Miten toisella kerralla saisi pidettyä järkikullan mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja One or two? Let´s see.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

One or two? Let´s see.

Vieras
Eli meillä on ennestään puolitoista lapsi ja tästä kierrosta lähtien jätettiin ehkäisy pois, koska nyt "saa" toinen lapsi tulla, jos on tullakseen. Esikoinen sai alkunsa noin viiden kuukauden yrityskierron jälkeen. Miten saan pidettyä hommassa järjen mukana? Eli etten tällä kertaa:
- häärää ovistikkujen kanssa
- laske kierron pituuksia, milloin olisi otollinen aika
- polta rahaa ihan turhiin raskaustesteihin ihan liian aikaisessa vaiheessa
- mieti uskallanko syödä tätä homejuustoa, juoda tätä lasillista viiniä, lähteä kavereiden kanssa viihteelle
- roikkua netissä kuumeilijoiden palstoilla, laskea laskureilla, jos nyt tärppää, olisi la silloin ja silloin
yms.

Siis tekisin tällä kertaa ihan toisin kuin ekalla kerralla, enkä ottaisi asiasta turhaa stressiä. Tietysti tuo esikko ja lähestyvä uhma-ikä pitävät maan pinnalla, mutta kuten näkyy: nytkin roikun netissä lukemassa tätä palstaa :). Kokemuksia, kiitos!

Ei mitenkään. Tieto lisää tuskaa. Täällä kanssa yksi, joka haluaisi unohtaa kaiken tietämänsä ovulaatiosta, raskausoireista, keskenmenoista yms. Takana siis kaksi keskenmenoa ja kolmatta pelkään ihan sairaasti. Tikutan ovulaatiota, eikä siitäkään pääse eroon ilman että stressaa, koska se ovulaatio sitten on, jos ei testaa. Stressaan sitä, että yhdynnässä pitäisi saada orgasmi, jotta siittiöt kulkeutuisivat helpommin perille ja siksi en saa orgasmia...

Sellaista.

Yhdyn Sari-80:n sanoihin täysin...

Tieto todella lisää tuskaa. Meillä esikoinen lähti loppuviimeksi luomusti n. 4,5 vuoden yrityksen jälkeen. Olin vasta hiljattain tutustunut ovistesteihin ja muutaman ekan testikierron aikana en saanut ovista näkyviin. Sitten eräässä kierrossa sain vahingossa aika myöhäisen oviksen tikutettua ja sepä tärppäs, meillä siis nyt myös 1,5 v juoksemassa täällä. Toista yritetty miltei heti imetyksen loputtua, joka ei ollut pitkä aikaista. Yksi km, vuosi sitten, sitten ei mitään. Oon tikutellut ja ollut tikuttamatta, kierto on syöpynyt takaraivoon, joten vaikka sen kuinka koittaa unohtaa, se on siellä ja pysyy. Uskottelen itselleni ja etenkin miehelleni, et ei pakko-yritystä, otetaan jtp-taktiikalla, pitäs jossain välissä osua. Silti mietin, pitäskö ostaa taas greippimehua, onko foolihapot lopussa, voi,voi kun vehnänalkioöljy on niin kovin kallista (e-vitamiinin lähde). Kotona käytetään vaan valkoista vessapaperia, koska siinä näkyy kaikki mahdolliset paremmin. Vaikka en oo nyt moneen kuukauteen ovista tikutellu, limat ja nippailut rekisteröin automaattisesti...

Onnea yritykseen!
..Meille kaikille... =)

Niin siis greippimehun uskotaan auttavan hedelmällisten limojen tuottamisessa. Eli kierron alusta ovikseen saakka juodaan greippimehua, jotta "ympäristö" on otollisessa tilassa ovisaikaan. Tietääkseni tätä ei ole mitenkään todennettu lääketieteellisesti. Itselläni kyllä näyttää auttavan ainakin liman määrään.

itsekin olen poistattanut kierukan kesäkuun alussa, ja pikkukakkosta tässä yritettäisiin. Kuukautisia ei näy, testejä olen tehnyt jo vaikka kuinka monta. Greippimehua join kesäkuun pari ekaa viikkoa, ja ajattelin jatkaa heti kun kuukautiset nyt vain alkaisivat.

Eli vaikka piti ottaa tämä raskautuminen niin rennosti kuin vain, niin toisin kävi. Viimeksi pillereiden syönnin jälkeen käytettiin kuukausi kondomia, ja heti sen jälkeen tärppäsi. Nyt on jotenkin kovat paineet, että nyt pitää tärpätä ihan yhtä nopeaa. No joo. Hirveä stressi kun juuri muutettiin, meikä on vain laihtunut. Ei näissä olosuhteissa lasta tehdä ;)

Itselläkin oli siis ajatus, että tämä toinen raskaus (siis mahdollínen tuleva) olisi rentoa, nautittavaa aikaa. Ja kakat!

Minä olen vielä vuosien päässä edes lasten yrittämisestä, mutta silti tiedän, että tulen roikkumaan tällä palstalla ja tuhlaamaan rahani turhiin raskaustesteihin ja pelleilemään minkä kerkeän. Vuosi sitten oli muutaman kuukauden niin paha vauvakuume, että sorruin sellaiseen jo silloin, vaikka käytettiin miehen kanssa ehkäisyä. On se naisen mieli kummallinen...

Se saattaisi olla sitten kaksi :) ja luonto näyttää hoitavan asian tällä kertaa nopeammin. Siis voi olla, että tärppäsi jo ekassa "ehkäisyvapaa"kierroksella. Pe:na tuli Rsfu:n testillä jokin haalea vaaleapunainen haamu, mutta pitää hakea huomenna uusi testi, koska tulipa luettua netistä tuosta testistä aika paljon negatiivista palautetta. No, let´s see...:)

Ihanaa lukea että on muitakin yhtä tärähtäneitä kuin itse olen. Ensimmäistä yritetään ajatuksella että "tulee kun on tullakseen". ...tai siis niin yritän kovasti päähäni iskostaa. Ovulaatiotikut laitoin tilaukseen jo ekana päivänä pillereiden lopettamisesta ja löysin itseni netin vauvakeskusteluista vaikka aina oon niille hyväntahtosesti nauranut :)

Yhteistyössä