miten teillä toimittaisiin? (siivous ym. asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Meillä minä oon kaksivuorotyössä, myös viikonloppuja töissä, 1-3 viikonloppua/kuukausi, joista sitten tulee tietenkin viikolla vapaapäiviä. Mies on ns "kahdeksasta neljään" töissä. Näinä mun viikolle ajoittuvina vapaapäivinä miehen mielestä mun pitäis siivota, tiskata, pestä pyykit ja käydä kaupassa yms. (ja viimisen päälle!). Ja hän saa tyytyväisenä töistä tullessaan rojahtaa sohvalle. -.- No kyllä mä yleensä teenkin niin, jos ei olla tyyliin toissapäivänä siivottu ja pyykkiä pesen kun sitä on.. (tai konehan ne pesee)
Mies saa kauheat hepulit jos vaan "olen" vapaapäivinäni, nukun pitkään ym.

Mutta viikonloppuna jos olen töissä, niin miehen mielestä hänen ei tarvitse tehdä kotona mitään, koska hänellä on rankan työviikon jälkeen vihdoin kaksi lepopäivää. (ne voi viettää vaikka ryypäten)

Iltavuoroon kun meen niin saatan laittaa pesukoneen päälle, mutta ne pyykit on märkinä koneessa vielä illallakin kun tulen töistä. (vaikka toinen on sanonut laittavansa ne)

ARGH!

Miten teillä muilla?

Meillä on sillä lailla eri tilanne, että olen molemmat ns. 8-16 töissä ja molemmat yhtälailla siivotaankin. Mies laittaa usein astianpesukoneen päälle (eli tyhjää ja täyttää) kun taas minä laitan pyykit koneeseen ja kuivat kaappiin (mies ripustaa). Järjestelyä ja imurointia tehdään molemmat jaksaessamme, tietysti suuremmat operaatiot kuten vaatehuoneen siivoukset minä aina vähintään organisoin, yleensä teenkin itse. Mies hoitaa yleensä isommat ja pienemmät kaupassakäynnit.

Eli en kyllä tykkäisi että toisen vapaa-aika olisi vähempiarvoista kuin toisen. Kivahan se olisi jos tarvitsisi siivota, mutta kun ei se mene niin.

Meillä mies latoo kyllä pesukoneet mutta enpä muista nähneeni imurin varressa.. kun menen töihin taas niin meille tulee siivooja, ainakin kunnes lapset vähän kasvaa. En jaksa nalkuttaa siivoamisesta, lasku on helppo laittaa puoliksi.. ja jos mies pihiyttään alkaakin siivoilemaan muutenkin;)

Keskustelkaa asiallisesti aiheesta, nimenomaan tuo esille se, että molempien vapaa-aika on yhtä arvokasta ja ne kotityöt voisi jakaa jotta kummallekaan ei tulisi liikaa hommia ja aikaa lepäämiseenkin jää. Jos miehelle ei sellainen käy annat vaihtoehdoksi siivousavun palkkaamisen. Otat etukäteen selvää pari vaihtoehtoa hintatietoineen + paljonko verotuksessa saa helpotusta.

Yhteistyössä