Alkuperäinen kirjoittaja begfv:
Mun mielestä on kohteliasta ottaa vieras huomioon, jos hänet on mennyt kutsumaan synttäreille! Itse olisin todella loukkaantunut, jos minulla olisi jokin allergia ja minut olisi kutsuttu pippaloihin, mutta mitään ei olisi vaivauduttu minulle järjestämään. Onhan se nyt herran jestas eri asia kuin jos nyyttäreitä järjestetään. Niin, ja vielä meidän perheessä ei ole allergioita, mutta kyllä silti olen todellakin tätä mieltä. Pitäisin juhlista vastuussa olevaa todella tökerönä, jos ei olisi osannut ottaa vieraita huomioon sen vertaa. Tuohan ne vieraat usein lahjankin vaikken sellaista edes odota. Kaikki kutsutut ovat kutsuttu juhlimaan sen takia, että juuri heidän kanssamme haluamme jotain tiettyä juhlaa juhlistaa. Mitään muita velvoitteita ei ole. Juhlien isännän/emännän on hoidettava homma kunnialla.
Joskus se on vaan helpompaa ja turvallisempaa sille vieraalle itselleen, että on omat eväät mukana.
En tarkoita pahalla, mutta niin monessa paikassa on jouduttu sanomaan että kiitos vaivannäöstä, mutta ei tämä kuitenkaan ole sopivaa. Se on kurjaa sekä vieraalle että emännälle, ja näitä tilanteita tulee usein. Vaikka kertois selvät tuotemerkit ja sen kaupankin mistä niitä saa.