Miten toimitte, kun lapsenne syö kyniä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääh

Vieras
tai muuta, mitä ei saisi syödä. Siis jos esim. yritätte lapsen kanssa piirtää, ja hän laittaa vain kynät suuhun, niin miten toimitte. Annatko syödä, vai lopetatteko siihen piirtämisen.

Kun meillä neiti 1 vuotta, jonka kanssa yritän piirtää, niin pistää kynän aina suuhun. Eihän se koskaan opi piirtämään, kun aina syö kynää...

Alettiin piirtämään enemmän vasta sitten, kun kynät ei enää menneet suuhun. Eli joskus 1,5v. Ei sillä yksivuotiaalla vielä mikään kiire ole "oppia" piirtämään. ;)

Valitsen myrkyttömiä kyniä ja annan niitä vain pari kerrallaan noin pienelle. Ja kannustan kovasti, että ei suuhun vaan paperille, jookos.

Jos et kerro kenellekään voi paljastaa, että järsin itse lyikkäreitä aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan oikeasti, ei hänen vielä tarvitse oppia piirtämään

Joo, enkä mä sitä vaadikkaan :) Mä vain ajattelin, että kun niin vähän on kaikkee tekemistä, että piirtäminen olis mukavaa, mut ei kun kynät menee suuhun :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Kynät pidetään sellaisella korkeudella ettei pienet niihin yltä. Välillä piirrellään ja jos menee syömiseksi niin nostetaan pois, ja tehdään jotain muuta :)

Joo, toki meilläkin on kynät kaapissa, kun niitä ei käytetä. :)

Piirtely aloitettiin kaikilla vasta siinä vaiheessa, kun kaikki ei todellakaan mennyt ensimmäisenä suuhun. Eli n. puolitoista vuotiaana.
Ja sormivärit olivat silloin hyvä keksintö :)

Yhteistyössä