Miten toimisitte tällaisessa asiassa...päiväkotiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Sinulla on kaksi lasta, joista vanhemmalla käyttäytymishäiriö ja nuorempikin jo näyttää viitteitä sisaruksensa suuntaan. Vanhempi lapsi 6v ja nuorempi 3v. Ovat eri ryhmässä päiväkodissa ja isompi lähtee eskariin syksyllä ja pienempi siirtyy isojen puolelle. Pienemmän ryhmässä on hoitaja, jolle lapsi on tärkeä ja lapsi on erittäin kiintynyt kyseiseen hoitajaan. Hoitaja ei siirry isompien ryhmään syksyllä. Hoitaja tietää kaikki lapsen oikut ja ilot sun muut ja osaa auttaa juuri oikealla tavalla kyseistä lasta. Päiväkoti on pieni(kaksi ryhmää), joten isojen ryhmän aikuisetkin ovat kyllä tuttuja, muttei samalla tavalla kuin kyseinen pienten ryhmän hoitaja. Pyytäisitkö äitinä(vanhempana) hoitajalta/johtajalta, että voisiko kyseinen hoitaja siirtyä isojen puolelle samaan aikaan muiden siirtyvien lasten kanssa, että lapsesi saisi saman hoitajan, joka olisi tuki ja turva vai olisiko sinulle vanhempana aivan sama miten siirtyminen onnistuu?

En kehtaisi sillä eihän hoitajat voi hypellä kaikkien äitien mukaan. Toivon että saat asiat kuitenkin järjestymään tavalla tai toisella. Voithan noin ylipäätään jutella johtajalle että sua huolestuttaa kun lapsesi menettää sen hoitajan.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Hoitaja on kyllä osoittanut huolensa, kiintymyksensä ja mielenkiintonsa lasta kohtaan.

varmaan montaa muutakin lasta kohtaan. Se on hänen työtään, mutta selän takana toimimisesta en ainakaan itse tykkäis.

Et voi pyytää.
Hoitajilla on varmaan muutenkin työnkiertoa ja sitä ei kyllä voida tehdä yhden lapsen takia. Sehän tuolla pk:ssa on että hoitajat saattaa vaihtua.

Mielestäni tuollainen olisi röyhkeää ja itsekästä ja törkeää. Siis eihän sinulle kuulu mitenkään järjestellä kenenkään työasioita.

Onko tuo ihminen sukua teille tai jotain? muutenkin outoa jos hoitaja yhden pillin mukaan tanssii.

Eihän sitä yhden perheen toiveiden mukaan voi mennä ja ryhmässä voi olla enemmänkin erityisesti tähän hoitajaa kiintyneitä lapsia joille hoitajan siirtyminen olisi iso ja ikävä asia. Jos homma kuitenkin olisi itselle tosi tärkeä, puhuisin hoitajan kanssa että onko hän itse halukas siirtymään ja mikäli hän haluaisi, pyytäisin tätä joko itse puhumaan johtajan kanssa tai ehdottaisin että menemme yhdessä. Yli en kävelisi, ja jos hoitaja ei siirtoa itse haluaisi tai homma ei onnistuisi, antaisin vain asian olla ja toivoisin parasta.

Varmaan, mutta ainakin sanonut asian suoraan koska on vissiin huolissaan, että pienemmästä kehkeytyy isosiraruksen kaltainen..

Laita kuriin, niin ei ota mallia isommasta. Älä ala puuttumaan hoitajien työasioihin.

Varmaan, mutta ainakin sanonut asian suoraan koska on vissiin huolissaan, että pienemmästä kehkeytyy isosiraruksen kaltainen..

Totta kai on huolissaan, se on hänen työnsä.
Pk:ssa missä minä olen nyt, on kaksi hoitajaa mitkä varmasti olisi halunnut jokainen lapsi omaksi hoitajakseen ikuisesti ja aina, niinkuin vanhemmatkin. Mutta eihän se kuitenkaan ole mahdollista.
Ajattele kuinka ihanaa on että lapsellasi on ollut niin hyvä alku ja nyt hän siirtyy muille ihanille hoitajille. :)

Mitä jos hoitaja itsekin on ilmaissut asian niin, että haluaisi siirtoa lapsen takia niin auttaisikohan juttelu johtajalle...

Olisin erittäin huolissani muiden ryhmässä olevien alsten puolesta. Miten he tulevat hoidetuksi, jos joku äiti on saanut hoitajan noin tanssimaan lapsensa pillin mukaan.

ehkä toivoo isompien ryhmässä pääsevänsä helpommalla?

joka tapauksessa olisin johtajana erittäin tiukka tällaisessa tilanteessa ja myöhemmin jos sama äiti yrittäisi sanella päivähoidosta tai mistä tahansa, laittaisin hänet heti ruotuun. ja lapsillensa miettisin lastensuojeluun ilmoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:

Totta kai on huolissaan, se on hänen työnsä.
Pk:ssa missä minä olen nyt, on kaksi hoitajaa mitkä varmasti olisi halunnut jokainen lapsi omaksi hoitajakseen ikuisesti ja aina, niinkuin vanhemmatkin. Mutta eihän se kuitenkaan ole mahdollista.
Ajattele kuinka ihanaa on että lapsellasi on ollut niin hyvä alku ja nyt hän siirtyy muille ihanille hoitajille. :)

Mutta kun ne isojen ryhmän hoitajat ei aina tunnu olevan niin ihania ja tiedän sen tämän isonsisaruksen kautta...rankkaa ollut

Mitä jos hoitaja itsekin on ilmaissut asian niin, että haluaisi siirtoa lapsen takia niin auttaisikohan juttelu johtajalle...

On hänen asiansa jos haluaa siirtyä, hoitaa itse.

Ehkä hieman kummeksun, hoitajan työhön kun kuuluu myös irtipäästäminen lapsen kasvaessa ja vaikka lapsiin kiintyy eri tavoin, ei yhden perässä työjärjestelyjä uusiksi pitäisi pistää. Avustaja jos olisi niin tilanne eri.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

Olisin erittäin huolissani muiden ryhmässä olevien alsten puolesta. Miten he tulevat hoidetuksi, jos joku äiti on saanut hoitajan noin tanssimaan lapsensa pillin mukaan.

ehkä toivoo isompien ryhmässä pääsevänsä helpommalla?

joka tapauksessa olisin johtajana erittäin tiukka tällaisessa tilanteessa ja myöhemmin jos sama äiti yrittäisi sanella päivähoidosta tai mistä tahansa, laittaisin hänet heti ruotuun. ja lapsillensa miettisin lastensuojeluun ilmoitusta.

Puutaheinääpaskaa! Et vissiin oo tajuissas!

Yhteistyössä