Miten toimisit? Kaverilla suhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henna k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

henna k

Vieras
Kaverilla on suhde varattuun pienten lasten isään. Kaverilla on itsellään avioliitto ja pienet lapset. Suhde on kestänyt kohta vuoden ja on kuulemma rakkaussuhde. Kaverin mies on meidän perhetuttumme ja lapseni kummi.

Mitä tässä nyt voi tehdä, vai voiko mitään? Olen yrittänyt puhua järkeä kuukausia mutta ei mikään auta. Kaveri jäi jo kiinni mutta oma mies niin hämmentynyt ettei tajua koko jutun jatkuvan edelleen. Periaatteessa eihän asia minulle kuulu mutta kun säälittää tämä petetty aviomies.

Jos kaveri on jo jäänyt kiinni ja jatkavat yhdessä niin ei sitä miestä tarvitse sääliä. Hän on valinnut avioliiton jatkumisen pettäjävaimonsa kanssa ja se on hänen ratkaisunsa. Sulla ei ole osaa eikä arpaa heidän suhteeseensa, anna heidän ratkaista se asia ihan keskenään.

[QUOTE="vieras";22201664]Jos kaveri on jo jäänyt kiinni ja jatkavat yhdessä niin ei sitä miestä tarvitse sääliä. Hän on valinnut avioliiton jatkumisen pettäjävaimonsa kanssa ja se on hänen ratkaisunsa. Sulla ei ole osaa eikä arpaa heidän suhteeseensa, anna heidän ratkaista se asia ihan keskenään.[/QUOTE]

Mutta kun se kaveri jatkaa sen miehensä kanssa vaan niin kauan että tämä rakastaja eroaa avokistaan. Eli musta toi on huijausta ja aviomiehen pitämistä hirttoköydessä.

[QUOTE="olli";22201668]Ihme mulkeroita. Jos kerran noin toisiaan rakastavat, niin pitä erota nykyisistä kumppaneista. Kertoisin sille miehelle, että pettäminen jatkuu edelleen.[/QUOTE]

Se mies ei halua erota vielä kun lapset on niin pieniä.. Ajattelevat jatkavansa vuosia näin.

Jospa ihan vaan feidaisit hiljalleen omaa suhdettasi tähän kaveriisi... vois tehdä ihan hyvää. Sun miehes voi olla ihan yhtä lailla yhteydessä lapsenne kummiin, siihen petettyyn mieheen (jos ymmärsin tämän kuvion oikein).

[QUOTE="vieras";22201714]Jospa ihan vaan feidaisit hiljalleen omaa suhdettasi tähän kaveriisi... vois tehdä ihan hyvää. Sun miehes voi olla ihan yhtä lailla yhteydessä lapsenne kummiin, siihen petettyyn mieheen (jos ymmärsin tämän kuvion oikein).[/QUOTE]

No en mä nyt halua hylätä ystävääni tämän takia. Ja ei, tämä avovaimo ei tiedä mistään mitään. Luulin että kaverin mies olisi ottanut yhteyttä naiseen tajuttuaan mis mennään mutta ei ollut edes puhetta.

Se mies ei halua erota vielä kun lapset on niin pieniä.. Ajattelevat jatkavansa vuosia näin.

Ei tule onnistumaan ja se on hirveätä niille petetyille, jotka joutuvat riutumaan ilman rakkautta ja läheisyyttä kun kumppanit panevat ja porskuttavat.

Lisäksi vielä niin vaikka nainen kuvitteleekin kyseessä olevan rakkaussuhde, se pettäjämies ei todennäköisesti halua erota vaimostaan, vaan haluaa vain ulkopuolista seksiä.

Olisi hyvä, että tämän pettturimiehen vaimo saisi tietää asiasta, niin tilanne selkiytyisi. Pahinta tuossa ei ole se, että petettiin, vaan se, että valehdellaan pettämisen loppuneen, vaikka se jatkuu edelleen.

[QUOTE="olli";22201739]Ei tule onnistumaan ja se on hirveätä niille petetyille, jotka joutuvat riutumaan ilman rakkautta ja läheisyyttä kun kumppanit panevat ja porskuttavat.

Lisäksi vielä niin vaikka nainen kuvitteleekin kyseessä olevan rakkaussuhde, se pettäjämies ei todennäköisesti halua erota vaimostaan, vaan haluaa vain ulkopuolista seksiä.

Olisi hyvä, että tämän pettturimiehen vaimo saisi tietää asiasta, niin tilanne selkiytyisi. Pahinta tuossa ei ole se, että petettiin, vaan se, että valehdellaan pettämisen loppuneen, vaikka se jatkuu edelleen.[/QUOTE]

Kyllä heillä ihan rakkaus on kyseessä. Tämä mies on vuosia sitten ollut rakastunut kaveriini joka silloin oli varattu (ei ollut mitään toimintaa heillä silloin, mitä nyt mies kirjoitteli rakkausrunoja..)

Kun kerran kaikki osapuolet eivät tiedä ja suhde on jatkunut noinkin kauan kertoisin tälle petetylle avovaimolle ja kertoisin myös tälle petetylle miehelle että homma jatkuu edelleenkin. Jonkun yhdenillan jutun vois unohtaakin, mutta en noin pitkää sivusuhdetta. Säälittää erityisesti se nainen, joka ei tiedä mitään.

