miten toimisitte lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
ollaan pistetty 6 vuotiasta jäähylle rauhottumaan tiettyyn paikkaan istumaan 5-10 minuutiksi.
pysyy kiltisti paikallaan sen ajan mihin pistetään, mutta sanookin, että siinä jäähyllä on tosi kiva istua ja se jäähy ei haittaa häntä ollenkaan.
kun pääsee jäähyltä, tekee hölmöyksiä heti lisää, päästäkseen jäähylle.
jäähypaikka on eteisessä jossa ei virikkeitä. lapsi vaan on ilmeisesti niin jääräpää, että pitää viimiseen asti....
no mut mitä tekisitte?

No sielähän nakottaa :D kyllä se ajan kanssa käy tylsäksi kun joutuu aina vaan uudestaan =) eipähän tee pahojaan sillä aikaa kun siinä istuu ja toisaalta on ainakin ymmärtäny tekojensa seuraukset ;D

no, minkalaisia ongelmista lapsi menee jäähylle? joskus kannattaa jutella ihan kunnolla lapsen kanssa, antaa positiivista huomioita, pelailla yhdessä, ulkoilla, antaa tärkeitä rooleja niin hölmöydet vähenee itsestään. Rangaistusten koventaminen tuottaa valitettavasti aivan päinvastaisia tuloksia kuin halutaan.

Jäähypaikka kannattaa myös miettiä sellaiseksi, että olisi mahdollisimman tylsä paikka istua. Jos jäähypaikalta näkee esim. tv:n, niin helpostihan siellä pari minuuttia aikaa kuluu...

no, minkalaisia ongelmista lapsi menee jäähylle? joskus kannattaa jutella ihan kunnolla lapsen kanssa, antaa positiivista huomioita, pelailla yhdessä, ulkoilla, antaa tärkeitä rooleja niin hölmöydet vähenee itsestään. Rangaistusten koventaminen tuottaa valitettavasti aivan päinvastaisia tuloksia kuin halutaan.

Olen samaa mieltä.
Ei ole ikinä tarvinnut laittaa lapsiani jäähylle. Juttelemalla onneksi ollaan selvitty.
Minuakaan ei ole koskaan tarvittu laittaa jäähylle, vaan olen oppinut virheeni pelkästään isän tietystä rykäisystä. Sillon tiesin, että olin toiminut väärin.

Samaa jatkan omille lapsilleni ja hyvin on toiminut.

Tietty on eroja, mitä käsittää huonolla käytöksellä.

Yhteistyössä