K
Käytöstavat kunniaan.
Vieras
Olen jo kauan seurannut/käynyt kylässä yms perhe tapahtumissa miehen sukulaisen luona.Heti alusta alkaen olen pistänyt merkille lasten "huonot" tavat! Yli riehuminen alkaa ennenkuin saa kengät pois jalasta, pakko tunkeminen syliin, lelujen heittely (mieluiten kohti vieraita) , Kahvi pöydässä muksu kiipeää pöydälle, huutamiset jne jne...
Vanhemmat/vanhempi "yrittää" saada lapsen/lapset rauhoittumaan esim olehan nyt kunnolla tai karjaisemalla.Itse jos yritän "ojentaa" sanallisesti rauhallisesti (puhe äänellä) ole kunnolla/olkaa kunnolla niin ei mitään vaikutusta!
Ei oikein voi kauheasti puuttua lasten käytökseen,kun sitä pidetään tungettelevana. =( Eikä mielestäni ole minun tehtäväni opettaa lapsia käyttäytymään vaan vanhempien.
Olen miettinyt näitä syitä eli joko a) Vanhemmat/vanhempi antaa periksi asioita.
b) Lapsia ei ole opetettu käyttäytymään.
c) Lapset eivät saa riittävästi huomiota.
d) Vanhemmilla eriävät käsitykset lasten kasvatuksesta.
Yritän tapaamisissa huomioida lapsia, mutta pakko syliin tuleminen jne ei mielestäni ole sallittua! Siinä hötäkässä saa jo varoa ettei itseäni satu! =(
Miten voisin hienovaraisesti asiasta sanoa ettei välit kärsisi?
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja jos niin kertoisitteko niistä? ja miten asia eteni, kun otitte ongelman esille?
Huom: lapset eri ikäisiä: koulussa/päiväkodissa
Enhän ole ainoa?