Oli vaan helpottunut kun ei ollutkaan paksuna.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Meillä tyttö 12v ilmotti koko perheelle iloisesti "mulla alko kuukautiset".
Voi luoja!Alkuperäinen kirjoittaja minun muistoni:Kun minula alkoi ekat menkat pyysin äidiltä siteitä,olimme eräällä leirintä alueella ja äitini meni mökistä ulos.
Huuti mökin pihalla olevalleni isälle
-lähdetääs ostamaan rättejä, tuolla yhdellä on verta vuotava vittu
Arvaa kehtasinko koko viikon aikana tulla mökistä ulos
Ainut positiivinen puoli että kyse oli vuokramökistä ja emme tunteneet naapurimökin asukkeja jotka oli samaan aikaan grillaamassa.
Tämän jälkeen en ole äitilleni puhunut mitään henkilökohtaisia asioitani
Minä olen myös hämmästellyt sitä miten avoimesti pikkusiskoni ovat äidiltämme kyselleet ja puhuneet asiasta. Toinen siskoni oli jopa pohtinut vuodon määrää ja sitä miten usein side pitää vaihtaa jne ja minä olin vaivaantunut pelkästään, kun kuuntelin äitini selittävän minulle noita.Alkuperäinen kirjoittaja bb:Tytön kanssa juteltiin jotain menkoista jo joku aika sit kun oli valkovuotoa. Ja menkat kun alkoi, niin tyttö (11) vaan sanoi että vuotaa verta, taisi menkat alkaa. Minä annoin siteitä ja lupasin ostaa lisää.
En sen kummemmin alkanut juttelemaan (muistissa edelleen se kuolettava häpeän tunne kun oma äiti aikoinaan tuppautui huoneeseeni keskustelemaan naisten vaivoista..) vaan annoin tytön tiputella kysymyksiä sitä mukaa kun sille niitä tuli mieleen
Kyllä kerrotaan mutta en tiedä mikä se nykyinen oppimissuunnitelma on, että missä iässä... 2. luokalla oleva ainakin lueskelee nyt jotain ihmisen anatomiasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö koulussa kerrota näistä asioista tytöille? Ja jos kerrotaan niin missä iässä?
Aion kyllä itse kertoa, mut mietin et koska.
Toinen kysymys, kerrotaanko nykyään aiemmin kuin ennen? Omalla ala-asteellani terkkari piti erikseen tunnit tytöille ja pojille viidennellä luokalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö koulussa kerrota näistä asioista tytöille? Ja jos kerrotaan niin missä iässä?
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Toinen kysymys, kerrotaanko nykyään aiemmin kuin ennen? Omalla ala-asteellani terkkari piti erikseen tunnit tytöille ja pojille viidennellä luokalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö koulussa kerrota näistä asioista tytöille? Ja jos kerrotaan niin missä iässä?
Muistan että itellä oli 5. luokka, mutta tyttö on nyt viidennellä eikä ole puhuttu mitään vielä intiimihygieniasta, kuukautisista yms..Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Toinen kysymys, kerrotaanko nykyään aiemmin kuin ennen? Omalla ala-asteellani terkkari piti erikseen tunnit tytöille ja pojille viidennellä luokalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö koulussa kerrota näistä asioista tytöille? Ja jos kerrotaan niin missä iässä?
Okei. Pitänee tiedustella joko on kerrottu.Alkuperäinen kirjoittaja pii:Koulussa kerrotaan yleensä viidennellä luokalla (ja monessa koulussa silloin erikseen tytöille ja pojille) Opettajasta riippuen asia voidaan ottaa esille aiemminkin, mutta siis viimeistään vitosella.