Miten toimit jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hiiohoi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hiiohoi"

Vieras
Miten toimit jos...
- 9-kuinen vauva alkaa itkeä perääsi kun annat hänet mummon syliin saadaksesi itse syödä rauhassa?
- 1,5-vuotiaalla on vaihe, että hän alkaa itkeä lohduttomasti jos menet yksin vessaan?
- 2-vuotias saa kiukkuraivarin kun tajuaa, että olet lähdössä jumppaan/kauppaan yksin ja hän jää toisen vanhemman kanssa kotiin?
- 3-vuotias lyö 1-vuotiaasta häntä ärsyttää ettet voi tehdä hänen kanssaan xyw koska sinulla on pienempi sylissä?
- 4-vuotias alkaa heräillä öisin ja haluaa tulla viereen nukkumaan?
- 5-vuotias saa nukkumaanmenoaikaan huutoraivarit koska ei saa pelata tietokoneella?
- 6-vuotias pyytää iltasadun jälkeen että "älä vielä mee, odota siinä että nukahdan"?
- 7-vuotias haluaa että sinä voitelet leivän?

9-kuinen vauva alkaa itkeä perääsi kun annat hänet mummon syliin saadaksesi itse syödä rauhassa?
Otan takaisin omaan syliini ja syön samalla. Minua henk.koht. ei häiritse vauva sylissä.

- 1,5-vuotiaalla on vaihe, että hän alkaa itkeä lohduttomasti jos menet yksin vessaan?
Saa tulla mukaan. Yleensä tykkäävät katsella pesukonetta tai istua itse potalla.

- 2-vuotias saa kiukkuraivarin kun tajuaa, että olet lähdössä jumppaan/kauppaan yksin ja hän jää toisen vanhemman kanssa kotiin?
Pussaan ja halaan, kerron mitä hän tulee tekemään isin kanssa sillä aikaa kun äiti on poissa.

- 3-vuotias lyö 1-vuotiaasta häntä ärsyttää ettet voi tehdä hänen kanssaan xyw koska sinulla on pienempi sylissä?
Kerron,että ketään ei lyödä tiukalla äänen sävyllä ja jos lapsi kuuntelee,kerron miltä hänestä tuntuu ja lupaan touhuta hänen kanssaan ajankohtana X.

- 4-vuotias alkaa heräillä öisin ja haluaa tulla viereen nukkumaan?
Tulkoot vaan. Jalkopäähän mahtuu ainakin. :)

- 5-vuotias saa nukkumaanmenoaikaan huutoraivarit koska ei saa pelata tietokoneella?
Melko epätodennäköinen tilanne, mutta rauhoittelisin parhaani mukaan ja siirtäisin huomiota esim. iltasatuun.

- 6-vuotias pyytää iltasadun jälkeen että "älä vielä mee, odota siinä että nukahdan"?
Paijaisin kunnes lapsi olisi nukahtanut.

- 7-vuotias haluaa että sinä voitelet leivän
Jos ehtisin, niin voitelisin. Jos en, sanoisin että voitelehan ihan itse.

Yhteistyössä