miten teillä vietetään joulua???

meille tulee isovanhemmat kylään ja tyttären täti ja eno syömme rauhassa jouluruokaa käymme luultavasti saunassa ja odottelemme kun pukki tulee.....pukin jalkeen lapset riemuitsee lahjoista ja aikuiset kahvittelee.

Aamulla syödään riisipuuroa ja käydään saunassa. Mennään syömään minun vanhemille siellä on myös sukulaisia ja odotellaan pukkia ja illalla käydään miehen vanhemilla kahvilla, jonne myös pukki tulee käymään. =)

tulevan joulun "kulku":

aamulla mennään lasten kanssa saunaan,
tehdään riisipuuro vasta siinä 1-2aikoihin jolloin vanhempani tulevat (suoraan töistä), syömme puuron ja lähdemme pariksi tunniksi ulkoilemaan!
sitten sauna vanhemmille päälle!
Joulu ruoka syödään siinä 6-7 aikoihin, riippuen siitä miten pikkuveljeni ja -siskoni puolisoineen pääsevät tulemaan!
sitten oiskin tiedossa lahjojen jako!

Loppu ilta meneekin varmasti pelatessa,touhutessa ja ruokia syödessä, ehkä viintä juodessa,,,

Hepsu
Aamulla mennään mun äidin ja hänen miesystänän luo joulupuurolle ja sit käydään viemässä kynttilät haudoille. ja käydään ehkä myös lasten joulukirkossa.Illaksi mennään miehen vanhempien luo syömään,joulusaunaan ja pukkia odottelemaan. =) :xmas:

Me ollaan koko aatto miehen ja 9kk ikäsen tyttären kanssa kolmistaan.Meillä on pikkulikalla ensimmäinen joulu ja haluttiin että saadaan olla kotona ja luoda ihan oma joulu.Syödään joulupuuro,käydään kirkossa ja haudoilla ja sitten jouluruokien ja lahjojen kimppuun.Rauhllista oloa oman perheen kesken.Joulupäivänä miehen vanhemmat ja mummo tulevat meille syömään ja sitten ehkä poiketaan minun vanhemmillani.

minun, avokkini, pikku-likan (2kk) ja koiran joulu:

Aamulla heräilemme mieheni vanhempien luona ja syömme heillä joulupäivällisen. Ruokailun jälkeen on vuorossa tunnin ajomatka minun äidinäitini (tyttäremme isomummo) luokse, jossa vietetään perinteinen äidin sukuni joulujuhla. Isomummolassa juomme kahvit, käymme viemässä haudoille kynttilät ja jaamme lahjoja joulupukin avustuksella. Loppuilta kuluukin sitten lahjoja availlessa ja automatkalla minun vanhempieni luokse.

SuperMaria83
Meillä on ollut aina tapana mennä mun vanhempieni luokse viettämään joulua. Tänä jouluna on ensimmäinen kerta, kun mun perhe on kokonaan kasassa. Avokkini poika 3v on meillä ensimäistä kertaa jouluna ja nyt viikon ikäinen yhteinen poikamme viettää ensimmäistä jouluaan. Tulossa on varmasti mahtava joulu. Vanhempieni luokse tulee kaikki sisarukseni perheineen. Vietetään ihan perinteinen joulu. Saunotaan, syödään paljon, ulkoillaan, ootellaan pukkia, pelataan.... Oon niin joulu hullu ihminen, et ootan ihan innolla.
Tajusin vasta eilen, että sehän on jo ensi viikolla. Tais mennä päivät vähän sekasin synnyttäessä. =)

katiaana
Me mennään mun vanhempien luo. Sinne tulee sitten mummini ja yleensä tätini perheineen. Joskus mieheni vanhemmat.sukulaisian käy kahvilla.

Aamulla katsomme yöpuvut päällä pitkälle iltaan lasten ohjelmia. Laitamme pöydän hienoksi ja syömme n.15.00
Sitten ehkä kävely lenkillä katsomassa kynttilä merta!!!
Sitten saunaan ja laittaudumme nätiksi. :p
Sitten pukin odotusta.......
Ilta leikkiä ja herkuttelua........

vattu
ennen joulua käydään mieheni kotona ja joulu ollaan ihan perheen kesken uudes kodis ja joulun jälkeen mennään mun vanhemmille!! pukki tulee kyl käymään ja mummulan mettästä haetaan aito kuusi!! kovasti ensviikoa ootellaan...=)

