miten toimitte tällaisessa tilanteessa? (huutis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli myyjä väittää postin kadottaneen tavaran. Kyse on alle 5e ostosta, eli sinällään ei tähän nyt maailma kaadu. Mutta miten toimin? Odotatteko myyjän palauttavan esim postikulut tms? Entäs miten toimitte palautteen kanssa, jätättekö vallan antamatta vai annatteko neutrin tai negan?
itse mietin että nega on aika raju sinällään, jos myyjä on kuitenkin postittanut tuotteen, eihän se hänen vika ole jos se kadonnut on..myyjä on tunnistautunut käyttäjä.

Kai hänellä on ylhäällä se lähetyskoodi, josta näkee missä paketti kulkee? Kannattaa vaatia sellaista oston yhteydessä, niin saa todisteen, että paketti tosiaan on laitettu matkalle. Itse en laittaisi mitään tuossa tilanteessa, tai sitten neutraalin, jossa selitän asian laidan.

Jättäisin palautteen antamatta. Tuskin on paketista kyse, ne kyllä yleensä pystytään jäljittämään. Jos myyjällä on paljon positiivisia palautteita., niin kyl mä uskoisin että kyse on postin virheestä, eli myyjä ei ole ansainnut negaa eikä neutraaliakaan. Mikä olisi myyjän motiivi olla lähettämättä tavaraa, jos hän on kuitenkin rehellisesti tehnyt paljon kauppaa? Tuskin kukaan negaa halua aitselleen jonkun 5 e tavaran takia. Huijarit on erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23907203:
Jättäisin palautteen antamatta. Tuskin on paketista kyse, ne kyllä yleensä pystytään jäljittämään. Jos myyjällä on paljon positiivisia palautteita., niin kyl mä uskoisin että kyse on postin virheestä, eli myyjä ei ole ansainnut negaa eikä neutraaliakaan. Mikä olisi myyjän motiivi olla lähettämättä tavaraa, jos hän on kuitenkin rehellisesti tehnyt paljon kauppaa? Tuskin kukaan negaa halua aitselleen jonkun 5 e tavaran takia. Huijarit on erikseen.

Olen ihan samaa mieltä. Itselläni palautteita vasta yli 40, kaikki positiivisia. En kyllä lähtisi 5e takia ottaa riskiä, että palautteisiin tulisi se punainen palaute
Odota nyt kuukausi, jos se kirje vielä on jossain postin perukoilla niin kyllä se tulee perille.

postiin voi tehä ilmoituksen netissäkin katoamisesta! mulla katos kans, maksikirje, sisällä 15e arvoinen tavara. tuli vastaus, että sitä ei oo löytynyt. maksoin ostajalle sen takas, koska en taho negaa!

Yhteistyössä