• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Miten teillä sujunut..

..kun lapsi syntynyt ja olette kuuluneet eri seurakuntiin?
Siis esim luterilainen-hell.srk.jäsen ja toinen haluaa lapsikasteen ja toinen ei?

Mä haluan ilman muuta lapsikasteen ja mahdollisesti myöhemmin aikuiskasteenkin lapselle jos lapsi tulee uskoon.Miehelle on ihan sama kastetaanko lapsi vai ei.Hän siis hellari ja minä lutku.Molemmat ollaan uskossa.Sit lapsi myös siunataan hell.srk:ssa syntymän jälkeen.

Miten se sit käytännössä teillä mennyt..Onko jälkeenpäin ollut jotain "mein lapsi kastettiin vaan koska sä halusit en mä,mäkä mäkä.."?

Kiitos. :flower:
 
Mä olen hellari (järkyttävä sana) ja tytön isä oli luterilainen: mä kielsin ehdottomasti lapsikasteen, silloin kyllä kuulin kunniani, mutta mies toipui siitä eikä siitä myöhemmin sanallakaan enää puhuttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä olen hellari (järkyttävä sana) ja tytön isä oli luterilainen: mä kielsin ehdottomasti lapsikasteen, silloin kyllä kuulin kunniani, mutta mies toipui siitä eikä siitä myöhemmin sanallakaan enää puhuttu.
Juu ei hellari oo kiva,sana lyhenne vaan. :)
Mä taas tosiaan ehdottomasti haluan lapsikasteen ja mieheni tukee päätöstä,sanoo tosin että se on hänelle ihan sama kastetaanko vai ei.Halusi lapsen kuitenkin siunattavaksi helluntaiseurakunnassa ennen kastamista ja sehän sopii minulle tosi hyvin. :)
Siunaaminenhan on vaan plussaa..Lapsi saa jonkinlaisen kosketuksen molempiin seurakuntiin jo pienestä asti. :heart:
 

Yhteistyössä