Miten toisin ilmi vanhemmilleni, ettei haluta niitä mukaan

Tallinnaan? Ollaan perheen kanssa (2+2) menossa elokuussa Tallinnaan ja otetaan auto mukaan, kun tarkoitus ajella ympäriinsä Tallinnan ulkopuolellakin. 2 tai 3 yötä pitäs olla reissussa. Matka on tässä tilanteessa meille isohko satsaus, olen kotihoidontuella ja tuollanen matka pysytään just tekemään, sitten ei varmaan vuoteen reissata mihinkään. Nyt porukat sai päähäsä, että tulevat mukaan omalla autollansa, mutta koska eivät uskalla ajaa siellä, mun miehen tai mun pitäs ajaa niiden autoa. Pelkään, että koko reissu menee yhdeksi sähläykseksi, kun mun äiti on sellainen sählääjä ja koko ajan kiire johonkin, esim hotellin aamupalalla hyvä, jos 10 minuuttia jaksaa olla, kun taas me tykättäs ihan rauhas olla siellä ja syödä lasten kanssa hitaasti ja jutella yms. Se siinä olis hyvä puoli, että ne vois illalla olla lasten kanssa, päästäs miehen kanssa kahdestaan johonkin, mutta muuta hyvää siinä ei sitten olekkaan. Miten sanoisi kohteliaasti, ettei haluttas niitä mukaan :ashamed:
 
"Vieras"
Sanotte vaan mahd nopsaan että pidätte kiinni alkuperäisestä suunnitelmasta mennä ihan oman perheen kesken. Ei aikuisten tarvitse selitellä edes omille vanhemmilleen.

Asian vierestä, pitääkö olla mitään erityisvakuutuksia autoon . Minkä verran laivamatka auton kanssa tuli suunnilleen maksamaan?
 
Laivamatka, meno-paluu auton kanssa on 185 euroa. Mennään Viikingillä, kun se laiva on mielestäni mukavampi lasten kanssa, siis laiva, joka menee 4 tuntia. Ei tarvitse vakuutuksia, mutta ollaan pyydetty vakuutusyhtiöltä sellainen lappu, että on vakuutettu yms, se on tarkoitettu ulkomaille autolla lähdettäessä. Kai sitä vois tietty ihan suoraan sanoa...
 
No jospa sanot äidillesi nätisti että tarkoituksena olisi reissata lasten ehdoilla joten aiotte ottaa ihan rauhallisesti. Ja että haluatte myös viettää aikaa koko perheen kesken joten haluaisitte kaikki matkustaa samalla autolla -> ikävää jos toinen vanhemmista joutuu olemaan eri autossa. Järkevä aikuinen kyllä ymmärtää vihjeestä olla tuppautumatta mukaan.
 

Yhteistyössä