Miten tekevät tk:ssa raskaustestin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmiä kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmiä kyselen

Vieras
Joku henkilö vaan kastaa tikun pissaan ja palaa 10 min päästä katsomaan tikkua ja tulkitsee onko viivaa vai ei? Vai miten? Tietääkö joku? Miten se on olevinaan sitten luotettavampi kuin kotona tehty ja tulkittu testi?

Mä en tehnyt esikoisen aikaan kotona ollenkaan vaan tk:ssa muun käynnin yhteydessä.

Pissasin purkkiin tk:n täti kävi kastamassa tikun siihen ja odoteltiin, sanoi että nega.Soitti tunnin päästä ja sanoi että tarkistaa aina tunnin päästä testin ja plussa siihen oli ilmestynyt :heart:

No siellä voidaan joko kvalitatiivisesti analyysilaitteella määrittää onko pissassa hCG - hormonia eli tulos on joko + tai - tai sitten jos tehdäänkvantitatiivinen määritys niin määritetään hCG -hormonin määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No siellä voidaan joko kvalitatiivisesti analyysilaitteella määrittää onko pissassa hCG - hormonia eli tulos on joko + tai - tai sitten jos tehdäänkvantitatiivinen määritys niin määritetään hCG -hormonin määrä.

mikä sen koneen rajaksi on sitten laitettu? Jäin ihmettelemään miksi autsin labratulos oli edelleen nega mutta kotitestit pos.

En osaa yhtään sanoa kun en itse määritä hormoneja vaan huumausaineita, mutta periaate on molemmissa määrityksissä sama.

Esim. kvalitatiivisessa määrityksessa analysaattori kalibroidaan tietyn pitoisella standardilla ja kaikki näytteet jotka sisältävät sitä suuremman määrän tutkittavaa ainetta antavat positiivisen tuloksen.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmiä kyselen:
Alkuperäinen kirjoittaja unikko:
Se ei ole tikkutesti, mikä labrassa tehdään.

millainen?

Mulla se on ainakin ollu semmoinen 5cm*5cm neliö, jossa on samanlainen ruutu kun kotitestissäkin. Siihen ruutuun tipautetaan pisara pissaa ja siihen ilmestyy + jos on raskaana.
Kaikilla komella kerralla on ollu samanlainen. Neliön nurkassa lukee hCG.

Mun duunipaikalla analysaattori lukee tuloksen joko posit. tai negat. Varmaankin joissakin tk-labroissa on käytlssö niitä vastaavia testikasetteja kuin apteekit myyvät.

Mä pissasin purkkiin ja terkka kävi sellaisen liuskan upottamassa sinne (samanlainen millä ne kattoo esim valkuaiset ) totesi välittömästi että plussaa näytää, mut jos mä haluun niin laittaa vielä labraan
Eli se oli joku pikatesti minkä teki

Yhteistyössä