Miten toimisitte? Lapsen oikuttelusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viirus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viirus"

Vieras
Ensin huusi tunnin, kun ei halua lähtee harrastukseen. On siis viimeinen kerta tänä keväänä ja koitin suostutella, että jos menisi.
Sanoin sitten lopulta, että ei sitten ja ei tarvitse mennä.
Meni puoli tuntia ja nyt huutaa, että haluaakin mennä.

Ja nimenomaa HUUTAA. Veisittekö?

Ihana ekaluokkalainen siis kyseessä.

Meillä ainakin ensin keskusteltaisiin asiasta ja haluaisin saada tietää missä nyt mättää ja jaksaako todella lähteä. Sitten jo varmaan myöhästytään harrastuksesta, joten se siitä eli saa huutamalla meillä mitään läpi.

No meillä ei olla harrastuksista pois muuten kuin sairaana, kuten ei olla oltu kerhoista, eskarista tai koulusta muutenkaan. Eli sinänsä meillä ei varmaan edes olisi tullut sitä ensimmäistäkään huutosessiota. Mutta tuossa teidän tilanteessa en lähtisi lasta enää viemään yhtikäs minnekään, vaan ilmoittaisin että minulla on nyt mielessäni ihan muita hommia ja lapsi saisi ihan itse keksiä itselleen tekemistä. Minusta on ihan hyvä, että lapsi oppii että käytöksellään on seurauksia, eikä sitä voi tuuliviirinä pyörittää koko perhettä.

[QUOTE="Tuuti";29784442]No meillä ei olla harrastuksista pois muuten kuin sairaana, kuten ei olla oltu kerhoista, eskarista tai koulusta muutenkaan. Eli sinänsä meillä ei varmaan edes olisi tullut sitä ensimmäistäkään huutosessiota. Mutta tuossa teidän tilanteessa en lähtisi lasta enää viemään yhtikäs minnekään, vaan ilmoittaisin että minulla on nyt mielessäni ihan muita hommia ja lapsi saisi ihan itse keksiä itselleen tekemistä. Minusta on ihan hyvä, että lapsi oppii että käytöksellään on seurauksia, eikä sitä voi tuuliviirinä pyörittää koko perhettä.[/QUOTE]

Näin tein. Kerroin, että nyt meni suunnitelmat uusiks ja aloin tehdä muita hommia. Paiskoo ovia, huutaa ja hakkaa pikkusisaruksiaan :( Huoh..

Mä en vaan tajua, että lapset, yleensäkään, huutaa. Tietty, jos on fyysisesti loukkaantunut, eri asia.
Voisko se johtua siitä, että meillä kotona ei vanhemmatkaan huuda?

[QUOTE="aapee";29784458]Näin tein. Kerroin, että nyt meni suunnitelmat uusiks ja aloin tehdä muita hommia. Paiskoo ovia, huutaa ja hakkaa pikkusisaruksiaan :( Huoh..[/QUOTE]

No hyvä. Mä laittaisin lapsukaisen pihalle räyhäämään. Meillä ei paljon ovia paiskota, saati hakata ketään, eli niistä alkaisi ropisemaan seuraamuksia meillä.

[QUOTE="Maj";29784489]Mä en vaan tajua, että lapset, yleensäkään, huutaa. Tietty, jos on fyysisesti loukkaantunut, eri asia.
Voisko se johtua siitä, että meillä kotona ei vanhemmatkaan huuda?[/QUOTE]

Eipä meilläkää muut huuda, paitsi tää yks tapaus. 13v ei ole edes ääntä korottanut, varmaa ikinä.

[QUOTE="Tuuti";29784501]No hyvä. Mä laittaisin lapsukaisen pihalle räyhäämään. Meillä ei paljon ovia paiskota, saati hakata ketään, eli niistä alkaisi ropisemaan seuraamuksia meillä.[/QUOTE]

Pyörä lähti tuon seurauksena jo "arestiin".

Koittaisin jutella, mikä harmittaa, ja varmaan veisin harrastukseen. Tulee mieleen, että lapsella on jostain syystä paha olla, ja purkaa sen sit kiukuttelemalla harrastuksesta, vaikka oikeasti haluaisi mennä. Muistan kun itse tein joskus lapsena samaa, ja sitten tuli jotenkin "hylätty" olo, kun äiti ilmoitti, että älä sitten mene.

Yhteistyössä