JouluLapsuudenKodis
Menemme minun kotiini ja lastemme mummilaan viettämään perinteistä joulua!!
Aamulla joulupuuro manteleineen :heart:
Sit ehkä lasten kans ulkoilua.
Joulusauna punaisine kynttilöineen :heart: Muutamia kuusenoksia tuomassa joulun tuoksua.
Saunan jälkeen jouluateria. :p
Sit lauletaan joululauluja, luetaan jouluevankeljumi.
Joulukahvit herkkuineen :p :p
Pukin tulo, lasten riemu, pakettien aukomista.
Ilta menee pelaillassa, lukiessa uusia kirjoja ym...herkutellessa.
Iltamyöhällä haudoille.... :heart:

Voi että minä ootan.......... :heart: :heart: :heart:
Äiti, Isä ja sisarukset puolisoineen ja lapsineen.
Ei nyt ihan kaikki tuu, mut osa... :heart: :heart:

aamulla kotona koristellaan kuusi ja sitten mennään äidilleni syömään ja saunomaan. sen jälkeen viedään kynttilät hautausmaalle ja tullaan kotiin joulupukkia odottamaan.illalla pari lasillista viiniä kun lapset nukkuu.joulupäivänä tulee isukki eli lasten vaari syömään.tänä jouluna en näe sisaruksia perheineen.se vähäsen harmittaa

Jaa-a, mie varmaan ressaan muuton kans ja yritän pakkailla tai jotain. Mut hyvällä mäihällä mies pistää sille stopin ja vie mut anoppilaan valmiin pöydän ääreen :D Meille ei tänä vuonna juuri joulua tehdä, on mulla kynttelikkö esillä.. eiköhän se joulufiilis vielä tule.

meidä perhe menee anopin luo jouluksi, hän on juuri saanut valmiiksi hirsitalonsa. viime jouluna oltiin oman äitini luona, tänä vuonna on mieheni äidin vuoro. itsellä joulumieli korkealla, kun joulua odottaa nyt ihan eri lailla kun ennen poikaa :heart: :heart: itse en kauheesti viitti kotona joulua laittaa, kun ollaan pari viikkoa muutenkin sit pois kotoa... jotain pientä vain. :xmas:

Ravenild
Aamusella olis tarkotus kuusi koristella, ellei sitten jo aaton aatto iltana.Aattoaamuna on valmiina ohrapuuro joka on yön saanu tekeytyä uunissa, sitten pikkuhiljaa laittelen ruokia, sytytellään kynttilöitä esi-isille ja ollaan vaan.Jossain vaiheessa käyn viemässä hevosille joulupuuron ja luultavasti käydään rekiajelulla.Illalla poiketaan anopin tykönä kahvittelemassa ja kenties saunassa,kotosalla syödään ja juhlitaan keskitalvea, lahjoitellaan toisemme ja ähkyssä sitten myöhään käydään kävelyllä katsomassa metsän väkeä ja heille lahjaa viemässä.Nautitaan toisistamme ja kunnioitetaan perinteitä.Siinäpä se.Joulupäivänä rekiajelu ja miun äiteen tykönä poikkeeminen,Tapanina kai miehen isovanhempien tykönä poikkeeminen.
Niin juu, Tuomaksen päivänä (hevosmiesten päivä myös) paljon paljon hevostelua.Jouluhan kestää monta päivää, miksi rajoittaa aattoon :)

me ollaan kotona kolmestaan. minä, mieheni ja 5kk vanha poikamme. halusimme myös aloittaa omat perinteet.
aatonaattona koristelemme kuusen ja teemme suurimaan osan ruoista.
aattona laitamme aamupalan kinkkuineen. katselemme jouluohjelmia päivällä. päivälle teemme puuron manteleineen. iltapäivällä käymme hautuumaalla ja kun tulemme katamme joulupöydän kaikkine herkkuineen :) noin 20.00 avaamme lahjat ja lököttelemme koko illan :xmas:

Aamulla ku herätään, haen pikkusiskoni*2 mukaan remmiin ja lähdemme aamutalliin.Tallitonttu on varmaan tuonut paketit. Hoidamme tallin ja syötämme hepoille porkkanoita. Vien siskot kotiin ja lähdemme omalla porukalla joulusaunaan. Aamupäivästä menemme minun mummolaan syömään. Iltapäivällä varmaan käymme haudoilla ja syömässä joko toisessa mummulassani tai äitini luona. Illalla tulee varmaan miehen vanhemmat ja sisko odottamaan pukkia meille. Kiva hulina mutta sitä pitää vähän ollakkin..

