D
Dannie
Vieras
Lapselleni annettiin kotiläksyksi s-vikaiselle tarkoitettu harjoitus. Kun muutama kk sitten olimme arviointikeskustelussa, niin siellä ei tullut esille, että lapsemme kärsisi s-viasta, eikä minun mielestäni kärsikään. Nyt vaan ilmoitettiin, että lapsen s- kirjain suhisee liikaa. Katsoin hölmistyneenä lappua ja ihmettelin sitä. Sanoin, että tottakai s saattaa suhista kun ylähampaita puuttuu tällä hetkellä 3. Ainakin itse muistan, että miten ässät suhisi omassa lapsuudessani ja tuo on aika merkittävä tekijä asian suhteen.
Itse odottaisin, että lapsi saisi etuhampaita ja koittaisin sitten uudestaan. Nythän se harjoitus menisi hukkaan, koska edistystä ei tule, etkä sä sitä vielä kuule. Mietinkin, että ottaisin asian esille neuvolassa ja pyytäisin vaikka lähetettä fonille jos se sitä vaatii.
Ja jos lapsellani on puhevika s-kirjaimen suhteen, haluaisin, että sen todetaan jotta kuntoutus voisi alkaa. En todellakaan tiedä, että kuka tämän läksyn on antanut. Eikä pelkkä lto:n havainto anna lapselle diagnoosia mistään.
Itse odottaisin, että lapsi saisi etuhampaita ja koittaisin sitten uudestaan. Nythän se harjoitus menisi hukkaan, koska edistystä ei tule, etkä sä sitä vielä kuule. Mietinkin, että ottaisin asian esille neuvolassa ja pyytäisin vaikka lähetettä fonille jos se sitä vaatii.
Ja jos lapsellani on puhevika s-kirjaimen suhteen, haluaisin, että sen todetaan jotta kuntoutus voisi alkaa. En todellakaan tiedä, että kuka tämän läksyn on antanut. Eikä pelkkä lto:n havainto anna lapselle diagnoosia mistään.