Miten toimitus kotiin kun tilaa ulkomailta? Neuvoja kipeästi kaipaava!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7654
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7654

Vieras
Tilasin vaatteen ulkomailta. Pian sen jälkeen tuli itselle matka.

Nyt tänään huvikseni vilkaisin seurantailmoitusta jonka sain jonkin aikaa sitten koskien tilaustani ja huomasin että vaate oli jo saapunut suomeen ja läpäissyt tullin viime viikon torstaina.

Nyt seurannan (kiinalaisen!) mukaan vaatetta oli yritetty toimittaa minulle sekä eilen että tänään mutta itse olen täällä kaukana kotoa enkä tietenkään kotiin nyt pääse, ensi maanantaina vasta!

Onko kokemusta siitä että jokin tilaamanne tuodaan kotiovelle saakka? Sillä noin käsittääkseni nyt on käynyt.

Luulin että kun tavara tulee tullista, suomen posti hoitaa homman siitä eteenpäin ja tavara säilyy pari viikkoa postin huomassa mutta ovatko nuo kiinalaiset nyt niinkin tehokkaita että kantelevat niitä vieraassa maassa kotiovelle saakka??

Olen varmaan vähän yksinkertainen mutta hätä on! Lähteekö mun mekko nyt takaisin ulkomaille paluupostina kun en huomennakaan ole sitä vastaanottamassa? Neuvoja!

joo, tilasin Tanskasta ja tuli kuljetusfirman kautta kotiovelle. En ollut kotona ja soittivat, toimittivat sitten työpaikalleni, noutaa olisi saanut heidän toimipaikastaan myöskin.

Aika harvoin tulee suomen postin kautta noi lähetykset. Yleensä jonkun TNT, DHL, UPS, FedExin kautta. Hyvin on mun kohdalla toiminut, soittavat kun ovat pihassa eikä kukaan vastaa ovikelloon. Sovitaan yleensä paikka mihin jätetään tavara. Joskus oon käyttänyt naapuria apuna tavaran vastaanottamisessa.

Olen varmaan vähän yksinkertainen mutta hätä on! Lähteekö mun mekko nyt takaisin ulkomaille paluupostina kun en huomennakaan ole sitä vastaanottamassa? Neuvoja!

Sulla on varmaan tieto, että mikä firma sitä sulle yrittää toimittaa (DHL, UPS, ...?) ja otat sen Suomen asiakaspalveluun yhteyttä: voit joko sopia samantien toimituspäivän tai vain kysyä kauan säilyttävät paketteja. Ei ne parissa päivässä minnekään niitä vielä palauta.

Tämä mun paketti tulee "EMS":in kautta. Se on jokin ihmeellinen kiinalainen kuriirifirma, yritin googletella mutta en vain löydä mitään numeroa johon soittaa.

http://www.ems.

com.cn/english-main.jsp

Voi mun kaunista mekkoani... Tämän siitä saa kun kerrankin rohkaistuu yrittämään tilata ulkomailta! Kuvittelin että siinä toimituksessa kestäisi viikkoja, hitsi kun olivat nopeita nyt :(

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyh! :'(

Yhteistyössä