Miten tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uupunut

Vieras
Meillä on töissä paska ilmapiiri. Minä olen ravintoketjussa alinpana ja työntekijät on todella epätasa-arvoisessa asemassa. Reilut puoli vuotta mulla on ollut työmotivaatio nollassa ja työssäviihtyminen myös. Ja tämä vaikuttaa tietysti työssä jaksamiseen. Pari viime viikkoa on ollut tosi vaikeita. En osaa yöllä nukkua ja töihin meneminen on tosi ahdistavaa. Voinko jäädä pariksi päiväksi saikulle, vai onko se lusmuamista? Jos voin, niin mitä sanon pomolle syyksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Varmasti tekisi ihan terää nollata päätä ja unohtaa työt hetkeksi. Työuupuminen on ihan käypä syy ja tottakin vielä.

Mie en niinkään ole uupunut työhön, vaikka onhan se välillä yksitoikkoista ja tekemistä ei ole. Mutta tuo ilmapiiri on ihan hirveä, ei enää jaksaisi sitä kyykyttämistä:(

Työpaikan vaihto voisi olla kohdillaan, vaikka pitäisitkin työstä. Tai sitten nostaa kissa pöydälle ja pitää yhteinen palaveri ja keskustella pomon kera, miksi ilma mättää ja sitä rataa.
Itse olen ollut työssä, josta pidin ja palkka hyvä, mutta naisten keskinäisiä tappeluita en enää jaksanut, enkä sitä että minua kyykytettiin oikein olan takaa. Irtisanoin itseni toistuvien "sairaslomien" jälkeen. Mitä järkeä on mennä töihin, jos sinne itkun kanssa saa lähteä, ja minuutti minuutilta katsot millon pääset kotiin..
Voimia sinulle, tiedän mitä pa**aa se on. :hug:

Muoks:
Työntantajalla ei ole oikeutta kysyä sairaslomasi syytä. Se käy ilmi lääkärintodistuksesta, johon se voidaan koodilla kirjata, sen kummemmin sinun ei tarvitse selittää. Hän saa sen kyllä selville jos haluaa. Mutta "olen sairaslomalla xx-xx ajan" - riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Työpaikan vaihto voisi olla kohdillaan, vaikka pitäisitkin työstä. Tai sitten nostaa kissa pöydälle ja pitää yhteinen palaveri ja keskustella pomon kera, miksi ilma mättää ja sitä rataa.
Itse olen ollut työssä, josta pidin ja palkka hyvä, mutta naisten keskinäisiä tappeluita en enää jaksanut, enkä sitä että minua kyykytettiin oikein olan takaa. Irtisanoin itseni toistuvien "sairaslomien" jälkeen. Mitä järkeä on mennä töihin, jos sinne itkun kanssa saa lähteä, ja minuutti minuutilta katsot millon pääset kotiin..
Voimia sinulle, tiedän mitä pa**aa se on. :hug:

Mie oon etsinyt uutta työtä, mutta ei löydy:( Pomolle olen asiasta maininnut ja vastaus on, että "Ei täällä ole kenkään pakko olla. Kyllä tänne uusia tulijoita löytyy" Että näin paljon meikäläistä arvostetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Työntantajalla ei ole oikeutta kysyä sairaslomasi syytä. Se käy ilmi lääkärintodistuksesta, johon se voidaan koodilla kirjata, sen kummemmin sinun ei tarvitse selittää. Hän saa sen kyllä selville jos haluaa. Mutta "olen sairaslomalla xx-xx ajan" - riittää.

Me saadaan olla omalla ilmoituksella kaksi päivää, mutta jotain kai pitäs sanoa syyksi.

Työilmapiiri on ihan helekutin tärkeä asia, tosi harmillista että teijän työpaikalla on asiat noin :(

Mie en oikein tiedä, mitä ne pari sairaslomapäivää auttaisi tuossa tilanteessa. Työilmapiiriin se ei vaikuta ja sama meno jatkuu, kun palaat töihin. Oisko siulla mahollisuutta ottaa työilmapiiri puheeksi työpaikallasi? Kanttiahan se vaatisi, mutta mitä luulet, oisko siusta siihen ja voisiko se auttaa?

Tosin siulle voisi tehdä hyvvää nukkua pari yötä oikein kunnolla, joten sen puoleen pari sairaslomapäivää voisi tulla tarpeeseen. Ei immeinen jaksa, jos koko ajan ahistaa ja yöunetkin mennee :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mie oon etsinyt uutta työtä, mutta ei löydy:( Pomolle olen asiasta maininnut ja vastaus on, että "Ei täällä ole kenkään pakko olla. Kyllä tänne uusia tulijoita löytyy" Että näin paljon meikäläistä arvostetaan...

Ohhoh :o No ei taida keskustelut auttaa :(

Todellakin ohhoh. Yritä etsiä vaikka jotain pilipali työtä väliin, edes jotain missä parempi olla jonkun aikaa kun nykyisessäsi. Sitten etsit ajan kanssa oman alan töitä. Mun oli sillon pakko karata duunista puhelinmyynti-työhön, eli toooosi alas omalta alalta, mutta sekin oli kuin valssia tuohon jatkuvaan stressiin verrattuna. Ja itseasiassa se puhelinmyynti oli tosi rentoa ja liksa juoksi silti, ei hyvä, mutta kyllä sillä eli. Mutta todellakin, älä uuvuta itseäsi vielä näin kesän kynnyksellä, vaan etsi jotain parempaa. Tommonen mesta ei kauaa pyöri jos ihmiset ei puhalla yhteen hiileen! :)