Miten teillä menee lasten tapaamisien sopimiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enään jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enään jaksa

Vieras
Meillä ex pommittaa Käytönnössä joka päivä et milloin otat muksut seuraavan kerran ja välimatka on 300km suunta.
Ja sitten kun otan ne käytönnössä kerran kuukaudessa niin hän soittelee ja txt silloinkin kun lapset on minulla ja tässä rielu viikko sitten ne oli kaksi viikonloppua putkeen minun luonani ja nyt taas oisi tulevana tai seuraavana viikonloppuna otettava hän vaan ilmoittaa että ato lapset ja minun pitäisi aina ne ottaa ja sossussakin on väännetty tapaamisia paperille useamman kerran viimeksi melkein jo saatiin mut halusin muutaman viikonlopun muuttaa kun olisi tullut tapaamis väliksi pari viikkoa minun mielestä se on liian tiuha väli kun vanhin lapsista aloitti syksyllä koulun ja nuorin on neljä. halusin tapaamis väliksi kuukauden ja eihän ex sitten suostunut allekkirjoittamaan tapaamis sopimusta. Nyt voi olla että nykyisen vaimoni kanssa tulee ero kun hän ei jaksa tätä et ex ottaa minuun päivittäin yhteyttä, enkä kyllä minäkään...
Mitä tälle tilanteelle voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Minusta tapaat aika harvoin lapsiasi. Koetko lasten olevan sinulle taakka?

musta vaikuttaa enemmän sille että tämä ex on se taakka. kyllä varmasti jokasta ihmistä alkaa ottaa kaaliin jos joka päivä pommitetaan samalla asialla

siis ymmärsinkö oikein. sun mielestä on liian tiuha väli, jos lapset on parin viikon välein sulla? Hei, äijä! sulla on ongelma! ne lapset on sun, jos mä olisin sinä, niin olisin onnellinen joka ikisestä viikonlopusta, jotka saan viettää lasteni kanssa. En ihmettele, jos sun ex pommittaa sua ja sun nykyinen meinaa jättää sut. Sulla itselläsihän ei ole selkärankaa olla sekä jämäkkä mies että rakastava isä, jolle lapset ovat tärkeitä. Mieti hei, ihan oikeasti! Lapset kaipaa isää

en koe. Kerran kuukaudessa ovat viikonlopun luonani... Ajattele lapsia jaksaako ne istua joka toinen viikonloppu 8h autossa se menee ajallisesti lapsilla matkaan... ennen tapasinkin joka toinen viikonloppu kun oli välimatka noin 100km....

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:

musta vaikuttaa enemmän sille että tämä ex on se taakka. kyllä varmasti jokasta ihmistä alkaa ottaa kaaliin jos joka päivä pommitetaan samalla asialla

no tietysti pommittaa jos ei oo sovittu millon ne menee. kun sopii etukäteen niin ei tartte kysyä koko ajan. ;)

mun lapset asuu 450 km päässä. taloudellisista syistä johtuen en voi tavata heitä kuin kerran kuukaudessa tai kahdessa. satsaan sitten pitempiin lomiin ja juhlapyhiin. tottakai haluaisin tavata useammin, mutta ex:n ja lasten muutto toiselle puolelle suomea ei ainakaan edistä tätä tapailua. kun asuttiin samalla paikkakunnalla tapasin lapsia vähintään joka toinen vkonloppu.
ymmärrän hyvin ap:n tilannetta. lastenvalvojan luona kannattaisi vielä yrittää vääntää se sopimus.
meillä lasten junaliput maksaa 250?/reissu.

Noku oot ne lapset siittäny alunperinki, niin eikö niitä vois nähdä? Entä kolmen vkon välein? Vähän vastaan. TEhkää paperille ne sovitut päivät ja sit sun ei periaattees tartte muullon vastata puhelimeen. Jos se on niin vastenmielistä. Miks ees vastaat joka pv?

Kivahan se on, et kuulumisia ym vaihdetaan, mut siis tuo teidän erottaminenhan tossa on selkeesti pointtina. En ite ainakaan muuta keksis. Eli reippaasti jätät vastaamatta, sitä ennen sovitte paperille ne tapaamiset. Soita ite sinne sillee vaikka pari kertaa viikossa niille lapsille. Eihän sun periaattees tartte eksän kans sen kummemmin turista.

