Miten toimia tässä tilanteessa? ( imetysasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Vauva alkanut puremaan kovasti. Puree imetyksen alussa sekä sitten lopussa kun saa mahan täyteen. Tätä jatkunut jo niin kauan,että meinaa jännittää koko imetys. Olisiko siis ihan hullu idea alkaa lypsämään omaa maitoa ja tarjota sitä sitten vauvalle mukista/pullosta? Tähän asti saanut kaiken maidon rinnasta eikä pulloa ole käytetty. Minulla maitoa kuitenki riittää hyvin,että siksi itse ajattelin josko sitten lypsäisin. Esikoisen aikana kävi samoin ja silloin lopetin imetyksen sen kummemmin vaihtoehtoa miettimättä ja olen kyllä sitä katunut. Tämä vauva siis nyt 7kk.

jos et koe lypsyhommia,pullon pesuineen liian rasittavaksi,niin mikäs siinä.
Olet varmaan koittanutkin kieltää vauvaa ja ottaa rinnan hetkeksi pois,toistaa tämän aina kun puree...joillain tämä tehoaa.

Mä olen kaksi vauvaa opettanut olemaan purematta irrottamalla vauvan aina tissiltä kun puree. Välittömästi sormi väliin kun vauva yrittää purra. Sit pieni tauko ja uusi yritys. Niin kauan, että ei pure. Muistaakseni aika helpolla oppivat. Nyt mulla 6kk vauva joka alusta asti toistuvin väliajoin on purrut ikenillä. Saa nähdä sitten kun hampaita tulee mikä tilanne on, saanko opetettua tavasta eroon... ;)

Vahingossa olen myös kiljaissut muutamaan kertaan. Vauva on pelästynyt ja irroittanut otteen, mutta pelästymisen takia ei ole kovin hyvä keino. Mä en jaksais pumpata maitoa, mutta mikäs siinäkään jos itse viitsit sen vaivan nähdä! :)

jos et koe lypsyhommia,pullon pesuineen liian rasittavaksi,niin mikäs siinä.
Olet varmaan koittanutkin kieltää vauvaa ja ottaa rinnan hetkeksi pois,toistaa tämän aina kun puree...joillain tämä tehoaa.

Toki näin olen toiminut,mutta ilmeisesti olen saanut melko kovapäisen vauvan ja tuntuu ettei tästä apua ole. Vauva pitää tätä jotenkin hauskana leikkinä ja nauraa vaan. No täytyy vielä kokeilla,josko menisi ohi. Kolme viikkoa nyt mennyt ja jotenkin tuntuu ettei mene ohi. Kiitos vastauksestasi :)

Mun vauva myös puri tuon ikäisenä jonkin aikaa, mutta lopetti aika nopeasti onneksi. Yritin aina näyttää kauhean surullista naamaa ja sanoin ei sekä laitoin tissin piiloon. Ehkä sillä oli vaikutusta tai sitten vaan muuten vaan päätti lopettaa, tiedä siitä sitten... Nyt vauva lähes 9kk.

Mä olen kaksi vauvaa opettanut olemaan purematta irrottamalla vauvan aina tissiltä kun puree. Välittömästi sormi väliin kun vauva yrittää purra. Sit pieni tauko ja uusi yritys. Niin kauan, että ei pure. Muistaakseni aika helpolla oppivat. Nyt mulla 6kk vauva joka alusta asti toistuvin väliajoin on purrut ikenillä. Saa nähdä sitten kun hampaita tulee mikä tilanne on, saanko opetettua tavasta eroon... ;)

Vahingossa olen myös kiljaissut muutamaan kertaan. Vauva on pelästynyt ja irroittanut otteen, mutta pelästymisen takia ei ole kovin hyvä keino. Mä en jaksais pumpata maitoa, mutta mikäs siinäkään jos itse viitsit sen vaivan nähdä! :)

No kyllä olen valmis tekemään töitä,että vauva saa äidinmaitoa mahdollisimman kauan. Toki imettäminen olisi helpointa,mutta kun tosiaan tuntuu ettei vauva opi olemaan purematta. Itseä jo niin jännittää joka imetyksellä. Tässäkin näemmä pätee se,että lapset on niin erilaisia.Toiset oppii olemaan purematta ja toiset ei. Tämä näemmä ei :)

Minä olen kolme lasta imettänyt reilun vuoden ikään. Kaikilla on ollut lyhyt puremisvaihe juuri noilla main, mutta on mennyt ohi melko nopeasti. Että sitäkin voi ihan toivoa, että on ohimenevää.

[QUOTE="minä";23708435]Minä olen kolme lasta imettänyt reilun vuoden ikään. Kaikilla on ollut lyhyt puremisvaihe juuri noilla main, mutta on mennyt ohi melko nopeasti. Että sitäkin voi ihan toivoa, että on ohimenevää.[/QUOTE]

Toki toivon,että olisi ohimenevää. Kestänyt nyt kolme viikkoa jo. Luokittelen tuon itse kohtalaisen pitkäksi vaiheeksi. Kukaan ei tunnu uskovan,että meidän vauva ei lopeta sitä puremista. Täytyy vielä yrittää kovemmin,ehkä se siitä :)

Meidänkin pojalla oli muutamia tollasia vaiheita että yritti purra. Meillä auttoi se että pidensin imetysväliä niin että vauva oli varmasti nälkäinen. Meillä ainakin vaiheet ajoittui just sellaisiin kohtiin joissa ruokailu rytmi/määrät oli jotenkin muuttuneet. Hyvä vinkki oli myös se että kun vauva puree niin ota nenästä vauvaa kiinni niin että sieraimet peittyy niin vauva avaa suunsa.

Yhteistyössä