"joku vaa"
Nykyään terkkari kertoo murrosiästä pojille ja tytöille erikseen viidennellä luokalla
Oon kutosluokalla, eikä oo puhuttu mistään murrosikään liittyvistä asioista.
Kyllä kerrotaan mutta en tiedä mikä se nykyinen oppimissuunnitelma on, että missä iässä... 2. luokalla oleva ainakin lueskelee nyt jotain ihmisen anatomiasta.[/QUOTE=
5 luokalla kerrotaan
Mulle kerrottiin just ennen koulun päätös päivää ku meillä oli ympin ja biologian tunti tytöt meni meijän koulun terkkarin kans jutteleen tyttöjen murrosiän jutuista ja pojat meijän open(koska mies ope) ja no vitsailimpa kavereille sit että myt tietenki kesälomal ekoil viikoil alkaa minulla menkat no ei ois pitäny menimpä viimeyönä 1vessaan ku valvoin siskon ja äidin kaa laulaen sing staaria ja no huusin äidin vessan ovelle olin sillee "tuota mul tais alkaa menkat" äiti vaa oli sillee "oikeesti?" Mun isosisko joka siis on 26 vai 27v änkee siihe ovelle ja on "ootas katotaan tost kaapista sulle siteitä" ja äiti vaa katto silleen voi herranjumala ja siis oltiin äidin kaa jo aikasemmin muutenki u menkoista mun omasta halusta koska en halunnut että kun ne alkaa joudun pelkäämään ja pitään sen salas. Mut olen täyttämyt juuri 25.4.2017 12.v että joo ei täs mitään menin heti vaan nukkuun ja idk se vaa naurattaa mua ja tänään mennään kaupungille siskon kaa nii jooo... ja siis tää kaikki tapahtu viime yön ku ollaan mun äidin kaa mun siskol yöt.... onneks siskon 4v poika nukkuu jo yö 1mut joo tiiän että noi on 2010 vuodelt vanhoi viestei mut pakko päästä kertoon kun kerta tätä sekkin luen viel täiäpäivänä nii miks ei joku muukin ja rosiaan menen syksyllä 6 että 5lk ne asiat kerrotaanEikö koulussa kerrota näistä asioista tytöille? Ja jos kerrotaan niin missä iässä?
Aion kyllä itse kertoa, mut mietin et koska.
voi sua!!Mun on aina ollut vaikea kertoa henk.koht. asioita, joten kyllä pitki kauan kerätä rohkeutta ennenkö uskalsin pyytää äitiä tuomaan kaupasta siteitä. Olin tuolloin kuitenkin jo 15 v.
Jälkeenpäin olen miettinyt, että on aikuiselta viimeinen virhe mennä arvostelemaan toisen kehitystä murrosiässä. Oma äitini naureskeli kainalokarvoilleni uimarannalla. Häpesin itseäni