Alkuperäinen kirjoittaja ei enään jaksa:
en koe. Kerran kuukaudessa ovat viikonlopun luonani... Ajattele lapsia jaksaako ne istua joka toinen viikonloppu 8h autossa se menee ajallisesti lapsilla matkaan... ennen tapasinkin joka toinen viikonloppu kun oli välimatka noin 100km....

ootko sitten kysyny niiltä onko se liian paljon?? vai onko noi vaan sun omia fiiliksiä..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Noku oot ne lapset siittäny alunperinki, niin eikö niitä vois nähdä? Entä kolmen vkon välein? Vähän vastaan. TEhkää paperille ne sovitut päivät ja sit sun ei periaattees tartte muullon vastata puhelimeen. Jos se on niin vastenmielistä. Miks ees vastaat joka pv?

Kivahan se on, et kuulumisia ym vaihdetaan, mut siis tuo teidän erottaminenhan tossa on selkeesti pointtina. En ite ainakaan muuta keksis. Eli reippaasti jätät vastaamatta, sitä ennen sovitte paperille ne tapaamiset. Soita ite sinne sillee vaikka pari kertaa viikossa niille lapsille. Eihän sun periaattees tartte eksän kans sen kummemmin turista.

vanhemmalla lapsella on oma puh. ja minä soitan välillä kyllä siihen. mutta että ex jaksaa pommittaa vaikka sanon jonkun viikonlopun ettei se käy... Ja meillä on pari lasta täällä asumassa niin ne oli kerran kipeitä (kuumetta 40astetta) ja rupesin viikonloppua perumaan kun lasten piti tulla meille niin ex soitti kaikki sossutr ja lastenvalvojat läpi etten halua ottaa.
Mut syynä oli pelkästään täällä oleva sairaus en halunnut että toiset lapset olisi sairastunut tai jo kipeät olisivat riehuneet eivätkä levänneet. ja sanoin että tulisivat seuraavana viikonloppuna...

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

ootko sitten kysyny niiltä onko se liian paljon?? vai onko noi vaan sun omia fiiliksiä..

En ole kysynyt. Mutta minulla on rahallisestikkin tuikkaa. Olen sairaslomalla ja saan vajaan 1000? kuukaudessa ja maksan elatukset siitä ja joka tapaaminen matkoineen maksaa mulle 200-250?. niin ei ole kovin montaa kertaa edes mahdollista tavata...

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

En ole kysynyt. Mutta minulla on rahallisestikkin tuikkaa. Olen sairaslomalla ja saan vajaan 1000? kuukaudessa ja maksan elatukset siitä ja joka tapaaminen matkoineen maksaa mulle 200-250?. niin ei ole kovin montaa kertaa edes mahdollista tavata...

no..itehän teet päätökset. eihän niitä lapsia on pakko nähä jos ei jostain syystä haluu tai pysty. lapsethan siinä kärsii mutta sitä asiaa oot varmaan miettiny jo.

Välimatkojen takia mun mielestä olisi todellakin fiksua, että lapset olisivat isällään kerran kuussa yhden viikonlopun ja niin pitkän viikonlopun kuin suinkin mahdollista. Jos taas on alle kouluikäisistä kyse niin miten olisi viikko isällä ja kolme viikkoa äidillä.

Sitten ehdottaisin myös, että aina kun on lomaa niin lapset olisivat isällään enemmän.

Ottakaa käyttöön sana "joustavuus".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Välimatkojen takia mun mielestä olisi todellakin fiksua, että lapset olisivat isällään kerran kuussa yhden viikonlopun ja niin pitkän viikonlopun kuin suinkin mahdollista. Jos taas on alle kouluikäisistä kyse niin miten olisi viikko isällä ja kolme viikkoa äidillä.

Sitten ehdottaisin myös, että aina kun on lomaa niin lapset olisivat isällään enemmän.

Ottakaa käyttöön sana "joustavuus".

Minä olen aina joustanutkin mut jos toiselta puolelta jotain joustoa pyytää niin mikään ei käy esim. kun lapset oli sairaina. Ja kerran kuukaudessahan ne minulla käyvätkin... Ja vanhin on koulussa ja nuoremmat toinen eskarissa ja toinen päiväkodissa hoidollisista syistä.(adhd)
Kyse oli lähinnä puhelin terrorismista jos en vastaa viestiin niin sit tulee soitto ja jos en siihen vastaa niin puhelin soi koko illan... ja txt tulee vähintään 10kpl/päivä..

