Muistaakseni vuoropäiväkodeissa on jokin raja mihin asti lasta saa päiväkodilta hakea kotiin illalla, kaverini ovat molemmat vuorotyössä ja he aina sitä jännäilivät että ehtivätkö hakea lasta vai jääkö yöksi päiväkotiin. Itse teen vuorotyötä, mutta mun lapsi on jo koululainen. Meilläkin noita illasta aamuun vuoroja toki suositaan, että sitten tuntis potilaat heti ja olis helpompi olla se hoitokierrolla oleva hoitaja. Tosin nykyään on tutkimuksia siitä miten olis parempi tehdä nousevaa työvuoroa eli ensin aamua, sitten iltaa sitten yötä. Itse kokeilin silleen ja pystyin tekemään tosi pitkänkin putken töitä väsymättä. Toiset tykkäävät tehdä pitkää päivää, minä teen taas mieluiten yötä ja meillä kyllä on saanut mieltymyksiään esittää, mutta kaikkia toiveitaan ei toki saa menemään läpi ellei ole valmis jossakin kohtaa sitten tekemään niitäkin vuoroja mitä muut ei halua. Itse olen ollut valmis tekemään varsin kummallisia vuoroja joten harvoin mulle osuu ne pitkät mun inhoamat työvuorot. Vuoronvaihtojakin jotkut harrastaa, sillen vaan ilkeä kun jos on aikakorvaukset käytössä niin pitää sitten laskeskella että menee tasan tunnit.