miten toi bb:n ansku voi olla noin huono muka enkussa ?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun mielestä se on aika outoa, että ei osata ajatella olevan ihmisiä jotka ei osaa esim. puhua englantia. :whistle:

.

Outoa tai ei niin oon olettanut ainakin nuorten ja aikuisten puhuvan ees auttavaa englantia?

Monissa työpaikoissa se on ihan jokapäiväinen käyttökieli erilaisissa tilanteissa.
Työntekijöitä lähetetään työ- ja opiskelumatkoille.
Kun menet asiakkaaksi ravintolaan ( ainakin Helsingissä ), voit hyvinkin saada tarjoilijaksi tyypin joka ei puhu Suomea.
Suuri osa ihmisistä reissaa lomillaan; olisi se hyvä edes jonkin verran pärjäillä.
Ja englanti on kuitenkin aika kattavasti ymmärretty kieli maapallolla.

Mutta eipä sitä toki oo pakko puhua- Suomella ja Savolla pärjää täällä :whistle:
 
tinni
ainakin anniinan tiedoissa bb:n sivuilla lukee ylioppilas, eli minun yleissivistykselläni tarkoittaa sitä että on suorittanut lukion loppuun ja kirjoittanutkin....

itse en ole lukiota käynyt joten en tiä milloin voi käyttää "titteliä" ylioppilas...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja eivät kaikki katso televisiosta englanninkielisiä ohjelmia ja kuuntele englanninkielistä musiikkia
aika harvinaista kuitenkin että pystyisi elämään silmät ja korvat englannilta suojattuna. väitän minä.
Eihän se ole edes vaikeaa!
ai. asutaankohan me samassa maassa ? afrikassa?vai mikä se oli?

Ilman englantia voi elää ja matkustaa vaikka missä ulkomailla tarvitsematta sanaakaan englantia. Mikä siinä on niin vaikea uskoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Miten joku voi olettaa, että kaikki osaavat englantia?
Varmaan siitä et sitä opiskellaan aika monta vuotta. Ja sitä kuullaan tv:stä ja radiosta kaiken aikaa.
Englannin kieltä ei ole pakko opiskella Suomessa lainkaan.
Kyllä mun oli vaan pakko :whistle:

En itse ole myöskään haka enkussa, mutta olen huomannut kyllä miten tuo ei tajua mitään :$
 
crystalbluharmaanakoulunpenkiltä
eiks koulussa ole enkku pakollinen? Mä oon niin luullut..
Ite opin enkkua kattelemalla telkkua pienenä.. ja se sujuu ihan hyvin koulunjenkin jälkeen..
 
En minäkään osaa, ymmärrän noin suunnilleen jos joku sitä puhuu mutten aina, ja olen unohtanu tyystin koko englannin kielen kun ei ole tarvinnu. :ashamed:
Aloin tässä miettimään että en taida osata puhua juuri mitään :eek:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
En minäkään osaa, ymmärrän noin suunnilleen jos joku sitä puhuu mutten aina, ja olen unohtanu tyystin koko englannin kielen kun ei ole tarvinnu. :ashamed:
Aloin tässä miettimään että en taida osata puhua juuri mitään :eek:
Etkö katso ikinä televisiosta englannin kielisiä ohjelmia? Pelkästään nitä katsomalla kielitaito kyllä säilyy jos sitä on koskaan ollutkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
En minäkään osaa, ymmärrän noin suunnilleen jos joku sitä puhuu mutten aina, ja olen unohtanu tyystin koko englannin kielen kun ei ole tarvinnu. :ashamed:
Aloin tässä miettimään että en taida osata puhua juuri mitään :eek:
Etkö katso ikinä televisiosta englannin kielisiä ohjelmia? Pelkästään nitä katsomalla kielitaito kyllä säilyy jos sitä on koskaan ollutkaan.
Katon mutta ei siinä itse tarvii puhua, siks varmaan ymmärränkin puhetta mutten ite osaa juurikaan sitä puhua. Enkä koskaan ole haka englannissa ollukaan.

