Miten toimin kun vauva tippui hoitopöydältä lattialle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä putosi esikoinen pesukoneen päältä (siinä oli siis meidän hoitotaso) laattalattialle noin 3-4 kk:n ikäisenä. Se alkoi heti itkeä ja rauhoittui kuitenkin nopeasti, ei näkynyt mitään vammoja, joten ei soitettu minnekään eikä viety minnekään ja ihan kunnossahan se oli ja on edelleen. Ei kai ne sairaalassakaan mitään tommosessa tapauksessa tee, jos ei oo mitään oireita, esim. että ois mennyt tajuttomaks tai oksentais tai olis jotenkin muuten outo. Mutta kannattaa nyt seuraava vuorokausi tarkkailla ja jos mitään oireilua tulee niin sit heti hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
kantsisko jo vaihtaa ne vaipat jossai muualla

Ihme neuvoja teiltä latelee. :D

Ei millään pahalla, mut oikeesti kyllä se vaan selkää säästää, kun vaihtaa tason päällä. =) Mut ei vissiin teille neuvojille välähtäny se, et lapsesta pitää pitää kiinni???

Kenen selkää tuossakin on säästetty,ei ainakaan vauvan.

No jaa. Meidän lapsi ei ole kertaakaan edes yrittänyt pudota tasolta, lapsesta aina pidetään siinä ollessa kunnolla kiinni. Ikää reilu vuosi. Joten miksipä se lapsen selkä menis silloin siitä tasolla olemisesta?

Tosiaan sen kerran, kun lapsi putosi, se oli sängystä yöllä syötön aikana. =) Ihan mun moka sekin, väsyneenä pistin sekunniksi silmät kiinni. Pitäskö siis lopettaa sängyssä nukkuminenkin ja laittaa patja lattialle? Vai kenties ihan futon vaan, ettei ole noinkaan paljon pudotusmatkaa...

Meidän taapero ei ole vielä tippunut mistään pahemmin mutta välillä liukastuu ja lyö päänsä tosi kovaa lattiaan (kivilattia, päällä muovimatto). Tieto lisää tuskaa, alkoi ihan hirvittämään kun luki nuota linkin ohjeita. Tytöltä ei tosin ole taju mennyt koskaan ja huutanutkin on heti, että miten lujaa se pää pitääkään lyödä että oikein taju lähtisi tai alkaisi oksentamaan :o

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
kantsisko jo vaihtaa ne vaipat jossai muualla

Ihme neuvoja teiltä latelee. :D

Ei millään pahalla, mut oikeesti kyllä se vaan selkää säästää, kun vaihtaa tason päällä. =) Mut ei vissiin teille neuvojille välähtäny se, et lapsesta pitää pitää kiinni???

Kenen selkää tuossakin on säästetty,ei ainakaan vauvan.

No jaa. Meidän lapsi ei ole kertaakaan edes yrittänyt pudota tasolta, lapsesta aina pidetään siinä ollessa kunnolla kiinni. Ikää reilu vuosi. Joten miksipä se lapsen selkä menis silloin siitä tasolla olemisesta?

Tosiaan sen kerran, kun lapsi putosi, se oli sängystä yöllä syötön aikana. =) Ihan mun moka sekin, väsyneenä pistin sekunniksi silmät kiinni. Pitäskö siis lopettaa sängyssä nukkuminenkin ja laittaa patja lattialle? Vai kenties ihan futon vaan, ettei ole noinkaan paljon pudotusmatkaa...

Kyllä kannattais lopettaa :|

Alkuperäinen kirjoittaja hep:
provo, miten 7kk edes pysyis hoitopöydällä hetkeäkään.

:o

:laugh:

Omani jo käveli tuolloin

No ihan sama, mun reilu vuoden vanha kävelee myös, mutta kyllä se tason päällä pysyy edelleen. =) Tietää mitä siinä tehdään/äiti tekee. Annan jonkin jutun käteen ihmeteltäväksi tai sit jutellaan muuten vaan, pidän koko ajan toisella kädellä kiinni ja eipä siinä ihmeempää. Ei sitä siihen teipata tarvi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
toivottavasti tää on vaan mauton provo
Jos noin ikävästi on kuitenkin käyny niin kyllä mä ainakin päivystykseen soittaisin.

Miten voit olla noin ilkeä, näin oikeasti kävi ja kyllä sitä alkaa kalloa tunnustelemaan et oisko siinä jotain. Miten täällä voi toiset loukata näin!!!

Niin. No, sanotaan näin, etttä jos omalle kohdalle tämmönen sattuis, en varmaan täältä tulis kyselee neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
En usko et pää on tuosta "litistynyt" mutta pitäis tosiaan pitä'ä hereillä hyvän aikaa putoamisen jälkeen ja katsoa et molemmat pupillit on symmetriset ja jos lapsi voi ihan hyvin niin voi seurailla kotona ja herätellä yöllä kattomaan et on kunnossa, mut jos itsellä huoli tai oireita vakavemmasta niin sit vaan päivystykseen.

Näin.

Tai jos on jo nukkumassa, sitä pitäs tän yön vahtia ja herätellä muutaman tunnin välein. Siis ei tarttee kuulemma hereille asti, vaan tarkistaa, että lähtee heräämään.

