Miten teidän lapsilla sujunut kerhon aloitus, jos hoidettu kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja f
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

f

Vieras
Meidän kotihoidettu 3v. menee huomenna ekaa kertaa kerhoon. Vähän jännittää miten menee. Uudet tilanteet kun on aina vähän jänniä ja aikaa vaativia tolle. Ei ole ollut muutenkaan koskaan missään hoidossa (paitsi mummolla, mutta sitä ei lasketa).

Miten teillä on kerhonloitukset sujuneet? Onko lapset heti viihtyneet ja tykänneet? Jos eivät, niin kauanko on vaatinut totuttelu? Miten olette kannustaneet+

Tytöt tottuivat ja viihtyivät heti, 3-v. poika arasteli ja halusi ensimmäiset viikot, että äiti istuu samassa/viereisessä huoneessa odottelemassa. Kyllä hän sitten vähitellen jäi itsekseen. Ei minusta arkaa lasta kannata väkisinkään yksin jättää.

Kolme lasta meillä ja kaikki kotihoidettuja. Kerhoon menneet ja jääneet yllättävän hyvin. Äitinä itse ollut kaikista hermostunein.

Kuopuskin eka kerhopäivänä oli niin innoissaan, että hyvä kun ulkovaatteita sain pois päältä, kun meni kerhotätin kanssa ja taakseen ei kertaakaan katsonut. Kotiin haettaessa oli suu messingillä ja höpötti, että kerho sitä ja kerho tätä ja minäkin käyn nyt kerhossa.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolme lasta meillä ja kaikki kotihoidettuja. Kerhoon menneet ja jääneet yllättävän hyvin. Äitinä itse ollut kaikista hermostunein.

Kuopuskin eka kerhopäivänä oli niin innoissaan, että hyvä kun ulkovaatteita sain pois päältä, kun meni kerhotätin kanssa ja taakseen ei kertaakaan katsonut. Kotiin haettaessa oli suu messingillä ja höpötti, että kerho sitä ja kerho tätä ja minäkin käyn nyt kerhossa.

:)

Voi ihana :) :) :)

riippuu varmasti lapsesta. Meillä poika aloitti kerhon viime syksynä oltuaan kotihoidossa koko elämänsä. poika on aktiivinen, sosiaalinen, huomionhakuinen ja yms peruspoika remuiluineen ja äänekkyyksineen. Yhtään ei ole ongelmia ollut. tänään viimeksi juttelin kerhotädin kanssa ja hyvin pärjää ryhmässä ja on normaali 3-vuotias.

Ryhmässä on yhteensä 9 lasta, joista 2 tyttöä on itkeskellyt jäämistä pitkin syksyä mutta mun näkökulmasta vanhemmat ovat toimineet todella hienosti. Kannustaneet ja painottaneet, että tulevat hakemaan ja ei mitään hätää. Molemmat ovat jatkaneet käymistä ja välillä menee paremmin, välillä huonommin. Tädit ottaa syliin ja pitää siinä, kunnes rauhoittuvat leikkimään.

Meillä tyttö oli 2v7kk kun aloitti kerhon. Muutaman eka kerran olin läsnä - ensin koko ajan ja pikkuhiljaa aloin poistua jossain vaiheessa "kauppaan". Noin pari kuukautta tyttö sanoi aina etei ollu kivaa eikä halua kerhoon mut sit helpotti ja alkoi viihtyä. Nyt on syyskausi takana ja kerhoilu on jo pitkään sujunut rutiinilla ja lapsi selvästi nauttii. Ja meidän lapsi ei ole ollut suuremmin hoidossa kuin mun siskolla eikä sielläkään muutamaa tuntia pidempään.

meidän tyttö alkoi kerhon 2,5 vuotiaana.
2 kertaa viikossa
muutama viikko meni että itki kun jätin sen sinne. lopetti kuulemma heti kun olin pihalla

siitä lähtien tykännyt ja mennyt todella mielellään jo kohta vuoden sinne

Yhteistyössä