miten toimii ja käyttäytyy ylisuojeleva äiti?

  • Viestiketjun aloittaja isadora
  • Ensimmäinen viesti
Lähdetään siitä liikenteeseen, ettei äiti voi mennä edes vessaan ellei lapsi/ lapset ole mukana...koko ajan pitää olla läsnä lapsen luona ja seurata jokaista liikettä...

Muoks. En itse ole tuollainen ylisuojeleva äiti, vaan tunnen heitä työni kautta, kuten myös paljolti taas heidän täysiä vastakohtiaan :/
 
Lörppö
Alkuperäinen kirjoittaja isadora:
oletko itse sellainen ja tunnetko sellaisia naisia?
Koko ajan pitää olla kivaa, ei tarvi tehdä jos ei huvita, karkkipäivä joka päivä, ja harrastuksena Facebook ja irc (koko illan koulun jälkeen). Läksyjä ei ole tai ei osaa tehdä kun koulupäivä menee kännykässä. Äiti rakastaa kovasti, että ottaisitko jotain syötävää (tietokoneelle) ja onko kaikki hyvin. Ei mahdu mun kaaliin

T. murkkuikäisen pojan äidin miesystävä
 
"joku"
Esimerkki ylisuojelemisesta:
Lapsen ei ikinä tarvitse kohdata vastoinkäymisiä ja hän saa aina tahtonsa läpi joka asiassa ETTEI hänen VAAN tarvitsisi kohdata/ käsitellä pettymystä, surua, yms. negatiivisia tunteita elämässään. Kaikki on aina kivaa, eikä tarvitse tehdä kotitöitä. Vielä 14-vuotiaanakin lapsi saatetaan 350:n metrin matka kouluun kädestä pitäen, ettei äidin kultamussukalle vaan satu mitään ikävää matkalla.
 
777fever
Nostetaan nyt vanha, mutta sain juuri kovaäänisen ryöpytyksen. Olin mennyt päästämään pian 8 vuotiaan pojan yksin kauppaan. Ei kuulemma tule kuuloonkaan tällainen. Isälläni on paljon kasvatusneuvoja huomoiden, että minulla on paljon enemmän kokemusta lasten kasvattamisesta kuin hänellä. Onko täällä muita vastuuttomia? Saako tokaluokkalainen käydä luvan kanssa 100m päässä kaupassa vai olenko hirviö?
 
ösllkl
Tää on taas sellanen keskustelu, että. Meillä ainanki eka, nykyinen kolmannelle menijä on saanut olla omassa pihassa kavereiden kanssa ihan rauhassa. Kouluun on itse kävellyt ja koulusta pois. Voihan sitä kuskata ja vahtia lastaan niin vanhaksi kun haluaa, mutta pitää myös ymmärtää ettei kaikki muut tee niin. Lapsien itsenäinen leikki on myös huolehtimista, se että antaa lapsensa opetella yksin vuorovaikutustaitoja ja itsenäistä leikkiä on välittämistä.
 
Minulla on yli 12 vuotta kokemusta ylisuojelevasta äidistä. Istun aina päivät pitkät vain sisällä tietokoneella, kun en saa edes harrastaa mitään, koska minulle vois käydä kuulemma jotai ja voisin vaikkapa sokaistua/halvaantua. Äidin mukaan jonkun lajin harrastaminen on hulluille. Jos lähden kaverin kanssa vaikkapa klo 18:00 lähikauppaan (1/2km) ni äiti sanoo heti että vastaan voisi tulla joku huumehörhö ja kaapata meidät. Kavereiden vanhemmille se on ihan ok että heillä on harrastus mutta äitini sanoo että se on ihan mielisairasta. Äiti myös tutkii kaikki kaappini läpi ettei sieltä vaan löytyisi mitään. Puhelimestakin katsoo kaikki viestit. Ei Minkään laista luottoa.
 

Yhteistyössä