VÄÄRIN!!Pitää herättää niin, että lapsi herää!!!! Tajutonkin voi reagoida tuttuun ääneen kosketukseen yms. ja näin ollen et tiedä miten lapsi todellisuudessa voi!

Jos alkaa oksentaa, heti lääkäriin.

Mun vauva putosi sängystä, kun oli 7 kk ja löi päänsä pinniksen reunaan. Ei onneksi tullu mitään, mutta soitin lastenpäivystyksestä ohjeita.

Mä en vaan voi käsittää miten kukaan voi olla niin tohelo et jättää vauvan/taaperon huomiotta hoitopöydälle.

Joo vauvat kiipeilee ja kaatuilee,ja lyövät itsensä lattiaan.
Se on asia erikseen.

Omani jo käveli tuolloin

No ihan sama, mun reilu vuoden vanha kävelee myös, mutta kyllä se tason päällä pysyy edelleen. =) Tietää mitä siinä tehdään/äiti tekee. Annan jonkin jutun käteen ihmeteltäväksi tai sit jutellaan muuten vaan, pidän koko ajan toisella kädellä kiinni ja eipä siinä ihmeempää. Ei sitä siihen teipata tarvi. =)

Mihin ihmeessä tarvit sitä hoitopöytää? Aivan turha keksintö.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
En usko et pää on tuosta "litistynyt" mutta pitäis tosiaan pitä'ä hereillä hyvän aikaa putoamisen jälkeen ja katsoa et molemmat pupillit on symmetriset ja jos lapsi voi ihan hyvin niin voi seurailla kotona ja herätellä yöllä kattomaan et on kunnossa, mut jos itsellä huoli tai oireita vakavemmasta niin sit vaan päivystykseen.

Näin.

Tai jos on jo nukkumassa, sitä pitäs tän yön vahtia ja herätellä muutaman tunnin välein. Siis ei tarttee kuulemma hereille asti, vaan tarkistaa, että lähtee heräämään.

VÄÄRIN!!Pitää herättää niin, että lapsi herää!!!! Tajutonkin voi reagoida tuttuun ääneen kosketukseen yms. ja näin ollen et tiedä miten lapsi todellisuudessa voi!

Jos alkaa oksentaa, heti lääkäriin.

Mun vauva putosi sängystä, kun oli 7 kk ja löi päänsä pinniksen reunaan. Ei onneksi tullu mitään, mutta soitin lastenpäivystyksestä ohjeita.

No näin neuvoivat Taysista. :) Eiköhän ap ole jo soittanut päivystykseen itsekin.

Sun mielestä ehkä, mun mielestä ei tosiaankaan. :) Mun selkä ei kestä sängynpäällä rötköttämistä. Ja vaipat saa siinä vaihdettu paljon nopeammin kuin lattialla. Tossa tason päällä lapsi on paikallaan ja odottaa, että vaippa on vaihdettu. Lattialla alkaa heti yrittää livohkaan lähtemistä. :D

Omani jo käveli tuolloin

Kuulostaa helpolta. Mun 9kk karkaa 3 pistevaljaistakin ja tulee sitteristä päälleen alas vaikka kuinka sen kiristäis kiinni. Ja ostoskärryynkin tarvitaan valjaat tai se on kassahihnalla. Vaipanvaihtoa varten se täytyy kampata viitisen kertaa syliin istumaan. Teippivaipat ei mee mitenkään jalkaan. Ei auta kädessä pyöriteltävät jutut.

Omani jo käveli tuolloin

Meillä se on ainakin ainut paikka missä poika pysyy paikalla! Eli todella hyvä apuväline!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:

Omani jo käveli tuolloin

Kuulostaa helpolta. Mun 9kk karkaa 3 pistevaljaistakin ja tulee sitteristä päälleen alas vaikka kuinka sen kiristäis kiinni. Ja ostoskärryynkin tarvitaan valjaat tai se on kassahihnalla. Vaipanvaihtoa varten se täytyy kampata viitisen kertaa syliin istumaan. Teippivaipat ei mee mitenkään jalkaan. Ei auta kädessä pyöriteltävät jutut.

öö 9 kuinen sitterissä?????

No kuten sanottu, ei tuo meidänkään anna vaippaa helposti vaihtaa JOS sen tekee muualla kuin hoitotasolla. ;) Mut teillä kuulostaa olevan melkonen vilivelperi. :D

Sun mielestä ehkä, mun mielestä ei tosiaankaan. :) Mun selkä ei kestä sängynpäällä rötköttämistä. Ja vaipat saa siinä vaihdettu paljon nopeammin kuin lattialla. Tossa tason päällä lapsi on paikallaan ja odottaa, että vaippa on vaihdettu. Lattialla alkaa heti yrittää livohkaan lähtemistä. :D

Niin sun pitää rötköttää, et voi istua? Et voi ottaa lasta reittes päälle ja vaihtaa siinä? Ei se tarkota sitä jos ei ole hoitopöytää, että pitääs selkä viturassa vääntää mitään. Mut ilmeisesti teille se on tarpeen ettekä matkustele missään, jossa joutuu rötköttään :D

Alkuperäinen kirjoittaja yju:

Omani jo käveli tuolloin

öö 9 kuinen sitterissä?????

Niin koetan sen siihen kiinnittää että pääsisin suihkuun tai edes pissalle. Muuten haisisin pahalle :xmas:

Yhteistyössä