkkejä miten totuttaminen kannattaa tehdä. Meillä on nyt n. 5 kk vanha kissanpentu ja kuukauden sisään tulee toinen. kannattaako tuleva pentu pitää alkuun omissa oloissaan esim. kylppärissä ruuan ja vessan kanssa että "kotiutuu" ja varsinkin ettei tämä toinen pentu satuta esim. yöllä?

Mua jännittää jo nyt ihan kamalasti et miten mahdollisesti pennut hyväksyvät toisensa. Tuleva pentu saattaa olla pienempi kuin 12-viikkoa vanha, on villiintyneen kissan pentu jota emo hoitaa vielä mutta pikkuhiljaa emo on alkanut häviämään omille reissuilleen. eli pennut kotiutetaan siinä vaiheessa kun emo ei enää pidä huolta.

Meillä kissat(kaksi vanhempaa ja yksi uusi pentu)tottuivat toisiinsa ajan kanssa.
Heti pennun tultua taloon saivat olla keskenään,katselin ja seurailin miten toimivat,vahdin että pentu saa syödäkseen ja käy laatikolla.
Yöt kissat nukkuvat kaikki kodinhoitohuoneessa ja jo ensimmäisestä yöstä lähtien olivat yhdessä siellä.
Sihinää ja pientä oikuttelua vanhoilta kissoilta(itseasiassa vaan toiselta niistä)kesti muutaman päivän.

Minusta voit antaa kissojen heti tutustua ja jos näyttää siltä että kovin tappelevat(mitä en usko koska se on aika harvinaista,varsinkin kun uusi kissa on pentu)niin laitat hetkeksi erilleen ja jatkat taas seuraavana päivänä :)
Tulethan kertomaan miten kissat ovat tulleet toimeen :)

Kiitos vastauksesta tinttamooses7. tulen kyllä kertomaan että kuinka meidän käy =) hirmuisesti jo jännittää, näillä näkymin pentu olisi tulossa jo tällä viikolla, tulee kyllä mielenkiintoinen viikonloppu jos näin käy! en malttaisi millään odottaa :p

onko teillä siis kaikki kissat yön aina kodinhoitohuoneessa? meillä kissa saa muuten kulkea vapaasti asunnossa paitsi että lastenhuoneisiin eikä kylppäriin sillä ole öisin asiaa. eipä ole muuten pitkään aikaan tullut meidän viereen nukkumaankaan

:whistle:

Eiköhän teillä kaikki mene hyvin,kissat sopeutuu yleensä hyvin.
Meillä kissat tosissaan ovat yöt kodinhoitohuoneessa,ovat niin tottuneet siihen että illalla menevät sinne itse kun alkaa lasten iltatouhut :D
Olen alunperin ottanut tämän käytännön koska kissat tunkivat sänkyihin yöllä,enkä tykkää siitä ja eritoten lasten takia.
Ja sitten toinen syy oli että kissat riehuivat aika paljon öisin.Nyt ovat rauhassa =)

näillä näkymin lauantaina haetaan pentu kotiin, ihanaa :heart:
meillä ei tämänhetkinen kisu ole hirveästi enää sänkyyn tunkenut, joskus harvoin tulee sinne joskus yöllä nukkumaan. liekö sitten nukutaan miehen kanssa niin levottomasti ettei sen takia tykkää :laugh: olen itseasiassa unenpöpperössä vahingossa muutaman kerran tönäissyt alas sängystä :ashamed:
no, on tulossa mielenkiintoinen viikonloppu. ihan kiva että pentu saa kaverin, selvästi sellaista kaipaa. kaikenlaisia konnankoukkuja on alkanut keksimään tekemisen puutteessa, kohta niitä onkin sitten kaksi hölmöilemässä :laugh:

eilen haettiin pentu =) surku vaan että ei tuo isompi pentu sitä hyväksyny tuosta noin vaan :( sähisee ja murisee, yrittää läppästä jos liian liki menee. ja eilen tää vanhempi kissa ei tullut edes meidän lähelle, murjotti vaan.

pentu on vasta 7-8 viikkoa vanha, emo hylkäs. joten kaipaa ihmiseltä paljon turvaa ja huomiota. yritä tässä nyt sitte huomioida yhtä ku toinen murisee vieressä. hajuja olen jo sekoittanut. siis hieronut pientä pentua rätillä ja sitten samalla rätillä hieronut tätä isompaa pentua. joka kylläkin murisi sille rätillekin :laugh: pöhkö mikä pöhkö. no, katsellaan nyt jos se vaikka tästä pikkuhiljaa.
toivottavasti tulisivat toimeen keskenään ettei kummastakaan tarvitsisi moisen asian takia luopua :/

Tuo sihiseminen kuuluu asiaan,kyllä se ajallaan loppuu ja kissat tottuvat toisiinsa,ainakin näin meillä käynyt :)
Mitenkäs siellä kissat ovat tottuneet toisiinsa?
Onko pikkukissa ihan sisäsiisti?
Ovatko kissat ihan sisäkissoja?

Yhteistyössä