Miten toimisitte? Ostaako uudet rattaat vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Meillä hajosi nuo kuomurattaat totaalisesti ja vaunut on myyty pois. Meillä on auton takakontissa ikuisuuden vanhat matkarattaat, jotka on tosiaan jo melko kulahtaneet, mutta kätevät kun meillä on tavallinen henkilöauto jossa pieni takakontti. Asutaan soratien varrella, joten mitään vaunulenkkiä noilla ei kyllä tehdä. Lapsi on nyt vuoden ikäinen, joten ratasaikaa on ainakin vuosi varmaan vielä jäljellä, ei kävele vielä. Käytössä myös manduca. Kuitenkin siis autossa on rattaat kaupunkireissuja varten ja ainoa tarve rattaille olisi tuo että kotona pääsee vaunulenkille. Suuria summia en siis halua sijoittaa. Tosin, meille kuumeillaan toista lasta, joten mahdollisesti kaksostenrattaatkin saatetaan tarvita tulevaisuudessa, tai ainakin seisomalauta.

Ostanko siis nyt jotkut ihan halvat lenkkikärryt, kaksostenrattaat vai kunnon yhdistelmät, joihin saa seisomalaudan, vai koitetaanko pärjätä kaupparattailla?

Jos toinen vauva on vasta kuumeilun alla niin itse en todellakaan ostaisi tuplia valmiiksi! Kunnolliset lenkkeilyyn soveltuvat rattaat jotka saa täysin makuuasentoon olisi mun valinta...

Mä joudun käymään lenkillä ison tien reunaa kävellen, tie on kyllä asfaltitie, mutta usein kun tulee autoja, jotuu kävelemään tien vieressä. Ja välillä poikkea sora- tai metsätielle. En viitsisi rytyyttää noilla pienirenkaisilla matkarattailla, teen yleensä 7-12 kilometrin lenkkejä...

Mä ostaisin mahdollisimman edulliset rattaat, jotka voi sitten myydä pikkurahalla tai lahjoittaa pois kun ei enää tarvitse (tai jättää vaikka mökki- tai mummolarattaiksi). Kaksostenrattaita en ostaisi kun on vain yksi lapsi enkä olisi raskaanakaan vielä, vaikka meilläkin olisi haaveissa toinen lähitulevaisuudessa. Edellisenkin yritykseen meni vuosi, niin en halua hankkia etukäteen mitään vartavasten sitä varten, että meille olisi tulossa toinenkin vauva.

Riippuu aivan siitä kuinka suuri hinku vaunulenkille kotoa on.

Jos itse olisin samassa tilanteessa satsaisin ehkä niihin kunnon yhdistelmiin. Tai halvat rattaat (mikäli lapsi ei siis nuku ulkona päikkäreitään). Tässä vaiheessa tuplat olisi täysin turhat..

Riippuu aivan siitä kuinka suuri hinku vaunulenkille kotoa on.

Jos itse olisin samassa tilanteessa satsaisin ehkä niihin kunnon yhdistelmiin. Tai halvat rattaat (mikäli lapsi ei siis nuku ulkona päikkäreitään). Tässä vaiheessa tuplat olisi täysin turhat..

Nuo olisivat minullakin vaihtoehdot. Ei tuplia jos seuraava lapsi on vasta kuumeilun asteella ja esikoinen jo vuoden, hyvässä lykyssä ikäeroa tulee niin paljon ettei tuplia edes tarvita. Kunnon yhdistelmät kävisivät sitten varmaan tulevalla vauvallekin ja seisomalaudan avulla liikkuisi koko poppoo. Jos taa stoista lasta ei kuulu niin ne voisi hyvin saada myytyä eteenpäin.

Tai sitten etsiä jotkut halvat rattaat mitkä kuitenkin toimisivat lenkkeillessä ja katsoa sitten uuden vauvan kohdalla millaiset vaunut hankkii.

[QUOTE="a p";24563453]Mietin vaan että kannattaako ostaa enää vuoden ikäiselle yhdistelmiä, jos sitten ei toista kuulukaan aikoihin.[/QUOTE]

Miten joku kuomuratas tms? Joka siis tarvittaessa kävisi jonkun pehmeän kantokopan avulla vaunuista vauvalle ja muuten taas rattaista isommalle.

me ostettiin kuopukselle siinä 5kk ikäisenä rattaat mihin on mahdollista saada hankittua myös kantokoppa jos tulee vielä käyttöä uuden vauvan kanssa.

Yhteistyössä