Miten tekisitte? Lapselle sukunimi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mun miehelle se oli ainakin iso asia, että lapset sai/saa hänen sukunimensä. se on sitä suvun jatkamista :D meillä tollaisesta asiasta ei olisi voinu edes keskustella.. onhan toi miehen sukunimi todella yleinen (omani vähän harvinaisempi, mut ei mikään harvinaisuus siis kuitenkaan, ja on täysin suomalainen) ja olisin ehkä mielummin omani halunnut antaa, mutta miehelle asia oli niin iso, ja niin siis miehen sukunimi meni/menee lapsille.

Eikös se olis kuitenkin järkevintä laittaa sille ekallekin lapselle se tuleva yhteinen sukunimi?[/QUOTE]

haluan jatkaa omaa sukunimeeni, mutta se voi olla miehelle kova paikka.. samoin sen suvulle..

Mä tekisin tossa tilanteessa niin, että menisin mihen kanssa naimisiin ja ottaisimme molemmat uuden nimen, esimerkiksi jonkun jommankumman suvusta löytyvän vanhan tai loisimme ihan uuden. Uuden nimen vois kehittää vaikka näin (keksin nyt tähän esimerkkiin nimet päästäni):

Naisen nimi Lehto, miehen nimi Pönttölä, uusi yhteinen nimi Uuslehto.

Tämä uusi nimi tulisi sitten myös lapselle.

Meillä oli alusta alkaen selvää, että lapsille tulee mun sukunimi. Ihan sama vaikka miehen sukunimi olisi ollut kuinka hieno, minähän ne lapset kannoin ja synnytin. Mies saa antaa oman sukunimensä niille lapsille, jotka itse synnyttää. :D

Yhteistyössä