Miten tekstin voi tulostaa ns väärinpäin paperille? Auttakaa joku pliis!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras hädässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras hädässä

Vieras
Kirjoittelin juuri häihin juhlaohjesännöt, ne pitäisi saada tulostettua siten, että kaksi ohjetta tulisi samalle A4:lle ja sitten leikkaisin ne paperit kahtia.. Yritin kopioidakin, mutta teksti tulee vaan siten että paperi on pystysuunnassa.. Vaikea selittää, toivottavasti joku ymmärtäisi ja osaisi auttaa.. käytössä siis monitoimikone, jolla voisi kopioida, kun vain hoksaisi miten..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Siis tarkotatko että toinen tulis "oikein päin" ja toinen silleen että alkaa tavallaan alhaalta?

tarkoitan, että ohjasäännöt (kaksi) olisivat vierekkäin, ja paperi leveyssuunnassa, sitten leikkaisin paperin kahtia ja saisin yhdelle paperille kaksi ohjetta (koska nuita papereita ei ole riittävästi muuten)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmuli87:
tiedosto ja sivun/paperin asetukset ja sieltä laittaa että vaaka.. Jos siis tarkoitit että haluat tekstin vaakatasoon

Juuri näin, tuo vaakataso sana oli mulla hukassa.. kokeilenpa nyt tuolla ohjeella..
 
Tiedosto - sivun asetukset - valitse paperin suunnaksi "Vaaka". Kääntää paperin vaakaan, kirjoittamasi teksti näkyy nyt peräkanaa vaakasuuntaisella paperilla.

Valitse kaikki / mustaa kaikki

Lisää - palstat - 2 palstaa

Tämä jakaa A4 kahdeksi A5 kokoiseksi paperiksi.

Valitse / mustaa kirjoittamasi teksti. "Kopioi". Entterin kanssa lyöt kursorin oikealle paikalle toisen palstan alkuun ja "Liität" tekstin toiselle palstalle. Voila!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Tiedosto - sivun asetukset - valitse paperin suunnaksi "Vaaka". Kääntää paperin vaakaan, kirjoittamasi teksti näkyy nyt peräkanaa vaakasuuntaisella paperilla.

Valitse kaikki / mustaa kaikki

Lisää - palstat - 2 palstaa

Tämä jakaa A4 kahdeksi A5 kokoiseksi paperiksi.

Valitse / mustaa kirjoittamasi teksti. "Kopioi". Entterin kanssa lyöt kursorin oikealle paikalle toisen palstan alkuun ja "Liität" tekstin toiselle palstalle. Voila!

Mistä kohti saan tuon Lisää - palstat - 2 palstaa

en löydä tuommoista istään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Tiedosto - sivun asetukset - valitse paperin suunnaksi "Vaaka". Kääntää paperin vaakaan, kirjoittamasi teksti näkyy nyt peräkanaa vaakasuuntaisella paperilla.

Valitse kaikki / mustaa kaikki

Lisää - palstat - 2 palstaa

Tämä jakaa A4 kahdeksi A5 kokoiseksi paperiksi.

Valitse / mustaa kirjoittamasi teksti. "Kopioi". Entterin kanssa lyöt kursorin oikealle paikalle toisen palstan alkuun ja "Liität" tekstin toiselle palstalle. Voila!

Mistä kohti saan tuon Lisää - palstat - 2 palstaa

en löydä tuommoista istään..

Löysinpä sittenkin.. kokeilen nyt..
 
Ei tää onnistu.. En saa sitä toista puolta asettumaan, eikä kone ala tulostamaan.. Mitäs vieras tarkoitti tuolla printtausasetuksilla? Täytyykö tekstien olla kahteen kertaan tossa ruudulla ja sitten asetukset laittaa et tulee kahdelle sivulle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tää onnistu.. En saa sitä toista puolta asettumaan, eikä kone ala tulostamaan.. Mitäs vieras tarkoitti tuolla printtausasetuksilla? Täytyykö tekstien olla kahteen kertaan tossa ruudulla ja sitten asetukset laittaa et tulee kahdelle sivulle?

Tekstin tarvitsee olla vain kertaalleen paperilla. Valikosta valitset "Print" ja sitten "Pages per sheet" -kohtaan laitat "2 pages". Siinä se.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tää onnistu.. En saa sitä toista puolta asettumaan, eikä kone ala tulostamaan.. Mitäs vieras tarkoitti tuolla printtausasetuksilla? Täytyykö tekstien olla kahteen kertaan tossa ruudulla ja sitten asetukset laittaa et tulee kahdelle sivulle?

Teet tekstin ensin kahteen kertaan, kahdelle sivulle. Sitten vaihdat tulostusasetuksista "kaksi sivua arkille". Ja sivun asetuksista paperi vaakaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tää onnistu.. En saa sitä toista puolta asettumaan, eikä kone ala tulostamaan.. Mitäs vieras tarkoitti tuolla printtausasetuksilla? Täytyykö tekstien olla kahteen kertaan tossa ruudulla ja sitten asetukset laittaa et tulee kahdelle sivulle?

Tekstin tarvitsee olla vain kertaalleen paperilla. Valikosta valitset "Print" ja sitten "Pages per sheet" -kohtaan laitat "2 pages". Siinä se.

Näin tekemällä kyllä minusta tulee toinen puoli paperista tyhjäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tää onnistu.. En saa sitä toista puolta asettumaan, eikä kone ala tulostamaan.. Mitäs vieras tarkoitti tuolla printtausasetuksilla? Täytyykö tekstien olla kahteen kertaan tossa ruudulla ja sitten asetukset laittaa et tulee kahdelle sivulle?

Teet tekstin ensin kahteen kertaan, kahdelle sivulle. Sitten vaihdat tulostusasetuksista "kaksi sivua arkille". Ja sivun asetuksista paperi vaakaan.

Ei kun teksti pitää olla vain kertaalleen, ei kahta kertaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tää onnistu.. En saa sitä toista puolta asettumaan, eikä kone ala tulostamaan.. Mitäs vieras tarkoitti tuolla printtausasetuksilla? Täytyykö tekstien olla kahteen kertaan tossa ruudulla ja sitten asetukset laittaa et tulee kahdelle sivulle?

Tekstin tarvitsee olla vain kertaalleen paperilla. Valikosta valitset "Print" ja sitten "Pages per sheet" -kohtaan laitat "2 pages". Siinä se.

Näin tekemällä kyllä minusta tulee toinen puoli paperista tyhjäksi.


Äh, niin tietenkin :( Mä puhuin läpiä päähäni! Joo, siis pitää olla kahteen kertaan sen tekstin.
 
No nyt kun mä oon testannu vaikka mitä, niin tulostus jonossa oli vaikka kuin paljon tekstejä, kaikki muut sain pois, mutta yks teksti itsepintaisesti olla jököttää, enkä saa pois sitä... Ai, minäkö tollo ;D..
 

Yhteistyössä