Kuin myös :wave:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:peesi. oulusta määki.Alkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Meillä kysytään ylleesä, että alakko nää mua, voikko alakaa, voikko alakaa mua tai voikko nää alakaa.
Anteeks, mut noista tulee ihan jotain muuta mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Meillä kysytään ylleesä, että alakko nää mua, voikko alakaa, voikko alakaa mua tai voikko nää alakaa.
Mitä muuta? Mun mielestä tuo on ainua oikia tapa kysyä. ;DAlkuperäinen kirjoittaja Greeata:Anteeks, mut noista tulee ihan jotain muuta mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Meillä kysytään ylleesä, että alakko nää mua, voikko alakaa, voikko alakaa mua tai voikko nää alakaa.
No varmasti on, mut ku tuosta puuttuu se kanssa...eli leikitkö mun kanssa? tai vastaavaa...toi on vaan niinku alatko sä mua? Mut murteet on murteita ja joka paikassa on omat tapansa...Alkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Mitä muuta? Mun mielestä tuo on ainua oikia tapa kysyä. ;DAlkuperäinen kirjoittaja Greeata:Anteeks, mut noista tulee ihan jotain muuta mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Meillä kysytään ylleesä, että alakko nää mua, voikko alakaa, voikko alakaa mua tai voikko nää alakaa.
Meidän lapset sanovat "pääseekö teille" tai "pääsekkö nää meille". Tai "saako teille tulla", "tuukko meille", "mitä tehhään". Mutta myös tuo "voikko alakaa" on käytössä. Oulun kupeesta mekinAlkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Nostan vanha ketjun vastausten toivossa.
Oon niin tottunu Oulun murteeseen, että musta tuohon ei tartte kanssa sanaa. Miten teilläpäin kysytään?Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:No varmasti on, mut ku tuosta puuttuu se kanssa...eli leikitkö mun kanssa? tai vastaavaa...toi on vaan niinku alatko sä mua? Mut murteet on murteita ja joka paikassa on omat tapansa...Alkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Mitä muuta? Mun mielestä tuo on ainua oikia tapa kysyä. ;DAlkuperäinen kirjoittaja Greeata:Anteeks, mut noista tulee ihan jotain muuta mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Meillä kysytään ylleesä, että alakko nää mua, voikko alakaa, voikko alakaa mua tai voikko nää alakaa.
SamaAlkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Voiksä olla mun kans, voiksä leikkii mun kans. Pääkaupunkiseutu
Meillä kyllä sanotaan vaan: Voiksä olla?Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:SamaAlkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Voiksä olla mun kans, voiksä leikkii mun kans. Pääkaupunkiseutu
Missä päin asutte?Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:Meillä kyllä sanotaan vaan: Voiksä olla?Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:SamaAlkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:Voiksä olla mun kans, voiksä leikkii mun kans. Pääkaupunkiseutu
Tuutko meille leikkimään, tai leikitkö miun kanssa tai vastaavaa...Alkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Oon niin tottunu Oulun murteeseen, että musta tuohon ei tartte kanssa sanaa. Miten teilläpäin kysytään?Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:No varmasti on, mut ku tuosta puuttuu se kanssa...eli leikitkö mun kanssa? tai vastaavaa...toi on vaan niinku alatko sä mua? Mut murteet on murteita ja joka paikassa on omat tapansa...Alkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Mitä muuta? Mun mielestä tuo on ainua oikia tapa kysyä. ;DAlkuperäinen kirjoittaja Greeata:Anteeks, mut noista tulee ihan jotain muuta mieleenAlkuperäinen kirjoittaja Murrehullu oulusta :D:Meillä kysytään ylleesä, että alakko nää mua, voikko alakaa, voikko alakaa mua tai voikko nää alakaa.