Miten teidän n. 7kk vauvat nukkuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Ja tärkein kysymys: miten nukutatte heidät?

Meillä ollut aina niin, että imetän, laitan pinnasänkyyn, hetken päästä taas huuto->tissi suuhuun->sänkyyn.....ja näin on jatkunut parisen tuntia, sen jälkeen nukahti pariksi tunniksi. yösyöttöjä oli ainakin 10...

toissa päivänä mittani tuli täyteen ja jätin huutamaan. huusi varmaan parisen tuntia, ensin yksin, sitten minunkin oli jo aika mennä nukkumaan-olin vieressä. heräsi silloin 3 kertaa yön aikana. eilen sama juttu, huusi ehkä vain tunnin ja heräs myös vain 3 kertaa...

mietinkin tässä, että jatkanko samaan malliin, eihän vauva saa täst mitään "traumoja"?

niin, ja syö ensin puuron ja sitten n. puolen tunnin päästä tissimaitoa, joten ei tod ole nälkäinen....

Olen nyt yrittänyt olla enää syöttämättä meidän poikaa. On ihan kohta 7kk. Nyt on nukkunut viimeaikoina vähän huonosti kun on tullut hampaita ja olen antanut 4-6 aikaan aamulla "lohtupullollisen" korviketta ja on nukkunut sen avulla 7-8 asti aamulla. Jos annat illalla puuroa niin ei kyllä huuda nälkäänsä. Kokeileppa antaa maitoa pullossa. Saattaa olla kyse tissiin ja lukuisiin imemisiin tottumisesta kyse..

[QUOTE="mami";24313835]Olen nyt yrittänyt olla enää syöttämättä meidän poikaa. On ihan kohta 7kk. Nyt on nukkunut viimeaikoina vähän huonosti kun on tullut hampaita ja olen antanut 4-6 aikaan aamulla "lohtupullollisen" korviketta ja on nukkunut sen avulla 7-8 asti aamulla. Jos annat illalla puuroa niin ei kyllä huuda nälkäänsä. Kokeileppa antaa maitoa pullossa. Saattaa olla kyse tissiin ja lukuisiin imemisiin tottumisesta kyse..[/QUOTE]

Niin ja "nukuttaminen" tapahtuu niin että vien pojan sänkyynsä. Siellä hän hetken seisoskelee ja konttailee kunnes ei jaksa enää ja nukahtaa. Ainoastaan jos on muuten pahalla tuulella esim hampaiden takia olen ottanut syliin, kävellyt ja vähän pomputellut samalla ja hyräillyt tuutulaulua. Niin ja iltaisin meillä on käytössä tutti.

Hei! älä huudata lasta! se murentaa perusturvallisuutta. Käy tutustumassa tassumenetelmään; löytyy tästä linkistä http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/uni_ja_ravitsemus/uni/kotiunikoulu/

Meillä tyttö hieman yli 7 kk ja unikoulu pidetty pari viikkoa sitten. Nukahtaa nyt itsekseen sänkyyn noin 5-10 minuutissa. Mikäli alkaa huutaa, nostetaan syliin ja rauhoitellaan ja lasketaan sitten takaisin sänkyyn. Tuota kannattaa oikeasti kokeilla!

Yösyöttöjä meillä ei ole, vaan annetaan tutti, mikäli itkee. Kiinteitä syö jo hyvin ja 5 kertaa päivässä ja iltapuuro+maito menee myös.

Hei! älä huudata lasta! se murentaa perusturvallisuutta. Käy tutustumassa tassumenetelmään; löytyy tästä linkistä Unikoulu kotona eli tassuhoito, Vanhempainnetti - MLL

Meillä tyttö hieman yli 7 kk ja unikoulu pidetty pari viikkoa sitten. Nukahtaa nyt itsekseen sänkyyn noin 5-10 minuutissa. Mikäli alkaa huutaa, nostetaan syliin ja rauhoitellaan ja lasketaan sitten takaisin sänkyyn. Tuota kannattaa oikeasti kokeilla!

Yösyöttöjä meillä ei ole, vaan annetaan tutti, mikäli itkee. Kiinteitä syö jo hyvin ja 5 kertaa päivässä ja iltapuuro+maito menee myös.

olen tätäkin kokeillut, mutta tuntu kun menen huoneseen hän saa isommat "raivarit" ja koko työ alkaa alusta...ehkä teen jotain väärin.
pyysin miehen apua tähän, mutta hän ei suostunut...

syötän, nukutan kiikkutuolissa syliin ja laitan sänkyyn. Tulee meidän viereen joskus 3-4, jolloin syö. Nukutaan sit seiskan, kasin pintaan eli hyvin nukkuu. Unipussi on rauhoittanut öitä.

Meillä 7kuiset syövät illalla puurot ja maidot, käyvät pesulla ja menevät sänkyihin kuuntelemaan iltasadun. Sinne nukahtavat yleensä sadun aikana ja nukkuvat koko yön. Olen alusta asti laittanut omiin sänkyihin nukkumaan iltamaitojen jälkeen. Yösyötöt meillä loppui 3kuisina.

Meillä molemmat lapset nukkui 7-kuisina illan maitopullon voimin aamuun asti omissa sängyissään, sillä en imettänyt enää siinä vaiheessa. Täysimetin esikoista 6kk ja kuopusta 4kk.

Yhteistyössä