Miten teillä on merkattu papereihin synnytyksen kesto?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onko näin?

I xx:xx
II xx:xx

Tuohan eka tarkoittaa avautumisvaihetta ja toka ponnistus. Mutta mitä nuo ajat merkkaa. Esim. jos on 10:30 tuo eka vaihe?

Avautumisvaiheen kestoa eli 10h 30 min. vai kellon lyömää milloin avautuminen on alkanut?
 
"kerttu"
Ei kun siinä on se kokonaiskesto. Eli siis ei se kellonaika, kun vaihe alkaa. Eli ekan vaiheen kesto voi siis olla vaikka 25 h 43 min. (sellaista kellonaikaahan ei ole edes olemassa)
 
"kerttu"
[QUOTE="aapee";24885664]Mulla kun on merkattuna näin:
I 11:30
II 00:28

Onko vähän oudosti merkattu?

Minkähän verran synnytys on sitten kestänyt?[/QUOTE]

Siis 1. vaihe eli avautumisvaihe on kestänyt 11 h 30 min ja 2. vaihe eli ponnistuis on kestänyt 28 min. Lisäksi siellä pitäis olla vielä 3. vaihe eli kuinka nopeasti jälkeiset tulee ulos..
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24885664]Mulla kun on merkattuna näin:
I 11:30
II 00:28

Onko vähän oudosti merkattu?

Minkähän verran synnytys on sitten kestänyt?[/QUOTE]

Käsittäisin, että avautumisvaihe on kestänyt 11 tuntia 30 minuuttia ja ponnistusvaihe 28 minuuttia.
sitten on vielä jälkeisvaihe eli istukan syntyminen eli vaihe III.
 
[QUOTE="aapee";24885735]Siten oudosti, että jos näin olisi, synnytys olisi alkanut yöllä. Jolloin olin nukkumassa. Synnytys käynnistettiin vasta aamulla 10-11 aikaan ja vauva syntyi hieman ennen yhtä päivällä.

Joten miten on mahdollista, että tuo aika?[/QUOTE]

Mulla kanssa käynnistetty synnytys merkitty paljon pidemmäks ku todellisuudessa oli, syytä en kyllä tiedä?
 
"kerttu"
Mulla kanssa käynnistetty synnytys merkitty paljon pidemmäks ku todellisuudessa oli, syytä en kyllä tiedä?
Mulla taas käynnistetty synnytys merkattiin kestolta huomattavan lyhyemmäksi kuin mitä oli. Ensimmäiset supistukset tulivat noin 5 h ennen syntymään, mutta synnytyksen kestoksi (siis 1 vaihe) merkattiin 2 h 45 min, koska tuolloin alkoi tulla kunnollisia supistuksia säännöllisesti.
 
"mummeliini"
Minulla oli ensimmäisen kestoksi papereihin merkitty joku 5 tuntia, ponnistus 10 min. Oikeasti lapsivettä alkoi lirua aamuyöstä, mentiin sairaalaan, tapeltiin kätilön kanssa onko se lapsivettä vai pissaa, sitten laitettiin oksitippa klo 9 ja lapsi syntyi puoli kolmen maissa. Että se laskettiin niistä säännöllisten supistusten alkamisesta.

Ja toisen kanssa sama juttu. Aamuyöstä lirui lapsivettä, sitten mentiin sairaalaan ja käytiin taas samat jankkaamiset, paitsi että nyt en suostunut siihen oksitippaan, mutta ehdotin itse että ne kalvot voisi sitten puhkaista. Näin tehtiin yhdeltätoista, ja mulla oli omia supistuksia, jotka oli aika lieviä ja yltyivät vasta iltapäivällä kolmelta. Lapsi syntyi kuudelta. Virallinen synnytysaika oli kolme tuntia, ponnistus 5 min.

Ja nyt kun mukulat ovat 21 ja 24 ei ole mitään väliä mikä aika oli paperilla ja miten oli oikeesti. Mutta oli silläkin asialla joskus olevinaan väliä...
 
"aapee"
Mulla kanssa käynnistetty synnytys merkitty paljon pidemmäks ku todellisuudessa oli, syytä en kyllä tiedä?
Miten paljon pidemmäksi?

Tuon merkatun ajan mukaan synnytys olisi alkanu kahden aikaan yöllä. Olin kyllä sairaalassa sen yön. Edellisenä iltana oli puhetta, että synnytys käynnistetään aamulla. Aamulla minut tultiin herättämään ehkä kymmenen jälkeen. Tehtiin sisätutkimus ja suolen tyhjennys.

Tämän jälkeen käynnistettiin tipalla ja hieman myöhemmin puhkaistiin kalvot.
 
???
mulla meni lapsivedet maanantai aamuyöstä klo 4.30 ja oli supistuksiakin menin sillon synnärille ja sinne jäin. Vauva syntyi sitten vasta tiistaina klo 18.15. ja mulle on laitettu synnytyksen kestoksi 12h. onhan tuossa reilusti enemmän tunteja melkeen reilusti yli 1vrk.
 
"aapee"
[QUOTE="aapee";24885844]Miten paljon pidemmäksi?

Tuon merkatun ajan mukaan synnytys olisi alkanu kahden aikaan yöllä. Olin kyllä sairaalassa sen yön. Edellisenä iltana oli puhetta, että synnytys käynnistetään aamulla. Aamulla minut tultiin herättämään ehkä kymmenen jälkeen. Tehtiin sisätutkimus ja suolen tyhjennys.

Tämän jälkeen käynnistettiin tipalla ja hieman myöhemmin puhkaistiin kalvot.[/QUOTE]

Ja vasta tuon tipan jälkeen alkoi supistukset. Aamulla herätessäni minua ei tosiaan supistanut vielä yhtään. Ja muutenkin nukuin yöllä, niin miten muka synnytys oli silloin alkanut. Eihän kukaan edes käynyt huoneessa sinä aikana.
 
"aapee"
Onkohan siis jotenkin väärin merkattu tuo kesto? Kun ei mun mielestä voi olla mahdollista. Ja noi paperit sain siis mukaan synnäriltä. Ja niissä papereissa lukee, että epikriisi lähetetään. Muttei se koskaan tullut kyllä perille.
 
no joo
[QUOTE="kerttu";24885800]Mulla taas käynnistetty synnytys merkattiin kestolta huomattavan lyhyemmäksi kuin mitä oli. Ensimmäiset supistukset tulivat noin 5 h ennen syntymään, mutta synnytyksen kestoksi (siis 1 vaihe) merkattiin 2 h 45 min, koska tuolloin alkoi tulla kunnollisia supistuksia säännöllisesti.[/QUOTE]

sullahan se on merkitty sit ihan oikein. Synnytys lasketaan alkavaksi siitä kun tulee säännöllisiä kunnon supistuksia. :)
 

Yhteistyössä