Meidän (minä, mies, poika 3v9kk ja tyttö 1kk) joulu:

Aamulla ollaan käyty yleensä miehen mummun haudalla, tosin tänä vuonna mies käy yksin koska poika ei oikein osaa olla rauhallisesti hautuumaalla...
Menemme vanhemmilleni noin puolen päivän aikaan, autan yleensä äitiä ruokien laitossa. Sinne tulee myös 2 siskoani ja heidän avokkinsa ja pikkuveljeni nyt asuvatkin kotona.
Iltapäivällä tulee joulupukki ja sitten availlaan lahjat.
Illalla vielä käymme pikaisesti miehen vanhemmilla ja joulupäivänä menemme sitten heille syömään.
Tapaninpäivä onkin sitten ihana olla kotona!!

aatonaattona illalla koristellaan kuusi, sitä ennen oon jo varmaan laittanu tontut ikkunaan ja viritelly valoja. aattona aamulla pöllytän luultavasti lapset ja miehen ulkoilemaan, että saan itse laittaa vielä sen viimisen ruokalajin valmiiksi ja uuniin. kun loppu porukka tulee sisään, syötetään lapset ja ne menee nukkumaan. tällä välin mä aattelin käydä pihasaunassa mut tiedä sitä, kun vielä ei oo neuvoteltu aikataulua anopin ja sen miesystävän ja miehen mummon vierailulle. päikkäreitten aikana tai sen jälkeen kuitenki aikuiset syö jouluruokia. enkä tiedä sitäkään miten onnistuu jos lapset on hereillä, hirvittää jo etukäteen se vitivalkonen pellavaliina...
loppu ilta vaan syödään torttuja suklaata pipareita ja maustekakkuja jos jaksetaan, juodaan glögiä ja punkkua. tai muut juo, mä en punkusta tykkää enkä edes terästetystä glögistä. illalla ennen lasten nukkumaan menoa availlaan lahjoja ja mitä sitä nyt yleensä tehdään, lasten nukkumaan menon jälkeen käytän anoppia varmaan hautuumaalla.

äiti 83 harmaana
Meidän perheen joulu (minä, mieheni ja 2 lasta)
Aamulla käymme joulusaunassa. Syömme riisipuuron. Katsomme joulupukin kuumaalinjaa ja se jokavuotinen lumiukko-ohjelma myös katsotaan. Muksut nukkuu päikkärit ja 15 maissa mennään hautuumaalle viemään kynttilät ja heti sen jälkeen syödään jouluruoka. Sitten 17 tulee pukki ja ilta menee lahjoja ihastellessa ja leikkiessä, juomme vielä iltakahvit kotona tai piipahdamme kahvilla äitini luona, jonne luultavasti tulee tätini miehensä kanssa ja minun ukki ja mummo. Ihanaa Joulua kaikille :heart:

TT haamuilee
Mun isä tulee aamulla syömään joulupuuron meille, jonka jälkeen lähdetään mutsille jossa ollaan yötä.. Tänä jouluna tytöille tulee "kunnon" pukki, syödään hyvin, pelataan erillasia pelejä ja vietetään aikaa yhdessä. :xmas:

Joulu-aattona kotona syödään joulupuuro, edellisenä päivänä luultavasti käymme haudoilla jo pahimman ruuhkan välttääkseemme. Tyttären päiväunien jälkeen lähdemme mummolaa (minun vanhemmilleni) viettämään joulua; jouluruoka, saunominen ja ehkäpä joulupukkikin tulee illalla käymään ja jaetaan lapsille lahjat (ollaan sovittu tänä vuonna ettei aikuiset ostele mitään keskenään). Iloitaan joulusta koko porukalla
:)

Molempian vanhemmat tulevat aattoiltana syömään ja sen jälkeen availlaan lahjoja ja kahvitellaan. Aampupäivällä tehdään loput kotiaskareet valmiiksi ja käydään hautausmailla ennen joulurauhan julistusta. Sen jälkeen sitten ei enää muuta tehdä kun ollaan ja odotellaan iltaa. Joulusaunassa käydään jo aatonaattona niin ei sitten ole aattona koko asunto ihan kuuma saunan takia kun porukkaa tulee, niin kuitenkin lämmintä piisaa..

Hauskaa joulunodotusta kaikille! :)

Yhteistyössä