Miten teidän muksut käyttäytyy kerhoissa yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Ok, mulla on vielä tosi pieni poika, 1v 9kk. Mutta kun hän tuntuu olevan aina se ainoa, joka puuhailee ihan omiaan, eikä ole yhtään kiinnostunut siitä, mitä ohjaaja neuvoo tekemään. Me käydään jumpassa ja muskarissa ja seurakunnan kerhossa ja joka paikassa sama juttu. Niin nuoremmat kuin vanhemmat, tytöt ja pojat, kaikki muut leikkii piirileikkejä jne. ja meidän poika viipottaa jossain ihan muualla. Jos yritän ohjata poikaa tekemään sitä, mitä muutkin tekee, seurauksena itkupotkuraivari.

Sanokaa nyt joku muukin, että teilläkin on/on ollut samanlaista!?

Vasta 2v synttäreiden jälkeen on ollut kiinnostunut enemmän noista yhteisistä tekemisistä. Ihan normaalilta kuulostaa =)

Tosin hoitotädillä tietysti käyttäytyi ihan eri tavalla, siellä osallistui innokkaasti kaikkiin lauluihin ja leikkeihin ;)

Vasta 2v synttäreiden jälkeen on ollut kiinnostunut enemmän noista yhteisistä tekemisistä. Ihan normaalilta kuulostaa =)

Tosin hoitotädillä tietysti käyttäytyi ihan eri tavalla, siellä osallistui innokkaasti kaikkiin lauluihin ja leikkeihin ;)

Kyllä ne on taitavia ne hoitotädit :D Mutta niin, meilläpäin ei jostain syystä ole muita samanlaisia kerhoissa, siksi mä ihan aloin asiaa ihmetellä. IHANAA, jos kuulostaa tutulta jostain toisestakin!

Täällä kohtalotoveri :-) Tosin lapsi täyttää kohta jo 4 vee. Ollaan käyty muskarissa vauva-ajasta asti ja aina on tykännyt. Sitten kun alkoi kävelemään, alkoi myös ihan omat kuviot.

Vajaa kolmevuotiaana keksi, ettei halua soittaa alkurummutusta. Ujostuttaa mennä toisten eteen soittamaan, mutta kuitenkin vetää omaa showtaan paikallaan.

Tänä syksynä piti alkaa käymään yksin ryhmässä, ilman äitiä. Eipä onnistu, vaan huutaa kuin syötävä ja tulee perässä eteiseern. Saatiinkin nyt siirto alemmalle luokalle eli perheryhmään. Tuntuu kuin olisi jäänyt luokalle.

Lapsi on kuitenkin sosiaalinen ja leikkii hoidossa innokkaana toisten kanssa. Käy myös hoidosta käsin kerhossa ja sinne menee mielellään. Mutta jotenkin vaan tuntuu, että toi muskari on aikanaan lähtenyt jotenkin väärille urille, eikä nyt enää osaa olla siellä niin kuin pitää.

Tsemppiä!

meillä ihan samanikäinen kuin ap.n lapsi ja samanlainen haahuilija on kerhoissa. Muut lapset istuu syleissä ja lattialla nätisti, meidän muksu menee ja tutkii kaappeja, ottaa leluja esiin, tuo kenkiä eteisestä ja kiipeilee tuoleille.
Miettinyt olen, että mitähän muut ajattelevat, kun en saa lasta "kuriin". Mutta jos otan syliin ja pidän väkisin, niin lapsi huutaa niin että kukaan ei kuule mitään.

Täällä kohtalotoveri. Meidän neiti käyttäytyy muskarissa just samallalailla kuin ap:n poika ja muiden lapset samaan aikaan istuvat kiltisti paikoillaan ja hymyilevät vienosti.

Meillä on aivan samanlaista ja poika on jo 2,5 vuotta. Eli muskarit, taaperouinnit, etc. menee yleensä ihan omia leikkejä leikkiessä.

Nykyään lohduttaudun sillä, että joidenkin tutkimusten mukaan itsenäisesti leikkivistä lapsista tulee luovempia (=älykkäämpiä), mitä ohjatusti leikitetyistä. Joo, tiedän että melko hatara tuo mun oljenkorsi on, mutta pakko mun on jollain tavalla lohduttaa itseäni. :D

mulla on 2v10kk ja vielä tossa keväällä se oli just ainoa joka ei keskittyny mihinkään ja meni menojaan. Nyt on alkanu sujua sekin paikallaan olo kun ollaan kerho taas alotettu. Laululeikit ei vieläkään kiinnosta.

terve lapsi on just tommonen, että tutkii kaikki paikat ja on kiinnostunut ympäristöstä. ole huoleti, ihan normaalia on. minusta ne sylissäistujat on vähän semmosia apaattisia lapsosia, tietty riippuu lapsesta nekun on niiiiiiiiiiiiiin erilaisia kaikki =)

Pienihän tuo vielä on. Ja muutenkin, ei kaikkien tarvitse tykätä piirileikeistä yms. Meillä poika 4,5v voisi verrata tuohon. Ei häntä kiinnosta välttämättä mitkään yhteisjutut jos on jotain muuta mielenkiintoista mikä kiinnostaa enemmän.

Hienoa, että on muitakin =) Joka tapauksessahan me aiotaan kerhoissa käydä, mutta olisi se mukavampaa, jos siellä olisi joku toinenkin samanlainen. Mullekin tulee aina sellainen olo, että muut tuijottaa ihmeissään (että eikö tuo saa lastaan pidettyä aisoissa). Ja sekin on varmasti ihan mun mielikuvitusta!

meillä kans saman ikäinen poika kuin ap:lla.. samalla lailla on "syrjässä" muista lapsista isommassa porukassa.. myös kun tutuille mennään (siellä 2 lasta; toinen saman ikäinen, toinen 4 v.) niin on huomattavasti varovaisempi kuin normaalisti.. mutta taas pph:lla remuaa muitten mukana ihan tosissaan :D

Ihan pieni vielä :) Aika paljon harrastuksia, jos ei niistä pidä niin miksi käydä? Meilläkin maistuu paremmin vaikka metsässä retkeily tai pyöräily kuin piirileikit.

Tänään oltiin ekaa kertaa äiti-taaperojumpassa ja meidän ennen kovin arka ja takertuja pisti menemään siellä ihan mielin määrin :D Minä vaan ylpeänä istuin ringissä muiden vanhempien kanssa joiden lapset kiltisti istui sylissä :D no oli siellä muutama muu lapsi jotka vähän uskaltautui myös menemään sitten myöhemmin.
Poika on 1v7kk ja tosiaan vielä pari kuukautta sitten ei puistossa, kerhossa missään lähtenyt minusta metrinkään päähän. Eli minä olin kovin ylpeä pienestä pojastani :D

Yhteistyössä