Miten tiskikoneesta saa pahan hajun pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärrimurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
käytä tyhjillään kuumin ohjelma ja pyyhi tiivisteet yms. irrota tulosuihkut ja pese käsin ja tarkista ettei niissä ole mitään tukoksia. jos ei auta niin osta tiskikoneen puhdistuspakkaus (prismat yms) ja käytä se. jossain muistan nähneeni että etikkaakin voisi käyttää tuohon hajun poistoon, mutta sitä en ole itse kokeillut.

itse olen ostanut aina tollasen sun merkkisen paketin noita tabletteja ja siinä pakkauksessa on ollut sellanen puhdistusjauhepussi mukana millä voi aika ajoin putsata koneen ja sillä on kyllä lähtenyt pahat hajut. Mut kait noita aineita saa erikseenkin ostettua?

Ensin kaikki sihdit puhtaiksi. Sitten tiskikoneen puhdistusaineella pyörität tyhjän koneen kuumalla pesuohjelmalla läpi.

Pyykinpesukoneesta sitruunahapolla (apteekista), 100g koneeseen ja sit kuumalla (90) ohjelmalla tyhjä koneellinen, sen jälkeen vielä pesuaineella toinen tyhjä koneellinen. Tässä toimii myös etikka.

Ja tietysti kaikki tiivisteet ym. puhdistetaan ja kuivataan huolella.

etikaa vaa 2dl pesukoneeseen ja esipesuton 90 ohjelma. tiskikoneeseen etikkaa pojalle ja pesuainelokeroon kun siinä on yleesä aina joku esihuuhtelu ja sitten kuumin mahd. ohjelma tietysti tyhjä masiina.Ja sitte pyyhintä kaikille tiivisteille ja ym. kuten edellä oli. Samaan tulokseen pääsee tälläkin ja on paljon halvempaa kuiin vartavasten ostetut aineet( nekin toki hyviä)

Yhteistyössä