En puuttuisi. Tässä ovat kaikki osapuolet aikuisia ihmisiä ja itse päättävät suhteistaan, ei asia minulle kuulu. Ja todennäköisesti molemmat avioliitot jatkuvat vain lasten takia, kulissiliitot, joista on rakkaus kadonnut ja tästä ovat kyllä taatusti kaikki tietoisia. Jos menet kertomaan, todennäköisesti molempien perheet hajoavat ulkopuolisten tekijöiden takia (vaikkapa ihan siitä syystä, että ajattelevat, että on noloa jatkaa yhdessä, kun kerran jo ulkopuolelta tullaan asiasta puhumaan) ja silloin viimeistään alkavat lapsetkin kärsiä, nyt kun ovat vielä pieniä, saisivat minusta olla autuaan tietämättömiä siitä, ettei vanhemmilla menekään hyvin. Todennäköisesti kaikkien kannalta tää on ihan väliaikainen ratkaisu ja kun lapset kasvavat isommiksi, vanhemmat eroavat joka tapauksessa, tuskin jaksavat elää vuosikausia kaksoiselämää. Antaisin asioiden kulkea omalla painolla, aikuisilla ihmisillä on omat ratkaisut, joita ulkopuolisten ei tarvitse aina ymmärtääkään, muttei puuttuakaan.

jos mun mies pettäis ja mun kaverit tietäis asiasta, mutta eivät kertoisi mulle, niin siinä menis sekä mies että kaverit. Vaikka se on veemäistä, niin pitää kertoa. Eikö teitä nolottaisi tilanne, että KAIKKI muut tietää paitsi petetty itse?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22201750:
En puuttuisi. Tässä ovat kaikki osapuolet aikuisia ihmisiä ja itse päättävät suhteistaan, ei asia minulle kuulu. Ja todennäköisesti molemmat avioliitot jatkuvat vain lasten takia, kulissiliitot, joista on rakkaus kadonnut ja tästä ovat kyllä taatusti kaikki tietoisia. Jos menet kertomaan, todennäköisesti molempien perheet hajoavat ulkopuolisten tekijöiden takia (vaikkapa ihan siitä syystä, että ajattelevat, että on noloa jatkaa yhdessä, kun kerran jo ulkopuolelta tullaan asiasta puhumaan) ja silloin viimeistään alkavat lapsetkin kärsiä, nyt kun ovat vielä pieniä, saisivat minusta olla autuaan tietämättömiä siitä, ettei vanhemmilla menekään hyvin. Todennäköisesti kaikkien kannalta tää on ihan väliaikainen ratkaisu ja kun lapset kasvavat isommiksi, vanhemmat eroavat joka tapauksessa, tuskin jaksavat elää vuosikausia kaksoiselämää. Antaisin asioiden kulkea omalla painolla, aikuisilla ihmisillä on omat ratkaisut, joita ulkopuolisten ei tarvitse aina ymmärtääkään, muttei puuttuakaan.

Mutta ei tämä ole väliaikainen liitto kummallekaan petetylle osapuolelle vaan ovat ihan rakentamassa elämäänsä näiden pettäjien varaan jotka suunnittelevat joskus olevansa yhdessä virallisesti. Mua häiritsee juuri tuo mielikuva että joku nainen tekisi mulle näin. Että tietäisi mieheni pettävän mutta ei haluais sekaantua. Ja mä tuhlaisin vuosikausia pettäjään.

Jos pariskunnan mies on kuitenkin sulle läheisempi ystävä niin menisin sanomaan hälle kyllä että onko tietoinen että vaimon puuhat jatkuu edelleen. Jos ei tiedä niin tietääpähän sitten ainakin ja voi tehtä mitä haluaa jajos tietää, niin eipä siitä haittaa pitäisi olla jos sanoo. Sen enempää en menisi puuttumaan, mutta kyllä olisi vaikea olla sanomatta mitään.

En puuttuisi asiaan.

Tulisi varmaan otettua etäisyyttä koko pariskuntaan, mutta ei olisi mun asiani mennä kertomaan kaverin miehelle asiasta (sitäpaitsi, kaverihan jäi jo kiinni mutta mies on hänen kanssaan edelleen). Aikuiset ihmiset, oma elämä.

Mutta ei tämä ole väliaikainen liitto kummallekaan petetylle osapuolelle vaan ovat ihan rakentamassa elämäänsä näiden pettäjien varaan jotka suunnittelevat joskus olevansa yhdessä virallisesti. Mua häiritsee juuri tuo mielikuva että joku nainen tekisi mulle näin. Että tietäisi mieheni pettävän mutta ei haluais sekaantua. Ja mä tuhlaisin vuosikausia pettäjään.

Aivan. Itse vastaavassa tilanteessa olleena voin sanoa, että lopulta oli helpotus kun sai tietää miksi vaimo oli ollut niin kylmä ja inhottava jo pitkään. Pahinta ei ollut se, että vaimo oli harrastanut seksiä toisen kanssa, vaan se, että vakavaa ulkopuolista suhdetta pidettiin yllä salaa ja törkeästi valehdellen. Välillä valehdeltiin myös, että suhde on muka loppunut, kunnes taas jäivät kiinni. Lisäksi vielä se kaikki paska joka satoi päälle kun vaimon mielestä minussa ei ollutkaan enää mitään hyvää. Oli lastenkin kannalta parempi, että ero lopulta tuli.

Yhteistyössä