Ja viime kesänä se oli sellaista et edellisellä viikolla sovittiin et lapset tulee seuraavana viikonloppuna ja maanantaina se ilmoitti et lapset ei nyt tule ja taas tortaina tai perjantaina ilmoitti että lapset voisivatkin tulla. (tämä tapahtui melkein joka kerta koko kesän ajan) ja minun piti aina mennä hänen "pillin mukaan tapaamiset jos joskus pyysin jonain viikonloppuna lapsia itselleni niin se ei käynyt ja jos hän sanoi että jonain viikonloppuna ota lapset niin jos ei minulle käynyt niin olin huono isi ja niin edelleen.

Tee tuosta puhelin häiriköinnistä rikosilmoitus..
Pääasia että itse olet asiallinen sossun kanssa asioidessa. Kyllä hekin varmaan huomaavat että tökkii sun exäsi päässä ja pahasti noi järjestelyt yms.

Alkuperäinen kirjoittaja en enään jaksa:
Ja viime kesänä se oli sellaista et edellisellä viikolla sovittiin et lapset tulee seuraavana viikonloppuna ja maanantaina se ilmoitti et lapset ei nyt tule ja taas tortaina tai perjantaina ilmoitti että lapset voisivatkin tulla. (tämä tapahtui melkein joka kerta koko kesän ajan) ja minun piti aina mennä hänen "pillin mukaan tapaamiset jos joskus pyysin jonain viikonloppuna lapsia itselleni niin se ei käynyt ja jos hän sanoi että jonain viikonloppuna ota lapset niin jos ei minulle käynyt niin olin huono isi ja niin edelleen.

Hän tietää että "alistut" joten hän siksi tekee niin.
Jos olette etukäteen sopineet tietystä viikonlopusta ja sitten ilmoittaakin ettei sovi ja taas koittaa ilmiottaa että sopii sittenkin niin kylmän rauhallisesti kerrot että minä kerkesin jo sopia muuta tekemistä viikonlopuksi kun ilmoitit tässä aiemmin ettei sovikaan.

Ja jos on tyypillistä että mieliala vaihtelee nuinkin pahasti niin mielellään ilmoittaisi sitten silloin TO-PE että mikä tilanne, ovatko tulossa..

Ole mies, älä anna hänen kävellä kokoajan ylitsesi.. sun nykyinen suhde vain kärsii ja uskon että nykyinen vaimosi on kyllästynyt alituiseen alistumiseesi ja kun et osaa tehdä selviä pelisääntöjä exällesi.

Tuohan on paljon 1/kk tapaamiset, meillä välimatka n. 200km ja tapaamisia parhaana VUONNA 2 kpl.
Sopimuksessa on kyllä ihan muuta, mutta eikös sopimukset ole tehty rikottaviksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Tee tuosta puhelin häiriköinnistä rikosilmoitus..
Pääasia että itse olet asiallinen sossun kanssa asioidessa. Kyllä hekin varmaan huomaavat että tökkii sun exäsi päässä ja pahasti noi järjestelyt yms.

Yritin jo tehdäkin mut poliisi sanoi ettei voi tossa tilanteessa tehdä mitään kun on yhteiset lapset niiden takia ei voida tehdä lähestymiskieltoa eikä muutakaan tai mahdottomuuus nuodattaa...

Elatussopimuksissa on eräpäivä joka kuun 15pv. Ja yleensä maksetaan ennen kuun vaihdetta niin kerran ei maksettu niin niin hän soitti jo kuukauden ensimmäine päivä vaikka eräpäivä oli tosiaan 15pv ja kyseli missä rahat viipyy...

Alkuperäinen kirjoittaja #:
vaihtaisin liittymän salaiseksi ja soittaisin itse ex:n suuntaan sopiakseni nämä tapaamiset.

Muuten hyvä mutta entäs jos lapsille tapahtuu oikeasti jotain... Miten hän saa minut sitten kiinni... ollaan ajateltu sitäkin mutta toi asia estää sen toteuttamista....

Yhteistyössä