Miten teillä toimitaan jos lapsi syö lunta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sirkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sirkku"

Vieras
Siis ulkoillessa, jos lapsi syö lunta niin miten toimitte? Lähdettekö sisälle jos ei kielloista huolimatta lopeta lumen syöntiä? Vai annatteko vaan syödä? Itse en millään viitsis antaa lapsen syödä kun on saasteita ja kissojen ja koirien kusta ja paskaa...

Meillä kyllä lapset ovat muutaman kiellon jälkeen uskoneet. En viitsisi lähteä tuon takia keskeyttämään ulkoilua ja käydä sitten sitä riitaa sisään menosta. -Ei niihin lumen saasteisiin kuole, vastustuskyky kasvaa. Enkä tarkoita nyt tällä sitä että anna syödä vaan niin paljon kun haluaa vaan kyllä aina puutun asiaan, kiellän ja tyhjennän kädet lumesta pois.

Tiedän että eräs äiti oli välipala pöytään tuonut kupillisen lunta ja lusikan, kehoittanut syömään sitä kun kerta on niin hyvää. -Ei syönyt siinä eikä sen jälkeen.
Isomman lapsen kanssa vois sulattaa lunta lasiin (ottais vielä vähän likaisemmasta kohdasta) ja katsois mitä kaikkea siihen sulaneeseen lasiin jää ja jutella siitä miten kaikki se sama moska olis mennyt mahaan jos olis syönty tuon lumen.

Kysyn onko se hyvää? Ne syö lunta joka tapauksessa, lopettavat yleensä teini-ikään mennessä. En jaksa ressata tollasella, vastustuskykyähän se vaan kehittää.

Arvo ylppökö se aikoinaan totesi että jokaisen lapsen olisi nuoltava yksi kengänpohja päivässä, tms.

Mä sanon "Hyi! Älä syö lunta! Lumessa on pissaa, kakkaa ja matoja.".
Ihan hyvin on muutamien kieltämiskertojen jälkeen tehonnut. Ei oo sattunut sitkeitä lumensyöjiä meidän perheeseen.

Mä annan syödä. Jos on tosi kovaa syömistä niin saattaisin tarjota ruoka aikaan lautasellisen lunta.

Itse muistan lopettaneeni lumen syönnin kun pihan isot näytti kerhossa meille nassikoille sulatettua lunta mikroskoopin kautta (heittivät kuvaa seinälle). Sen jälkeen en ole maasta lunta syönyt. Mutta vielä, piirun vaille 30 vuotiaana, minusta on ihanaa metsästää lumihiutaleita suuhun :)

[QUOTE="a p";22833445]Voi vitsi tuo olis hyvä keino tuo lumen sulatus lasiin. Mutta kun neiti vasta vajaa 2 v niin ei ehkä ymmärtäis vielä... Ehkä...[/QUOTE]

Älä aliarvioi lastasi, ymmärtää luultavasti enemmän kuin ymmärrätkään. Mitä sä uskot että sille tapahtuu jos se sitä lunta syö?

Ei se lumi sen saastaisempaa ole kuin multa tai hiekkakaan. Niitäkin on saaneet syödä, niin miksei luntakin. Vastustuskyky siinä vaan kasvaa, kun pistelevät vähän kaikenlaisia pöpöjä poskeensa.

[QUOTE="joo";22833464]Älä aliarvioi lastasi, ymmärtää luultavasti enemmän kuin ymmärrätkään. Mitä sä uskot että sille tapahtuu jos se sitä lunta syö?[/QUOTE]

No ei kai sille mitään tapahdu, mutta ällöttää kun tässä kulkee niin paljon kissoja että joka paikka ihan kusessa ja paskassa niin sitä sitten pitää syödä... Ja nuo saasteet, hyih. Mutta, asutaan maalla joten täällä se saasteen määrä on minimi, toisin ku kaupungissa. Ja onhan se niinkin, että kun kieltää ja ei tottele niin pitäs sillon tehdä jotain muita toimenpiteitä. Mutta, ehkä taas hysterisoin liikaa, vaihteeks. Jos tuota nyt hysterisoinniks voi sanoa.

[QUOTE="a p";22833532]"Valitettavasti etsimääsi sivua ei löytynyt..."[/QUOTE]

Siihen on tullut ylimääräinen välilyönti matkaan, poista se html:n edestä ja pitäis toimia.

Meillä 2v4kk jo melkeinpä uskoo kun isänsä on pelotellut madoilla.

1v4kk ei kyllä kuuntele yhtään vaan lappaa kourakaupalla sitä lunta suuhunsa. Likaisemmille lumipenkoille ei vaan yksinkertaisesti jäädä leikkimään vaan vaihdetaan paikkaa.

meillä "toimii" kielto, jos äiti näkee; mutta jos ei näe, varmasti suuhun lumi menee (poika 5.v.).. oon tarkkaillu tilannetta meinaan kun on itsekseen ulkona (esim.päiväkodista kun haen), ja kyllä maistuu lumi.. :x vaikka selitetty sataan ja useampaan kerran madoista, pissasta ja muista, ja poikakin sen jo "ymmärtää", mutta katoaa kyllä mielestä tosi nopeasti.. :saint:

Omituinen lapsi sellainen, joka ei koskaan lunta syö! :attn: Minäkin söin ja olen vielä hengissä..

Lapselle tulee opettaa, että keltaista lunta ei pidä syödä!

dog+peeing.jpg

Yhteistyössä