 
Aina kun olen bb-tä vilkasissut, se Ansku ei ole tiennyt tai osannut jotain ihan yleisjuttua. (jos se anskuon se uudehko vaaleatukkainen)

Olen kans miettinyt, että onko hänelle annettu niin tietämätön rooli...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja crystalbluharmaanakoulunpenkiltä:
eiks koulussa ole enkku pakollinen? Mä oon niin luullut..
Ite opin enkkua kattelemalla telkkua pienenä.. ja se sujuu ihan hyvin koulunjenkin jälkeen..
No jos et ehdi lukea tekstityksiä, niin sitten...
 
Ehkä sitä jännittää se oma lausuminen (opettaja vaikka haukkunut joskus pystyyn), niin sanoo siksi ettei osaa englantia :)
Aika iso kynnys kummiskin tuommosessa tv ohjelmassa lähteä puhumaan, etenkin jos joskus on saanut nega palautetta omasta puhumisesta =)
 
Miä
No miä esimerkiksi puhun englantia kohtalaisen hyvin ja ymmärrän vielä paremmin. Mutta jos sitä pitäisi oikeasti käyttää, ehei :snotty: Jännittää, ei pysty :ashamed:
 
Christina
Varmaan se puhuminen siinä vaan jännittää.....Mä en ole käynyt lukiota, viimeksi opiskellu englantia ylä-asteella, mut ymmärrän sujuvasti englantia, johtunee varmaan et katon englanninkielisiä tv-sarjoja, ja kuuntelen ekkumusaa. Mullekkin oli tosi suuri kynnys ulkomailla tosiaan alkaa puhumaan sitä englanninkieltä, tuntuu että kieli on tarttunu kitalakeen ja en saa sanoja suustani :D Mut siitä se pikkuhiljaa lähtee....
 
Alkuperäinen kirjoittaja crystalbluharmaanakoulunpenkiltä:
eiks koulussa ole enkku pakollinen? Mä oon niin luullut..
Ite opin enkkua kattelemalla telkkua pienenä.. ja se sujuu ihan hyvin koulunjenkin jälkeen..
Kyllä täällä ainakin osassa kouluista voi valita A- ja B-kielet ruotsin, enkun ja saksan välillä ( jossakin koulussa jopa venäjä on vaihtoehtona ) eli enkkua ei pakosti tule.

 
Mammari
En mäkään osaa matematiikkaa. Oon siinä aivan surkean huono,sen sijaan kielissä olen aina pärjännyt hyvin,että eiköhän se ole kuitenkin ihan mahdollista omana huono kielipää,siinä missä matikkapääkin.
 
Ei kaikki vaan yksinkertasesti osaa englantia, joillekkin se ei vaan jää päähän vaikka kuinka yrittäis. Ja monet jotka sanoo että ei osaa, oikeasti kyllä osaavat mutta eivät vaan uskalla käyttää kieltä, pelkäävät sanovansa väärin, että heitä ei ymmärretä tai että heille nauretaan. etenkin jos seurassa on joku joka osaa sitä hyvin (huom. ei se itse vieraskielinen).
 
Ei nuo peruskoulun opetusmetodit ole kaikkia varten. Siskolla oli yläasteen viimeisessä torkassa ruotsi ja englanti 5, eli siis todella huono. Meni iltalukioon, ja alkoi opiskella ruotsia ruotsinkielistä Bamsea lukemaslla. Kirjoitti L:n. Muutti myös täysin ummikkona Brasiliaan 3 vuodeksi, nyt osaa portugalin kielen täydellisesti. Elävä elämä opettaa! :)
 
Mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no musta on vaan hassua, että ei osaa sanoa esim. että "olen tampereelta" tai muita tosi yksinkertaisia lyhyitä,arkipäiväisiä englanninjuttuja.ei nyt tarvikaan mitään kvanttifysiikkaa osata englanniksi puhua.
anskukin kuitenkin yo-kirjoituksiin valmistautuu ja se englanti siellä häntä odottaa.. niin..mitä se on oikeesti tehnyt enkun tunneilla ?
Tai millään muillakaan tunneilla? Millainen MAA on Afrikka? Mikä on Mensa jne. jne.
Mikä on kolhoosi? Mitä on sosialismi, onko se niinku sosiaalisuutta? :D Se tyttö on tyhmä kuin sohvaryhmä.
 

Yhteistyössä